Alla inlägg under mars 2010

Av Erika - 31 mars 2010 22:00

Gjorde precis en quiz om skånskan..Ska erkänna att de var ett par ord som jag inte kunde och bara för att jag e uttråkad så tänkte jag lägga upp dom här.


Kunde inte dessa:

1. Fittemada...

2. Grina...betyder inte gråta som i Småland

3. Förtröden...

4. Puda...

5. Lase

6. Asa...

7. Bang..

8. Hunn...

9. Agerhuna..

10. Kjelling...


Men kunde dessa:

1. Rullebör...

2. Räli..

3. Blödig..

4. Dojor...

5. Hussa...

6. Lomma..

7. Nimm..

8. Jiddor..

9. Klydda..

10. Flua..


Ska erkänna också att jag hade svaralternativ annars hade jag nog inte fixat alla dom där.. Nån icke skåning som vet vad de här orden betyder??

Av Erika - 31 mars 2010 20:19

Jag tycker inte om att vara en sur gammal kärring för de framstår mig själv som att jag vore en 80 årig tant med rullator, men jag ger mig själv tillåtelse för denna gången. Hörde att en av mina grannar ska flytta och jag e en sån person som kollar kylskåpet femtio gånger om dagen trots att jag vet att inget nytt är inhandlat och nu såg jag att halva frysen var tömd. Lagom till jag ska dra vidare. Vadå typiskt? Så blir man sån här att man vill handla nått som man kan låta vara där länge, men känns inte läge för de eftersom jag flyttar om lite mer än en vecka. Barn i afrika svälter och jag klagar över sånt här. Vilken liten surtant jag e.


"Have you ever wondered what marks our time here? If one life can really make an impact on the world...or if the choices we make matter? I believe they do. And I believe that one man can change many lives. For better...or worse."

Av Erika - 31 mars 2010 15:43

Idag har vi haft drama och musik på schemat. Reflektioner över detta..? Asså båda dom lärarna e  ju helt galna. Han i draman skulle jag kunna garva åt hela dagen för att han e så läskigt grym på kroppspråk och massa sånna saker som skådespelare gör. Åh i musiken blev de musiklekar,lättare danser och skådespeleri till musik där vi delades upp i grupper för att dramatisera en vers var. Där fick jag leka en femkrona och sen bäras av en "farbror" som satte in mig i banken hos bankmannen. Min första reaktion när de kom på att jag skulle bäras var om min livförsäkring var tillräckligt stor. Kort och gott så var de en flumdag. Inte särkillt skolaktig kanske,men garvade rätt mkt så nått vettigt måste de ju ha varit.


Har lärt mig massa bra och dåliga låtar som jag har fått på hjärnan. Bland annat denna Malmö-låt där melodin e "in the jungle".


Här i Malmö, vårt vackra Malmö

Där lever vi i fred

Här i Malmö, vårt vackra Malmö

Får alla vara med

Jag e med och du e med och han e med och hon e med och  vi e med och ni e med och alla e med

Viiiiiiiii vill vara vänner med varandra

*repeat*


Som en svängig avslutning så kan jag berätta att jag ska hämta nycklarna imon :-D

Av Erika - 30 mars 2010 14:56

Sådär nu e besiktningen bokad! Den 19:e klockan 15.00 Nu kanske ni undrar varför jag e så detaljerad med den informationen här? De e bara för jag absolut inte ska glömma bort de! Har skrivit upp massa lappar, men i den här röran kan allt hända och lappar kan lätt försvinna.

Försökt nå folket på MKB med, men alla där verkar vara på tjänstesemester och dyl och kommer inte tillbaka förrän imon..så får försöka slå en pling imon så jag kan hämta nycklarna snart!! :)


"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music? The truth is, there is nothing to be afraid of. It's just life".

Av Erika - 30 mars 2010 12:22

Satt i godan ro på bussen hem och en tjejja ringde och ville ha en visning på rummet/lägenheten ja vad man nu kallar detta placet nu på måndag. Så nu blir de till att storstäda och påbörja packningen.. sen blir de nog till att ringa lite samtal och slutligen tvätta på kvällskanten. Får nog se till att ordna med opperation Glödlampan ikväll också så att jag inte glömmer de. Vore ju inte särkillt inspirerande att komma på en visning där de e fullkomligt kolsvart.. Har tänkt på en sak.. kan man hyra tanterna från tv-programmet "Rent hus"..? Hade varit rätt praktiskt. Gaah vad pepp jag e på att flytta!! Dock inte lika entusiastisk till allt som krävs innan flyttdagen. Städning, tömning, sorteringar, adressändringar, besiktningar, visningar..Näe fan här kan jag inte sitta och sega ner mig. Get to work!






Av Erika - 29 mars 2010 22:27

Kommer kanske inte som en nyhet att jag har varit sjukligt besatt av OTH. För er som inte har läst överskriften så e detta inte nån drogkombination. De e helt enkelt en tv-serie. Sådär nu har jag nog lugnat ner alla i den äldre generationen där ute. På tal om oth btw, e de nån som har en bollpump hemma? E sugen på att spela basket igen, sjukt bra träning och nu när jag itne har en tenta hängandes över mig så har man ju till och med tid med lite motion. Vart köper man sånna? Sportfirmor frågetecken frågetecken??


Sitter och lyssnar igenom en spellista med endast deras musik. Helt sjukt att jag kan se i stort sett varenda frekvens bara genom att höra några toner. Herregud jag kanske borde avsluta de här inlägget snart.. jag låter ju bara mer och mer pateteisk för varje ord som kommer. My bad!


Tror jag bannemig ska börja köra ett oth-maraton nu. Fan att serien flippade ut annars hade jag nog haft åtminstone en säsong till här hemma. Jaja. De e som jag brukar tänka.. "man kan inte ha mjölken ute för länge för tillslut kommer den att surna.."


"Cause you know what, tragedies happen. What are you gonna do, give up, quit? I realize now that when your heart breaks, you got to fight like hell to make sure your still alive. Because you are. And that pain you feel? That's life. The confusion and fear? That's there to remind you, that somewhere out there is something better, and that something is worth fighting for.."







Av Erika - 29 mars 2010 22:18

Här sitter jag i mörkret och ruggar. Ja de e sant min glödlampa i taket e död. Så de blir till att köpa en ny..lönt!! Och jag som knappt når upp.. fick flytta hela soffan sist och så stark e jag bannemig inte så jag kan gå och släpa runt på den hela tiden. Jaja eller står jag ut i skummet ett tag till och bjuder hem nån långis. Känner jag nån som e typ två meter lång eller som e rimligt smidig som kan stå på soffstödet utan att ramla ner...? Dagens i-landsproblem detta asså..

Av Erika - 29 mars 2010 17:14

  

Längtar till helgen! Att de alltid ska gå så himla snabbt varje gång..



Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards