Alla inlägg under oktober 2010

Av Erika - 30 oktober 2010 16:37

En mäktig känsla steg sig i rummet när vi klev in i navet på andra våningen. Med brillorna på i ett mörkt rum så såg jag inte ett skit och när de flög av så hördes ett gapskratt i rummet. Batmania och Lady gaga was in da house. Har ännu inte förstått om de skrattade för att vi var awesome utklädda eller för att bålen bestod av inälvor och häxor. Förutom batmania och jag så fanns bland annat en hel del zomies, mördare, superhjältar, fantomen på operan och ett fett frågetecken. Bara för att nämna några. De fanns både inteligenstest och uklädningstävling. Vi vann inget trots frågor om Kalmar. Pinsamt. Tror att tävlingarna var uppgjorda helt klart. Ända vettiga anledningen till att vi inte vann. Vid ett av alla många toalettbesök så invaderade vi Louise för att säga hej och ha lite balkonghäng. Efter x-antal drinkar så blev det pommes som nattekäk at my place. The End.

Av Erika - 30 oktober 2010 02:29

   

 

 

 

Batmania vs Gaga

Av Erika - 29 oktober 2010 17:13

Efter att en unge rymt från skolan så fick vi äntligen tag på honom och därmed kunde jag gå hem i tid. Behöva prata med en förälder och säga att man inte har en aning om vart din unge är. De är nått man inte vill uppleva. Som tur var så var det inte jag som svarade denna gång. Idag var jag bland de stora barnen.. var tänkt att vara på ett annat ställe, men var skönt med lite omväxling. Även om de blev att springa en timme dit och en timme dit. Fick TVÅ glassar idag så jag är nöjd. Härligt med sånna dilemman som att man inte kan ge saker till barnen för då vill alla ha. Så där öste de godsaker mot vikarien. Fick härlig respons idag och det var verkligen jättekul att höra. Vissa av personalen är så snälla och är så glada att man är där. Näe fan! Nu ska jag inte vara ödmjuk längre. Klart som fan att de är glada att jag är där. Jag är grym ju xD

Av Erika - 29 oktober 2010 12:07

Av Erika - 29 oktober 2010 11:03

Tycker ärligt talat att den här dagen verkar väldigt seg. Har legat och snoozat i massor med timmar, vet inte riktigt varför jag inte gick upp, men de kan ha att göra med att min säng var så otroligt varm och skön. Men senaste timmen har jag varit väldigt rastlös.. kan inte tiden gå lite snabbare?!!?!  Börjar inte jobba förrän om två timmar och är i stort sett redo att dra nu. Känns lite tragiskt att veta att när jag käkar frukost, då käkar de flesta lunch. Måste vänja mig vid att gå upp tidigt snart så att jag inte sitter på tentan nästa vecka och sover. Saknar att ha saker i skolan, man hann med så mycket då och oftast sov man inte längre än till åtta. Men men..


Ikväll är det PARTY!!!!! =)



Av Erika - 28 oktober 2010 20:58

Man kan ju fråga sig hur smart det är att gå och panta strax innan man ska träna. Detta innebar ju för min del att jag inte hade någon vattenflaska. Så blev inte en så jättelång visit i gymmet idag. Går inte att öppna fönstrena så man blir ovanligt törstig där nere. Sen blir det ju inte bättre av att man är otränad heller. Det får bli ändring på det nu.

Av Erika - 28 oktober 2010 19:03

Idag har jag gjort betydligt mer än vad jag har gjort de senaste dagarna. Började dagen med en rejäl storstädning. Inte likt mig alls. Har även diskat upp all disk som legat och skräpat i ja, jag vet inte hur många dagar. Var typ 15-20 glas och lika mycket av allt annat. Välbehövligt om inte annat. Sen drog jag till systemet för att inhandla lite nödvändigheter. Sen blev det stan med Anna och senare Entré och återligen en sväng in till systemet för att förstora mitt utbud med lite baileys. Awesome! Sen blev det jakt på gul tejp så drog till Statoil för att se om de hade det där.. de hade de inte. Osis. Nu tänkte jag dra till Willys och panta flaskor och fixa lite diskmedel. Om jag har någon ork kvar efter det så blir det gymmet resten av kvällen. Chesus, jag blev hyper just nu. Haha. Tänk att diskmedelinköp kan vara så spännande. Only in Malmö.

Av Erika - 27 oktober 2010 20:02

Dagen har varit väldigt lugn idag. Har typ regnat hela dagen så det märks att hösten är på ingång på riktigt. Har i alla fall varit och fikat med Zahra (värdinnan på fredag) och fixat lite till da party. För min del blev det chai latte (of course) och kladdkaka med vispgrädde. Mums. Hade ingen frukost hemma när jag vaknade så det fick bli att mickra kanelbullar. Sjukt näringsrik frukost I know. Anna skipper hade varit på mig som en hök om hon hade haft vägarna förbi studenthuset. Så jag tog ändå mitt förnuft till fånga och handlade lite nödproviant när hungern slog till igen. Mindre pengar på kontot, men mer mat i kylskåpet så nu behöver jag inte handla på ett tag. Nu börjar orden ta slut så sparar de få som är kvar till imorgon så hörs vi då.

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards