Alla inlägg under december 2011

Av Erika - 29 december 2011 21:42

Året börjar gå mot sitt slut så här kommer en sammanfattning på mitt 2011. Det här året har gått vansinnigt fort, men det visade sig visst att jag hann med en del ändå. Detta är lite av vad jag minns från detta året:


-Tjugo minuter in på 2011 insåg jag att jag hade blivit bestulen på både min och A:s mobil

- Lämnade in B-uppsatsen

- Vår kära katt Kajsa somnade in för gott

- Köpte ett kinect som en försenad julklapp

- Hjälpte till med "fyll läktarna "

- Försökte lösa en gåta i flera veckor utan resultat 

- Var på bio när en biobesökare fick epilepsianfall

- Fick utrymma lägenheten efter att någon satt igång brandlarmet tidigt en lördagsmorgon

- Vi hade en domedag där oväntat många överlevde

- Släktträff med folk från USA

- Midsommarfirande som bestod av en roadtrip till Böda för att äta glass och sedan åka hem igen (ca 25mil tur och retur)

- Mysteriet med den som bajsade i handfatet på jobbet

- Hade två stora fester i Rönnens entré

- Brinnade bilar vid Willys

- Fick eskortera en tjomme som varken kunde svenska eller engelska

- Började spela fotboll på måndagarna

- Fick ett blåmärke på smalbenet som var lika stort som Kentuckey och som såg ut så i tre veckor

- Tre maskerader, en som jag inte kände någon på, en där 8 secutritasmänniskor fick ingripa och en som L och jag anordnade

- Massa fikande och festande

- Pluggande

  


 






  


  


  


Av Erika - 29 december 2011 19:34

Här kommer ett extra insatt meddelande till alla malmöbor.. Håll er inomhus för Erika är tillbaka i stan!

Av Erika - 27 december 2011 18:52

Dagen har bjudit på en blandning på både roliga och mindre roliga saker. Började dagen med att åka till tandläkarn. Det finns roligare människor att vara hos vid den tidiga timmen tycker jag. Har inte varit hos tandläkarn på två år så förväntade mig att alla mina besparingar skulle gå till detta. Fick massa rabatt så jag fick endast betala 112 kronor. Bra deal!


Efter att en tjomme gojsat i munnen på mig så bar det av till stan med systrarna och pappa. Väl där så blev vi bjudna på bowling, buffé på pizzeria Italia och en sväng på stan. Bowlingen gick bra den första timmen, men sista timmen gick det åt skogen för min del. Det är fantastiskt hur man kan gå från bra till dålig på så kort tid. Det är värt en eloge bara det.


Av Erika - 26 december 2011 13:27

Julaftonen blev ungefär som jag tänkt mig, tomten kom och man käkade sig mättare än mättast. Hade uppenbarligen varit lite snäll i år också för jag fick lite paket. Fick vinglas, en bok, presentkort, påslakan m.m Det var väl ungefär min julafton det ja.


Sen i traditionell ordning så kom juldagen och den spenderade jag med en del av släkten. På morgonkvisten testade jag och Annie lite Yoga som hon fått i julklapp. Kan ju spontant säga att jag sög ganska rejält på det. När släkten kom så blev det ett antal ishockeymatcher och en del mat den dagen med. Försökte förgäves supa min moster under bordet, men uppdraget misslyckades. Därför drog jag med Ida till "Sandra" för att se lite folk och ha allmänt skoj. För er som inte vet om det så är Sandra ett uteställe i Kalmar som jag typ alltid hängde på i min ungdom. Har inte varit där på flera år så det hade ju helt klart förändrats en del, men vissa saker kommer aldrig försvinna från det stället. De eviga knuffarna i kön, slagsmålen och de lite smålustiga människorna som man kan stöta på. På tal om slagsmålen så har jag idag fruktansvärt ont i ryggen, armen och lite i höften efter att syster och jag hamnat mitt i ett slagsmål. Vet inte riktigt om det var en knytnäve eller något annat som jag fick i ryggen, men det gjorde himla ont och gjorde att jag knockades till golvet. Så lite skrapsår och blåmärken fick man allt. Bra kväll!

Av Erika - 23 december 2011 21:19

Morsan och farsan var snälla att ge familjen ett spel, vad de inte berättade var att de ville spela det mer än någon annan...Det resulterade i en storslagen turnering där mor min vann. Här går mor och far lös på en omgång.


 

Efter de spännande matcherna blev det uppesittarkväll och Annies dumle cupcakes. Mycket goda!


 


Vad jag inte nämnde var att jag under kvällens gång fick tillgång till en smula alkohol och typ 100% egen rätt till en sjuttis med shotar. Det förklarar ganska väl mitt tillstånd just nu. Kul kväll (!)

Av Erika - 23 december 2011 13:47

Var i stan idag och letade lite outfits till julhelgen. Brukar alltid jobba över jul så hade helt glömt bort att familjen bruka träffa lite folk på juldagen så var inte riktigt beredd detta. Hur som helst så kan jag ju bara säga så att jag överskattade stan lite...hade glömt bort att det typ tar en kvart att gå över alltihop. Så där gick en del parkeringspengar åt skogen. Aja, snart kommer Ida och José och då blir det något gott käk, uppesittarkväll och förhoppningsvis lite mer paket under granen.

Av Erika - 22 december 2011 19:16

Idag har jag haft en kanondag med Annie. Vi bakade lite och hade allmänt skoj så det var inte dumt alls. Höll mer eller mindre på att bränna upp micron när jag skulle använda någon flashig "smälta-choklad-maskin" (true story). Det var kul. Vi har även haft lite problematik med vår julgran som hellre vill ligga ner än stå upp. Han har nog också tagit julledigt verkar det som. Jag klandrar honom inte.

Av Erika - 21 december 2011 16:10

Tog mig en extra stor kaffe vid kvällsfikat igår. Mums!


   

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards