Alla inlägg under juni 2013

Av Erika - 30 juni 2013 19:37

I helgen har jag haft päronen på besök. I fredags blev jag, efter mycket om och men, hämtad på jobbet. Deras GPS laggade så det tog sin lilla tid för dem att hitta, de skulle till Jägersro men hamnade på Limhamn. På kvällen tog vi det mest lugnt med alkohol, käk och film.


I lördags var jag och beställde en ny soffa som beräknas att komma till min födelsedag. Komiskt nog har jag ingen soffa alls nu, i väntan på att den nya ska anlända har jag en uppblåstbar säng som sittplats i vardagsrummet. Känns som jag lever studentliv igen, men det funkar det också. Päronen passade också på att hjälpa mig med lite grejer. På kvällen drog vi till en grekisk restaurang och käkade otippat nog, grekiskt. Efter att föräldrarna vädjat om en pubrunda så drog vi och fyllde på glasen. Det finns en första gång för allt och i lördags var jag på puben med mina föräldrar för första gången ever.



Den här dagen har gått väldigt fort så jag kan inte riktigt komma på vad som har hänt idag. Avslutningsvis vill jag poängtera med ett par minnesvärda tillfällen under helgen.


  • När pappa började headbanga till en låt av Avicii som gick på radion i bilen. Tror inte ens att han är medveten om att han gjorde det och hur väl det syntes, annat än de 50-tals hitsen han annars brukar lyssna på.
  • När jag lyckades få mina föräldrar att åka kollektivt för första gången sen det blev högertrafik i Sverige, typ.
  • På puben när mamma drack en drink och fick en paraplypinne och la den i väskan ifall det skulle bli regn på vägen hem.




Av Erika - 26 juni 2013 21:45

Asså, nu spikar grannarna igen...Vad är det de bygger ihop?  IKEAs mission impossible? Eller har jag helt enkelt fått ett spikande tinnitus, vet inte vad som känns mest oroväckande.

Av Erika - 26 juni 2013 20:31

Den här veckan har varit lite speciellt i området! För det första var det någon skjutning (i samma veva som jag tittade på en film med pang pang och naiv som jag är så trodde jag att det ingick i filmen) sen har vi det som stört mig mest, mina grannar! I måndags och tisdags började någon granne att spika vid 04.30 båda dagarna och imorse vid typ samma tid var det en full kvinna i trapphuset som plingade på alla dörrar (dock inte min) och skrek något sååå in i norden. Hon skrek något om att hon bodde i huset och resten var lite svårt att tyda men högt lät det i alla fall. Detta blandat med andra faktorer som hände under dagen gjorde mig på lite dåligt humör. Vem försöker jag lura? Jag var på mycket dåligt humör, så till de personer som jag slängde luren i örat på idag ber jag om ursäkt till nu.


Från något tragiskt till något mer komiskt så skrapade jag upp hela knät idag. Jag halkade på grus som låg på asfalt och taaaada, jag flög....mot marken. Till det komiska, två ungar hjälpte mig upp och tog mig till sjuksysters rum och plåstrade om mig och pratade om vikten av att rengöra mitt sår. Ombytta roller minsann. *Stolt lärare inom fritidspedagogisk verksamhet*  Haha.

Av Erika - 24 juni 2013 21:44

den 24 februari 2011

har sån extrem överenergi, två gymbesök, två timmars promenad, en timme kinect och det känns fortfarande som att jag skulle kunna springa ett maraton.


Spontant, vad i all sin dar hände med den energin..? Jag önskar att jag hade ett hekto av den energin nu.

Av Erika - 24 juni 2013 19:09

På jobbet röjde vi på fritids och snart ska jag göra detsamma hemma. Jag tycker personligen att det är tio gånger roligare att städa på jobbet, mest för att man kan hitta saker som är några decenier gamla. Man blir typ som en hemlig agent som ska lösa mysterier om när och hur sakerna kom dit. Sen börjar man förhöra kollegor och barn om de minns grejerna och om de har alibi för de tillfällen när de kom dit. Jag har ett spännande liv, oh yeah. Nu måste jag redan ut på nästa uppdrag och undersöka vad som finns under min massiva diskhög. På återseende!


Av Erika - 23 juni 2013 18:07

Idag har jag insett att om man dricker en liter av Brämhults farligt goda juice känns det som att man har ätit en hel middag, detta önskar jag att jag tänkt på tidigare då jag började dricka den i väntan på att den riktiga maten skulle bli färdig. Ingen risk att jag lider av c-vitaminbrist idag...


Hoppas alla haft en bra helg!

Av Erika - 22 juni 2013 00:09

"Det är inte att ljuga, det är att uppfinna sanningar som passar dina syften" (Kristiansson, 2013)


Då ska vi se, vad har jag gjort idag? Jag har haft en kanondag med allt vad det innebär! Glad midsommar allihopa! Imorgon är en ny dag!


Av Erika - 20 juni 2013 21:32

Årets första dopp är avklarat, var hur härligt som helst!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards