Alla inlägg under april 2010

Av Erika - 29 april 2010 20:20

Den här dagen har känts väldigt lång. Tycker att den här dagen har känts lite som en monopol omgång. Man hittar på saker hit och dit, men man kommer ingen vart. En evighetesmaskin. Snacka om att slänga bort sitt liv.

Varit i skolan och haft bild och seminiare. Bilden i skolan var ju iaf rätt skoj - vår uppgift var att göra porträtt på varandra två och två. Bilden skulle ritas uppoch ner med hakan uppåt osv. OCH vi fick inte kolla ner på pappret. Väldigt svårt faktiskt. Jobbigt nog och bara träffa pappret. Resultaten blev ju minst sagt spännande. Det e såhär jag ser ut nu för tiden. Blivit lite skallig och skaffat en rejäl dubbelhaka, men annars ser jag ju rätt stilig ut xD


 

Av Erika - 29 april 2010 13:34

Klantighet. De finns två sorters av klantighet. De finns den normala sorten och sen finns de den som bara jag lyckas med. Först och främst ska jag berätta att jag inte somnade förrän halv fem i morse. Upp vid sex. Ni kan ju tänka er hur seg och allmänt svårt jag har att koncentrera mig idag. Men nog om de för jag tänkte nämligen lägga fokus på nått jag gjorde inatt. Eftersom jag itne kunde sova så försökte jag hitta på småsaker som kunde göra mig mer relaxad och trött. Typ klippa tånaglarna. Om de e någon här av någon anledning som visste om de, så e min släkt lite känd för de kassa och lite missbildade tånaglarna (no offence!!) Sjukt tjocka och sjukt konstig form. Iaf så skulle jag klippa..tog i rätt mkt.. saxen slant.. jag klippte mig själv i två tår. Sånt gör ont. Inte bara lite ont, utan rätt mkt ont. Tur att jag inte e så stark som jag ser ut för då kanske jag hade fått ta en tur till  farbror doktorn. Ibland e de bra att vara svag asså. Ska fan aldrig mer klippa dom asså. Eller jo de kommer jag, men de kommer dröja läääänge.






Av Erika - 28 april 2010 22:20

Nämen hallå där!


Jag är smart. Ooja jag e dundersmart. (Ironi) Hade ingen större ork att hoppa in i duschen så jag var så pass smart att jag tänkte att jag skulle springa ner och köra basket och därmed bli svettig så att jag var tvungen att duscha. Idiotsäker idé tänkte jag. Men de jag inte riktigt hade i beräkningarna var att man blir ännu segare av att träna. Så nu var jag inte bara genomsvett utan jag var också mycket segare och ännu mindre motiverad till att duscha. Nu fem miljoner år senare är jag äntligen fräsch igen. Hurra!! Bättre sent än aldrig, right??!


Av Erika - 28 april 2010 19:03

Drömde en så sjukt läskig dröm inatt asså. Får fortfarande rysningar när jag tänker på den. Önskar att jag kunde återberätta den på ett bra sätt, men går inte. Asså sheet de var en rätt bra story ändå, mkt panik, psykotisk och de fanns ingenstans att fly. Vaknade precis när "the bad guys" skulle skära igenom mitt huvud med en fet kniv efter en panikartad kamp på liv och död.. Vart fan e steven spielberg när man behöver han??


Jaja dagens dramatik de ja.Över till nått mer relaxande!!


Donuts+Iskaffe+balkong+skvaller+ölänning = Perfekt onsdagseftermiddag!!

Av Erika - 27 april 2010 15:44

Igår pratade jag om hur många engagerade studenter som vistades på föreläsningen. (var inte samma föreläsning som ni hade Anna..dessvärre inte) Idag fick vi förstärkning. På första föreläsnigen var de tre personer denna gång!! Wihoo! Sen efter lunch så ploppade de flesta upp. Me like! Inte lika ensamt!!


Oh jag har ju värsta nyheten på gång, idag åt jag min första falafel..nykter. Asså de e verkligen inget speciellt och förstår inte varför så många avgudar de. Då drar jag bannemig hellre hem och kokar ett lass snabbmakaroner istället. Inga konstigheter alls.


Dagen ser ut som följande. Läsa, läsa, läsa!! Boooring!! Tycker att all stundentlitteratur borde filmatiseras och kunna bombas in i hjärnan på max tre timmar. Hallå vi lever faktiskt på 2000-talet. Vi är studenter, vi har varken tid, pengar eller lust  att läsa en heeel bok som handlar om.. ja inte ens efteråt vet man vad man läst. Så mitt tips till skolministern e att slänga upp en actionrulle om pedagogens alla termer med Robert pattinson i huvudrollen. Skulle helt klart väcka intresse.


Näe nu fan får jag försöka ta tag i mitt liv och läsa ett par hundra sidor och tråka ut mig i några timmar.




Av Erika - 26 april 2010 14:12

Är de bara jag som lyckas hamna i situationer när man har nått viktigt man inte vill förlora så man tänker "Nu lägger jag den här så jag vet vart den e", men har ingen aning efteråt vart fan du har lagt den. Så har jag troligtvis gjort nu. Min dosa till kameraladdaren är nämligen borta. hittar jag inte den så kan jag hälsa bilderna och kameran hej då. För de första, förstår ni vad jag menar?? Tänk er en mobilsladd, den har ju en knopp och en sladd eller hur?? Min kameraladdare e kapad så knoppen har ett usb uttag där man kan sätta i sladden i stället för att den sitter i permanent. Aaah usb laddare heter de ju!! Hade ju varit tio gånger enklare om jag sagt de direkt. Jaja. Nån som har någon aning om vart den är? Eller hur och vart man kan köpa en ny?? och vad de i sånna fall e billigast??


På tal om borttappade saker så har jag faktiskt hittat en sak idag som jag letat efter länge. Nu kan jag äntligen lira baket igen!! ME LIKE!!!


For övrigt har jag varit på en föreläsning idag med extremt bra uppslutning. De var bara jag och en till där. Tack gode gud att Patrik kom annars hade jag varit ensam. Helt ensam med en föreläsare från Ghana. Läskig tanke. Trodde inte att jag skulle förstå ett skit, men överaskande nog fattade jag de mesta. Guldstjärna i kansten.


Av Erika - 23 april 2010 18:02

Är hur seg och trött som helst. Fick vara på praktiken i 10 timmar. Skulle varit på världens roligaste teater på förmiddagen (de var därför de blev 10 timmars arbetspass). Vad händer när jag kommer till praktiken..? Jo, en i personalen kommer mot mig med ett nedstämt ansiktsuttryck. Han som typ skulle hålla i teatern var med i en trafikolycka igår så de blev ingen teater. Så där var jag, en timme innan jag behövde. Ni kan ju tänka er själva hur pigg man var på att hålla ut hela dagen i hela 10 timmar med baktanken att man kunde ha sovit en timme extra. Jag var så inställd på att ha en riktigt trevlig förmiddag men istället får man vistas i en högljudd miljö med ännu mer besvikna barn. Hur stor e chansen att han lyckas krocka just innan den dagen vi skulle få roligt? Jag börjar seriöst tro på karma. Jag måste ha varit en riktig jäkel i mitt förra liv.


Näe nu ska jag inte älta de mer idag. Det är över och jag överlevde. Nu ska jag lägga mig framför tvn och göra mig smällfet med massa godis. Fan asså om de inte e nått vettigt på tvn så jag måste gå ääända vägen till bokhyllan för att hämta en film. Hoppas på de bästa!

Av Erika - 22 april 2010 20:07

Sitter här med för mkt energi för att de ska vara nyttigt på en torsdagskväll så slänger upp ännu ett inlägg.


Kommer ni ihåg att jag för ett tag sen klagade över fredag, alltså den fredagen som kommer imon. mitt klagande gick ut på att jag skulle jobba 9 timmar, varav detta var en stängning. De blev ändrade planer. Tack vare rektorns kassa planering så har min handledare fått äran att jobba 10 timmar imon. Vilket innebär att jag också kommer vara där 10 timmar. En fredag. 8-18. Finns dock en positiv vinkel på detta tydligen. Vi ska följa med en klass på teater hela förmiddagen. Något som tydligen e de bästa som händer på hela året. Personalen tyckte de till och med tråkigt att de inte kunde följa med. Känns ju som en rätt bra start på dagen i sånna fall. Hoppas de e bra iaf. Känns inte så farligt just nu, men kommer troligtvis ha en annan uppfattning imonkväll. Kommer vara såååå trött efteråt. Omg!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards