Alla inlägg under januari 2010

Av Erika - 31 januari 2010 21:54

Började dagen med en frukost på Espresso house. Yummi!! Kyckling och baconmackan med senapsås is the shit. Såå gott de e asså. Oväntat nog en stor chai till detta. Well well, när jag satt där i nått slags harmonisk tillstånd så kommer Anna, Lina och Vickan förbi. Och jag bara woohh världen e allt liten. Så avslutade kvällen i västra hamnen och gjorde värsta goda salladen. Rekomenderar den starkt!!



Innehåller:

Tomat, haricots verts, rödlök, parmesanost, torkad skinka, sallad i bukettform, solrosfrön..ööööhm vad innehöll den mer?? Vi säger att de var allt. Ett plus e om man käkar M & M's efteråt. See ya!!

Av Erika - 30 januari 2010 16:16


Var skoj igår! Tack för att jag fick komma!! Dock var hemvägen sååå dryg. Fick vänta i 40 minuter på bussen i denna kylan. Glad att de kom fram nån tjomme som snackade med mig sista kvarten annars hade jag säkert somnat på den där parkbänken vid stationen. De var så kallt. Medans jag satt där så kom de ett gäng som troligtvis hade varit i slagsmål och nitat nån tjomme för den enes händer var sjukt blodiga. Blodet lös nästan lika mkt som en reflexväst kändes de som. Såg ju inte allt för mysigt ut. Men jag kom hem tillslut utan att ha blivit nitad. De kan man väl anse som en lyckad kväll.

Av Erika - 29 januari 2010 16:00


Nu tar jag helg mina damer, herrar, hundar, löss och arbetslösa. Jag rekomenderar att ni gör desamma. Korka upp en flaska rött, låt din respektive fixa käket och sätt dig framför tv:n och njut.


Eller du kanske e typen som tar sista bussen till systemet och länsar allt vad som finns att bjuda på och drar till en fest och festar fram till tidigt på morgonen.


Hur du än gör, vem du gör det med spelar ingen som helst roll. Skit i morgondagen..all disk som kommer finnas på bänkarna med fastbrända stekpannor eller minnesluckorna du succesivt kommer få bearbeta. Tänk positivt och lev livet idag, för imon kan du bli påkörd av en buss. Mitt sista råd till er: Se upp för bussar!!!

Av Erika - 29 januari 2010 15:46


Ikväll blir de party! Yaaaay!! :D E sjukt taggad just nu!! I like to move it move it!!


Intressant nötknäckare som Robin i klassen självklart skulle slänga upp på tavlan. Jag kan bli fullkomligt galen om jag inte får reda på svaret. Som tur fanns svaret på nätet. God bless internet!! Kan ni lösa den? För de kunde tamefasen inte jag xD


2+3=10

7+2=63

6+5=66

8+4=96

 

Vad blir då 9+7= ??????


På tal om internet.. Folk brukar ju säga att Rock n' roll och annan extrem musik inte kan rädda världen. Att de bara e oljud och att alla dessa ungdomar borde lyssna på nått klassiskt typ für elise eller nått genomtradigt från 1800-talet. De som påstår detta har fel. För skulle seriöst inte kommit hem ordentligt igår kväll om inte rock hade existerat. Höll på och somna ett antal gånger. E de nått som kan rädda världen så e det musik med tryck, fart, fläkt och aggressivitet!!  

Av Erika - 28 januari 2010 19:42


Så fort tvätten e klar så ska jag dra till Anna och färga hennes hår. Borde verkligen också göra de, men en sak i taget. Kanske ska fixa mitt imon om jag har tur. Om den tradiga tvätten kunde bli klar snart. Torktumlaren var miffo så fick ta all tvätt i torkskåpet istället. Tar ju sån tid detta. Hoppas verkligen att torkisen e fixad till nästa gång asså.

...

Av Erika - 28 januari 2010 16:42


Skönt att de snart e helg, men ser inte jättefram emot praktiken nästa vecka..Bort med snön till dess tack!!!

Av Erika - 28 januari 2010 15:44


Stod med en polare på bussen hem och jag kunde inte för att i världen förstå vad hon sa. Så de tog mig halva resan att fatta att hon sa "surfa". Fattade i o för sig inte förrän hon använde sig av kroppspråket. Lät seriöst som..suffa, soffa eller sova. Därför ska jag lägga upp lite ord som jag har haft svårt att förstå här nere.  Eller som helt enkelt e liiiiite annorlunda här nere.


Balle, ballarna betyder skinkorna på en människa. Inte alls vad jag e van att tolka det som.


Hossor - Strumpor.


Pjett - Här har ingen nån aning om vad "datten" e. Här pjettar man folk på idrottslektionerna istället.


Åsså- som för övrigt e skånskans mest irriterande ord. Snackas lika mkt med de som "typ" var i kalmar. Åsså betyder också btw.


Rullebör - Skottkärra


De e väl lite av de som jag har märkt av än..men kommer märka av ännu fler lustiga saker. De e jag helt övertygad av.


Av Erika - 28 januari 2010 15:34


Har en huvud oh magstrejk på gång. Var på central fältdag igår, men fick gå tidigare pga. ett migränanfall. Hann kolla lite viktig info på datorn sen spenderade jag resten av kvällen/natten över toalettstolen. Trodde seriöst att jag hade drabbats av vinterkräksjukan. Verkar som tur inte vara de. Har fortfarande växlande huvudvärk och illamånde i magen, men just nu e de under kontrollerade former. Testat att äta några godisbitar och dom e fortfarande kvar där dom ska vara iaf. Kanske blev matförgiftad på Kroksbäck, vem vet?

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards