Alla inlägg under juli 2012

Av Erika - 29 juli 2012 11:46

idag har jag fått göra käk till matsalen, inget avancerat, men ack så svårt. Fick göra två dressingar var av en som jag inte riktigt visste hur den skulle smaka. Den andra var någon med vitlök, vilket också gjorde det lite problematiskt eftersom den ska användas först imon. när jag väl gör exempelvis någon vitlöksdressing så äter jag den mer eller mindre direkt. Åh jag använder kanske fem dl av gräddfil, inte fem liter. För att inte tala om mängderna av kryddorna man fick använda här. Massor. Aja. Det blev säkert prima.

Av Erika - 28 juli 2012 21:36

Efter dagens arbete blev det grillfest med familjen Fransén och Guzman. Grillfest kanske var att ta i för min del, då jag kom lagom till tårtan kom fram på bordet. Annies goda tårta blev det såklart. Sen blev det lek och skoj med Josés systers barn. Charmiga kids det där. Blir alltid lika impad över att de talar flytande svenska, engelska och spanska. De skiftar utan dess like. När Ida och svågern kom på besök så hade de med sig massa trevliga presenter. En älskade jag mer än de andra. José hade fixat en capo till mig. Blev galet lycklig av den presenten eftersom jag önskat mig en sådan i typ...en lång tid. Nu kan jag spela massa roliga låtar på gitarren. Folket här hemma börjar dock tröttna på den presenten eftersom jag tydligen har spelat gitarr de senaste tre timmarna. My bad. P.s tack igen! :D

Av Erika - 27 juli 2012 20:46

Jag har precis avnjutit en helkroppsmassage av min kära syster. Säga vad man vill men det har sina fördelar att man har en syster som gått massagekurs. Med samma person har jag även försökt göra något som har ett Tjusigt namn med choklad. Det kan ha hetat något på P tror jag. Hon försökte lära mig lite konditorisaker, men det var skitsvårt. Inte min grej helt enkelt. Jag sitter hellre här under eken och luktar på de vackra blommorna...och äter chokladen.

Av Erika - 26 juli 2012 10:07

fyra timmars arbete blir det för min del idag. Ganska soft start efter gårdagens ledighet. Kommer dock ha den turen som innebär att jag kommer vara all by myself med en diskmaskin hela dagen. Nu- mot landstinget i Kalmar! rädda joppe död eller levande.

Av Erika - 25 juli 2012 19:54

just nu sitter jag i baksätet efter att ha spenderat dagen på landet. Vi blev bjudna på blåbärspaj (mycket god sådan ska tilläggas), middag och sommarspel. Vill bara avslutningsvis säga att det har varit finfint väder idag. Det känns bra att jag har varit ledig en dag som denna, men imon ska jag på att igen.

Av Erika - 24 juli 2012 19:21

Tar igen mig efter arbetsdagen. Btw Anna, jag lånade lite vin av dig men du får tillbaka det inom kort.

Av Erika - 23 juli 2012 18:18

fredages kubbspel gav mersmak så har precis avslutat två jämna matcher mot syrran. 1-1 i matcher. Är ganska slö nu efter en mycket övertrött eftermiddag på jobbet. I dukningsrummet (det stora kylskåpet) flippade det lite så slutade med att jag kastade freesbe med ett sopplock tillsammans med dukningsansvarige a.k.a kylskåpschefen. Det blev även en del kortspel i form av "skitgubbe" på rast nummer tre. Kvällen bjuder på lite spänning...glassbilen kommer nämligen till krokarna och frysen behöver fyllas på. nåja, något annat spännande ska jag nog lyckas komma på.

Av Erika - 23 juli 2012 12:07

sitter och väntar på att hoppa i termobyxorna och sitta stilla ett gigantiskt kylskåp. pepp? nja.. vill jag åka hem? absolut! endast fyra timmar kvar till jag slutar så jag får väl stå ut. Är nytt gammalt folk idag efter de ändra folket har gått på semester så är ändå ganska trevligt att se nya ansikten. Nähä, nu är rasten över. jobba, jobba, jooobba!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards