Alla inlägg under januari 2013

Av Erika - 31 januari 2013 21:18

Imorgon kväll kommer mor, far, systrarna och svåger ner till Malmö. När man har gäster så vill man ju alltid hitta på något, men man vill helst inte att det ska kosta något och man vill även hitta på saker som man inte gör så ofta. Jag har förberett den ultimata aktiviteten för helgen! De ska få hjälpa mig att flytta! Se, det kostar ingenting, man gör det inte så ofta plus att man kanske får lite muskler på köpet. Den här gången har jag överträffat mig själv, verkligen. Imorgon kväll tar vi det lugnt, men på lördag blir det fullt ös.



Av Erika - 29 januari 2013 21:08

Vad är nytt annars i mitt liv? Jobbat en vecka, blev sjuk i fredags och idag frisknade jag till. Jag har sett en massa filmer, vilket typ är ett måste om man är sjuk och eländig. Jag är dock väldigt glad över att jag är frisk igen för jag börjar få slut på filmer jag vill se. Jag tycker att det är lite tragiskt om man har sett tre filmer innan klockan ens slagit 11, men jag körde på det ändå. Packningen för flytten i helgen går sådär, jag har mycket kvar så måste lägga på ett kol imorgon. Jag slutar tidigt imorgon så det borde inte vara några större problem.


Idag kom några snubbar och hälsade på och borrade lite för någon temperaturmätare. Jag funderar fortfarande på om det finns någon dold kamera i den där strömbrytarliknande saken som numera hänger på väggen. På Rönnen kan allt hända. Jag har även tvingats upp ur sängen för att lämna några nycklar till någon som skulle sätta dit min vardagsdörr i nya lägenheten. Jag tänkte inte ens på att den saknades när jag var där efter att jag hade hämtat nycklarna (observant jag är..eller inte). Jag har även lämnat tillbaka en väckarklocka som jag lånade för typ två år sedan. Bättre sent än aldrig.

Av Erika - 29 januari 2013 20:37

Min mamma gjorde min dag genom att fråga vad jag har för namn på facebook. Undrar om det var ett sånt läge där man skulle ha uppgett något helt random..

Av Erika - 23 januari 2013 14:19

I måndags började jag på mitt nya jobb. Idag är det onsdag och jag är fortfarande vid liv så det känns bra. Jag tycker att det är jättekul att jobba med Z. Det är vi två som har ansvaret för fritidshemmet så det kommer ske en del förändring på verksamheten.  Det är kul och kunna påverka så mycket och det kommer nog bli riktigt bra i slutändan. Hoppfull*



Av Erika - 20 januari 2013 16:25

I fredags blev det examensfirande med klassen. Eller nja, klass och klass, vi var fem personer. Med tanke på att vi är ca 20 personer i klassen skulle man väl kunna säga att det var ganska dålig uppslutning. Det var lite tråkigt tycker jag. Visst, jag är inte bundis med alla i klassen, men hade varit kul att se tjommarna en sista gång. Tack till den lilla skaran som dök upp. Det blev en väldigt lugn och ganska trevlig kväll trotsallt.


Lördagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. På förmiddagen blev det en sväng till frissan och sen blev det en sväng på Entré för att kolla efter lite grejer till kvällen. Skulle varit på examensfirande, men mitt huvud sa emot och gav mig något migränliknande skit en timme innan jag skulle göra mig i ordning. Sjukt irriterande när man varit på festhumör hela dagen och sen bara blää. Inte nog med detta så fick några Rönnenbor för sig att skrika och springa på tid utanför min dörr. Inte snällt! Självklart slutade de precis när jag fått mig upp ur sängen. Det var inte min kväll igår.


Imorgon börjar jag jobba på riktigt. Jag är inte alls peppad, jag vill ha semester istället! Två långa veckors semester, tack!

Av Erika - 18 januari 2013 12:38

Jag måste bara flika in en grej angående min rektor. Såg precis på mailen att jag hade fått veckans "Veckomail" med diverse information. I slutet av mailet hade han lagt upp en bild på Sheldon Cooper. Jag tyckte att det var sjukt otippat och väldigt viktigt att förmedla. Det var allt för tillfället. Morsning!

Av Erika - 18 januari 2013 02:58

Idag har det, tro det eller ej, firats en del. Jag har lite svårt att förstå att jag är färdig nu. Ta examen, börja jobba och flytta till ny lägenhet och allt detta på loppet av två veckor. Herregud, hela mitt liv kommer förändras! Jag är jävligt glad över att ha tagit examen (även om vi inte har fått besked om den senaste tentan än) samtidigt tycker jag att det känns väldigt mysko. Jag kommer nog att sakna plugget om några månader, veckor eller dagar. Dagen började med en avslutningshögtid i konserthuset  och den började väl inte riktigt som jag hade planerat. För att göra kort historia ännu kortare så har jag åkt min livs kortaste taxitur, åkte till närmaste korsning och vände. Angående själva högtiden så har jag väl inte mycket och säga. Den var som alla andra avslutningar, lite blåsintrument, massa tal och några tjejer som gjorde något som jag inte riktigt vet var det var.  Efteråt firade jag med Louise och det var precis som på den gamla goda tiden i huset, minus mjukisbyxorna. Jag fick ett par jättefina glas som jag bara totalt älskar! Det blev även firande med Catja in på småtimmarna. Trevligt sällskap, gott käk och alkohol, vad mer kan man begära på en dag som denna?


Imorgon blir det ja, gud vet vad, med klassen. Det ska bli intressant och se hur den kvällen kommer sluta...

Av Erika - 17 januari 2013 16:36

För jag har tagit examen, för jag har tagit examen, för jag har tagit exaaaaaamen. Fy fan vad jag är bra!

 

3½ år av studier är nu ett minne blott. På måndag börjar vuxenlivet på redigt! Tjooho!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards