Alla inlägg under augusti 2015

Av Erika - 26 augusti 2015 18:02

En sak slog mig idag, jag har vänner och familj som är lite äldre, de brukar alltid säga "jag kan inte göra det där, jag är ju inte 25 längre.." och nu är fan inte jag det heller! Helt galet! 25 var en sån bra ålder, en sån där lagom ålder, inte för gammal, inte för ung. Hoppas att detta år som 26 åring (!) blir lika awesome. Strax: Tårta! 

Av Erika - 23 augusti 2015 19:52

Idag blev det en liten utflykt till stranden i Skanör. Snarlikt Böda Sand måste jag säga.

Av Erika - 23 augusti 2015 12:05

Första veckan på nya jobbet är avklarad och det känns mycket bra. Har såklart varit mycket att ta in och vi har fått stötta varandra en del (läs mina kollegor har stöttat mig) då det varit en del sjukdomar. Trevliga kollegor och trevliga barn. Jag kommer nog att fortsätta att trivas där. Det här jobbet är som dag och natt med mitt gamla. Tummen upp! En annan historisk grej som hänt i veckan är att jag har köpt böcker, inga ljudböcker, inga bilderböcker utan riktiga böcker! Fick presentkort på akademibokhandeln som en avskedspresent och har numera fyra nya böcker. Helt otippat för att vara mig. Nu får vi se hur lång tid det tar mig att läsa dem. Over and out!

Av Erika - 16 augusti 2015 13:18

I fredags jobbade jag sista dagen på jobbet, verkligen, verkligen en helt meningslös dag. Jag satt mest och lyssnade på hur deras hösttermin skulle bli, gav förstås lite tips men la inte ner min själ på det. Fick massa presenter och jag fick även ge mina till närmsta kollegorna. Imorgon är första dagen på nya jobbet, är sjukt peppad nu, men antar att nervösiteten kommer infinna sig inom kort. Wish me good luck!

Av Erika - 8 augusti 2015 20:35

Har inte kollat min mail så mycket under sommaren och jag hade visst fått en present, min lärarlegitimation.

Av Erika - 8 augusti 2015 19:41

Jaha, då var det bara en dag kvar på semestern sen ska man på att igen. Tror visserligen inte att det kommer vara så farligt, bortsett att jag väntar ett byggkaos i korridorerna. Första veckan tillbaka på jobbet blir också sista, fatta vad fort det har gått.

Av Erika - 6 augusti 2015 16:22

Mekonomen, har gjort vårt billiv enklare!

Har varit och bytt tändstift och tändkablar för en (tydligen) billig slant idag. Bilen går perfekt efter den lilla uppdateringen. Gick ganska fort ändå, lämnade den igår och tidigt imorse ringde de och väckte mig och sa att det var fixat. Tummen upp!

Av Erika - 5 augusti 2015 16:07

Nu har jag äntligen testat det som många har rekommenderat. OH my God så gott!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards