Alla inlägg under januari 2015

Av Erika - 31 januari 2015 21:34

Nu är man bra trött efter en dagsutflykt till Öland. Louise och jag åkte iväg tiiiiidigt imorse och en biltur senare är vi nu tillbaka. Det var en trevlig liten roadtrip till den ölandska landsbygden såhär en helt vanlig lördag. Efter god mat och en massa kaffe är det nu dags att ta det lugnt, sova och njuta av en lång sovmorgon imorgon, välförtjänt om du frågar mig. 

Av Erika - 27 januari 2015 21:00

Idag har jag börjat med en ny grej som jag vill kalla för läsning på bussen. I och med att jag har ganska lång busstur till jobbet så har jag börjat läsa på bussen. Idag har jag börjat läsa en bok som jag lånade av Louise för, det är ganska oklart när men typ för ett och ett halvt år sen. Jag har, tro det eller ej, börjat tycka det är kul att läsa böcker. Det underlättar helt klart att läsa nu när jag inte har lika mycket myrkryp. Jag har en del böcker jag vill läsa framöver, men tänkte kolla om ni har några tips på bra böcker. Har ni det?


Tacksam för svar!



Av Erika - 27 januari 2015 19:45

Tjena allihop!


Vi kan konstatera några saker:

1. Jag har överlevt på jobbet

2. Jag är mätt av pizzan jag åt nyss



Nu har jag jobbat fyra dagar so far. Hur känns det? Jo tack, det känns bra, känner mig otroligt välkommen av både barn och vuxna och det är ju inte helt fel. Fick ett fantastiskt välkomnande i torsdags med massa, massa kramar. Jag hoppas verkligen inte någon av dessa tjommar var sjuka för då har jag nog startat en epidemi. Inser att jag verkligen har saknat barnens roliga kommentarer och allt flum med kollegorna. Bäst av allt med att komma tillbaka är ändå känslan av att det har märkts att jag har varit borta, jag har varit saknad. En liten egoboost helt enkelt.


Har blivit bjuden på pizza på Casa Mia idag. Mycket trevligt, dels pizzan och dels sällskapet. Kul att hitta på lite roliga saker så här mitt i veckan. Vardagslyx på hög nivå.



Av Erika - 26 januari 2015 21:04

För att vi gillar frukt i det här hushållet.

Av Erika - 21 januari 2015 19:21

Idag har jag sysselsatt mig med att städa inför besiktningen, lagom kul. På något vänster lyckades jag skada mig vid tre tillfällen, fråga mig inte hur. Nu blir det hem och varva ner inför morgondagen. Känns lustigt att gå till jobbet imorgon, kanske inte så konstigt med tanke på att det är närmare två månader sen sist. Det blir säkert bra.

Av Erika - 17 januari 2015 19:08

Det stora mysteriet med budet är löst, det var mitt rektorsområde som hade skickat fina blommor till mig. Oväntat men uppskattat. 


Idag har vi haft flera visningar på den gamla lägenheten, verkar inte vara någon som vill ha den, varför vet jag inte för det är en ganska awesome lägenhet. Jag var bara med på ena för sen drog jag och tränade. Det var lite stort, då det var första gången sen evigheter då jag lyckades gymma en hel timme utan att tvingas avbryta. Bra dag!  

Av Erika - 16 januari 2015 13:32

I veckan var jag hos läkaren och igår snackade jag med chefen, så i slutet av nästa vecka börjar jag jobba igen. 25 %. Jag är pepp inför detta, då jag träffade några kollegor igår som verkade väldigt glada över att se mig. Jag fick höra massa insider-information som jag tyckte var mycket intressant att höra. Nya upplägg och framför allt, hur det har varit när jag har varit borta. Det nya upplägget för mig är det bästa jag skulle kunna tänka mig.


Jag har även varit och fikat i veckan och planerat käk inför söndag, då några ska komma över och hjälpa oss med diverse lägenhetsgrejer. 


Idag hade jag en del planer, åtminstone för eftermiddagen, men jag har fått skjuta upp dessa då jag tydligen väntar på ett bud. Sjukt nyfiken på vad det kan vara! Åh vem har råd att skicka bud i årets fattigaste månad..? 

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards