Alla inlägg under februari 2013

Av Erika - 27 februari 2013 15:19

Jag har precis haft husvärden på besök så nu har han silikonat (eller vad man nu kallar det), analyserat en spricka samt kommit på åtgärder för en annan grej i köket. Nu är allt lugnt förrutom att det kommer ringa en elektriker till mig inom kort. Hoppas att det blir fixat snart!

Av Erika - 25 februari 2013 20:50

Sitter och roar mig med gamla grejer som mina föräldrar tog med sig senast. De hade bland annat hittat min dagbok som jag hade när jag gick i årskurs 1-2. Älskar hur ärliga och rätt på ungar är. Tycker mig också kunna se lite tendenser till kalmaritiska..


Hej dagbok

Idag köpte jag dig och va på medeltida märknaden och va på makdånalds vi fik en vasin vartenpistol på makdånalds

Annie fik en lampa som va kajsa och va på Maxi idag och köpte prisente till Malin och Nina och godis på Maxi.


Hej dagbok

MaMMa bråkad med pappa sen kom Maria idas kompis sen va MaMMa glad.

MaMMa sa jag åke till afären.


Hej dagbok

Jag fyllde år 8 år jag fik en CD och en veka klocka och ett druv jakten och en sked och lera.

ida Fik inget av mig.

 

Jag älskade det här spelet!

 


Av Erika - 25 februari 2013 18:41

Jag skickade mail till ett ställe för att jag ville veta vad jag skulle göra för att säga upp mitt medlemskap hos dem. Jag kunde inte hitta någon information på deras hemsida så jag tänkte att det var lika bra att maila och fråga. Vad får jag för svar? Jo, bara en undran på om jag verkligen vill säga upp medlemskapet. Nej, jag skickar bara mail till er för skoj skull..(?) Detta får mig osökt och fundera på varför alla telefontider alltid äger rum när folk jobbar, typ kl. 08-11. När jag blir en framgångsrik fritidspedagog ska jag se till att alla kundtjänster har telefontider till minst kl. 18.

Av Erika - 21 februari 2013 20:00

Just nu känns det som att mina muskler har smälts samman. Det är nämligen så att jag fick för mig att unna mig ett varmt bad efter jobbet samtidigt som jag kollade på serier. Det är så sjukt avslappnande. Det känns skönt att det finns en chans att jag somnar tidigt ikväll, då jag börjar vid kl. 6 imorgon igen. Just nu har jag ett intressant schema som är ganska lätt och komma ihåg, typ bara öppningar och stängningar.


Igår: Öppnade

Idag: Stängde

Imorgon: Öppnar

Måndag: Stängning

Tisdag: Annan tid

Onsdag: Öppning

Torsdag: Stängning

Fredag: Stängning


Av Erika - 20 februari 2013 21:51

Idag har jag haft städbesiktning på gamla lägenheten och jag blev godkänd. Yay! Jag hade, lyxigt värre, två besiktningstjommar. Jag hade bokat en besiktning med en människa och sen hade jag bett husvärden (som såklart också är en människa) att komma och fixa en grej efter rådfrågning med besiktningstjomme nummer 1. Kommunikationen de emellan var mindre bra, eller det beror på hur man ser det. När jag pratade med båda enskilt så blarrade de på om att de skulle snacka med varandra. Hur som helst så kom husvärden och besiktade och fem minuter kom den "riktiga" tjommen och besiktade. Båda godkände mig som tur var. Strax därefter hade jag min sista lägenhetsvisning och strax efter det lämnade jag in nycklarna. Detta får mig osökt och tänka på nästa grej som är ett tips skulle man kunna säga. Om du vill att busschaufförerna ska prata lite extra med en så rekommenderar jag att ta med en stege på bussen. Det är total pratgaranti på det.

Av Erika - 19 februari 2013 15:30

Vad gjorde jag på min lediga dag igår? Städade. Vad gjorde jag på jobbet idag? Städade. Vad ska jag göra nu efter jobbet? Städa.

MKB

Av Erika - 15 februari 2013 16:54

Vad är det med mig och MKB asså? Blev precis uppringd för att de ville boka en städbesiktning, vilket jag redan har bokat. Två gånger.. Tjommen kollade på datorn och såg såklart min tid där. Hellre att de ringer en gång  för mycket än för lite, men tycker att de har varit lite vimsiga på sistone. Tre städbesiktningar känns ju lite väl avancerat. MKB behöver nog ha lite helg. Det behöver jag också. Jag har tre dagars helg framför mig. Säger ett ord - underbart!

Av Erika - 14 februari 2013 17:58

Man säger ju att man inte ska säga A om man inte vill säga B. Jag insåg nyligen att jag sa B i mitt förra inlägg, men jag hade helt glömt bort och säga A. Därför tänkte jag vara lite pedagogisk såhär i efterhand och berätta vad i all sin dar det handlade om. Jag nämde något om 10 000 kronor, kommer ni ihåg? För att göra lång story kort så började det med att jag fick hem en hyresavi för min gamla lägenhet (som jag redan betalat sista hyran på). Detta gjorde mig en smula förvirrad och slutligen irriterad när jag insåg sanningen. Min gamla lägenhet var inte uppsagd! Vilket innebär att jag skulle betala en, kanske till och med två hyror till, alltså typ 8000 kronor. Ni kan kanske tänka er hur glad man blir när man får reda på detta. Så jag fick dra och prata med tjommarna på MKB och som tur var hade jag uppsägningslappen som bekräftar uppsägningen. Hade jag inte haft den hade det blivit en dyrare historia, allt detta på grund av deras misstag. Alltså, jag hade påskriven uppsägning av både mig och dem, men de hade liksom missat den lilla detaljen att faktiskt säga upp lägenheten. Stabilt, eller hur? Det löste ju i sig så ingen större skada skedd.



Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards