Alla inlägg under november 2009

112

Av Erika - 30 november 2009 23:58

SKA se till att bli rik snart!! Vet precis vad jag önskar mig i julklapp!! Men kostar dock lite mer än man brukar få julklappar för..så snääälla om ni vet nått sätt jag kan tjäna in tre tusen på så säg till. Gör vad som helst!! Städning? Barnvakt? Hemmakock? Trädgårdsarbete? vedhuggning?Gör seriöst vad som helst!!!!!!!

Av Erika - 29 november 2009 21:56


Idag söndag fyller Anna 20 bast. Grattis!! Nu vet jag precis vem jag ska utnyttja till systemetbesök. Var en härlig fest igår, tycker att de var lite tråkigt att jag fick migrän under utgången bara. Gjorde att man inte kunde festa fullt ut. Men men festen var naajs ändå :)


Idag vaknade jag upp och hade fortfarande sjukt ont i huvudet och de var tydligen fler i lägenheten som var mer eller mindre bakis. Så dagens bakismat blev på en brasilians restaurang. Slutade med att jag blev bjuden och de gjorde ju inte saken sämre. Så jag har käkat nått som jag inte kan uttala. Hette typ Feijoada eller nått åt de hållet. Denna maträtt var typ ris med en slags köttgryta med svarta bönor, griskött, nötkött, chorizo, nån slags ost och någon stark sås som såg ut som krossade vitlöksklyftor i någon slags oljsås. Vid mer information checka google! Låter kanske inte så gott och ser inte så gott ut, men de var de faktiskt. Lite chockad över de själv faktiskt. Till detta blev de nån milkshake/juice dricka med några brasiliaska frukter. Sjukt gott! Diggade den rejält! Sen vad de hette har jag ingen aning om. Och som avslutning blev de efterätt som var typ kaneldoppad kladdkaka med glass och någonting mer som jag inte vet var de var. Helt klart godkänt och gud vad mätt man blev eller. Kändes nästan som man hade slängt i sig fem pizzor eller nått.

Av Erika - 26 november 2009 18:01


Imorgon e de fredag som ni troligtvis redan har listat ut. Denna fredagen innebär många saker. Börjar dagen med en sovmorgon. Inte helt fel om jag får säga de själv. Kommer spendera stor del av dagen framför guitar hero. Fritidspersonalen har beslutat att barnen ska få spela de imorgon. De diggar vi! De e nu jag som praktikant borde visa hur de går till och jag har inga problem med att göra en demonstration eller två. Åh när allt detta e slut så e de helg! Vilket innebär party!!

Av Erika - 26 november 2009 17:55


För att inleda detta inlägg måste jag bara säga att jag blev godkänd på första tentan!!!!!! :D Hjärnat var uppe i halsen när datorn laddade för att visa resultatet. Men nu e den över!! De tragiska e bara att nästa tenta ska vara klar om 1-2 veckor. Ingen vila och inte ro här inte. Vad kan man säga.. I BELIEVE IN MIRACLES!!! :D

Av Erika - 25 november 2009 22:38


Kan härmed meddela att dusch-operationen gick bra. Patienten är härmed stabil och hel och ren. Även om man kunde se visst motstånd fram till operationssalen som idag bestod av en toalettliknande miljö så gick de vägen. Man kan hittills se fina resultat och symtomen som illaluktande verkar nu vara helt borta. Patienten verkar i helhet vara nöjd över resultatet. Efter ett sånt här avancerat ingrepp så rekomenderas patienten att vila och inte göra några förhastade motionsövningar eftersom resultatet då kan försämras radikalt.

Av Erika - 25 november 2009 21:46


Finns så många saker man borde göra. Skänka pengar till de fattiga,plugga, städa, duscha och gud jag vet inte vad. Massa saker man förväntas göra.

Jag kan stolt säga att jag har gjort massa nyttiga saker idag.

Skänkte en liten extra slant till mig själv efter ett besök på espresso house. Med detta innebär att jag inte bara tog en Chai utan gav mig även rätten till att köpa käk samtidigt. Plus poäng till mig där.Vem behöver pengarna mer än studenter liksom? Vi e framtiden hallå. En framtid utan pengar e som att inse att sista pappret på toan e taget. Visst de funkar ju, men e inte så särkilt trevligt.

Jag har även öppnat en görtrist litteratur som t.om gav mig idéer till en kommande eximination. Sen att jag inte läste boken e en annan femma.

Städat har jag också gjort idag. Tog bort lite damm från mina hemmafru-tofflor. Funderar även på att ta bort lite hår från min hårborste senare om jag e riktigt pepp. Men man vill ju inte överanstränga sig nu så här på vintern så de kanske blir ett projekt för morgondagen istället.

Andledningen till att jag skriver detta inlägget e för att jag försöker undvika den fjärde saken på min "vara duktig lista" nämligen duscha! De e nu man önskar att man hade den där husvagnen som musse, kalle och långben hade på sin semester- en knapptryckning från att komma till badkaret. Hade inte de varit helt underbart?! Den dagen jag blir väldigt rik och smart så ska jag skaffa mig en sån husvagn. Var så säker på de!

Av Erika - 25 november 2009 20:16


VFTn gick bra idag. Har visserligen nästan bara suttit på möten och planeringar, men ändå. Ett av alla dessa möten handlade om den årliga jullåten som alla ungar ska sjunga på julavslutningen. Mina barn ska sjunga denna efter mkt om och men. De hittade inte ackorden på nätet så de fick ta ut som själva. Vilket innebar att jag har lyssnat på akustiska gitarrer halva dagen. Underbart!! De har även gjort den lite rockigare så man har inte hunnit tröttna på den än, däremot har man den på hjärnan konstant. Inte lika skoj. Vill inte att julen ska vara än. Har varken tid eller pengar till de just nu. Tack vare att folk känner för att skaffa barn strax innan jul. Hur planerat kan de vara på en skala?

Ett tips från mig:

Dra er ur i tid och skaffa barn på våren istället. De e varken skoj för de som fyller år då eller de som måste betala presenterna. Detta får bli dagens visdomsord.

Jag menar, de personer som hamnar i "lyxfällan" känner bara folk  som fyller år på hösten/vintern. De e inte ett faktum, de e min egna lilla teori. En teori som förrutom att ha en väldigt bra skapare även har en bra poäng. Hur många teorier har de liksom? Typ inga. Eller så e de för avancerade att man inte förstår dom.

Av Erika - 24 november 2009 21:53

Har försökt lära mig denna dansen i evigheter och sen blir man knockad av en baby. Tycker dock ungen e störtskön! Titta vetja! Om inte annat e de ju en bra låt xD Kväll ska jag faktiskt gå och lägga mig tidigt tänkte jag. Typ nu. Man blir slutkörd av att börja vid 7 speciellt när man e van vid att börja skolan tidigast 10.


Jaja nog om mig. Hej svejs leverpastej.

Fick mig osökt att tänka på att jag måste fixa matlåda till imon. Surt!


Anyway! Bye bye!!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards