Alla inlägg under januari 2011

Av Erika - 31 januari 2011 18:40

Kan härmed meddela att dusch-operationen gick bra. Patienten är härmed stabil och hel och ren. Även om man kunde se visst motstånd fram till operationssalen som idag bestod av en toalettliknande miljö så gick de vägen. Man kan hittills se fina resultat och symtomen som illaluktande verkar nu vara helt borta. Patienten verkar i helhet vara nöjd över resultatet. Efter ett sånt här avancerat ingrepp så rekomenderas patienten att vila och inte göra några förhastade motionsövningar eftersom resultatet då kan försämras radikalt.

Av Erika - 31 januari 2011 18:03

Idag var det redovisning på den svåraste svenskaboken någonsin. Det var nästan lite komik över det hela. Alla satt som frågetecken. Helt lost var vi. Jag är faktiskt chockad över att jag faktiskt hade snappat upp så mycket som jag hade. Har ju en del kvar i boken så inte konstigt att jag blev lite förrvirrad mot slutet.


Ikväll är jag väldigt trött. Vad är det med måndagar egentligen? Minns jag inte fel så var jag lika trött förra måndagen. Pallar nog inte övergången från helg till vardag. Hur som helst så kommer detta bli en lugn kväll. Slötittande på tv, skumläsande i skvallerblaska och chill musik. Satte igång en film förrut, men höll på att somna så jag stängde av. Att somna innan klockan sex känns bara...skumt.

Av Erika - 30 januari 2011 22:52

 

Av Erika - 30 januari 2011 20:10

Skrev ett inlägg i natt, men bloggsidan ville inte samarbeta så tänkte passa på att ödelägga er trevliga söndag med att skriva vad jag har fördrivit tiden med.


Igår så blev det en sväng till Espresso house för lite fikande. Sen bar det av hemåt efter en något försenad buss. Hann inte vara hemma länge innan jag blev medlurad på en trip till Willys. Detta resulterade att jag slängde ut halva mitt csn på tuggummi. Bad call! Så nu kan jag anordna en illigal tuggummihandel hemma hos mig. Därefter blev det lite läsande om läsande. Det var precis så roande som det låter. Kvällen skulle ha avslutats med en chill komedifilm i lördagsharmoni...det blev inte så. Det blev istället drinkar och gamla dj remixer. Allt som allt så kan jag inte klaga på upplägget av dagen. Möjligtvis nattbussen hem för den var drygare än drygast.


Idag skulle jag på en kvick sammankomst vid triangeln. Det blev en rätt lång sammankomst istället. Det slutade med lyxig frukost på Espresso house (igen).

   

Av Erika - 30 januari 2011 19:51

Ljudmetoden, helordsmetoden, preläsande, situationsbundet läsande, gemensamt effektivt läsande, gissningsläsande, tidig form av helordsläsande, utvecklat effektivt läsande , begränsat läsande, grammatiskt läsande, begränsat effektivt läsande med grammatiskt stöd, diktamensläsande, AIS- läsande, utvecklat effektivt läsande med grammatiskt stöd. Med de olika principerna till dessa versioner börjar mitt huvud mer likna ett överkört lingon. Vad mycket enklare det var när man var liten. Då kallade man det bara för läsning och kunde man inte läsa så fick man helt enkelt roffa åt sig en bokjäkel tills man kunde det.


Av Erika - 29 januari 2011 00:34

Fan vad lång den här dagen har känts och inte är jag det minsta trött heller. Sakerna jag gjorde imorse känns som tre veckor sen. Det är vid sånna här tillfällen man kommer på så många grejer som man aldrig tänkt på tidigare. Jag har t.ex kommit på att jag skulle behöva en sån där dosa så man får möjlighet att koppla i fler sladdar. Jag skulle också behöva en muttermokajäng som gör att muttern sitter där den ska. Mitt köksbord är nämligen något som jag skulle vilja benämna som ett fuskbygge. Bordet är från IKEA. Om det hade funnits ett R i IKEA så hade man kunnat göra om ordet till Erika. Intressant fakta va?  Not really.


Tar med mig min dåliga humor och sätter mig vid tvn en stund. Vi hörs när vi hörs om vi inte ses först. Bye.




Av Erika - 28 januari 2011 22:49

 

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards