Alla inlägg under december 2012

Av Erika - 29 december 2012 19:24

Jag har gjort det i några år och detta året är inget undantag. Här kommer, utan inbördes ordning, en kort sammanfattning:


Jag har fått jobb

Jag har fixat examensarbetet

Louise flyttade från Rönnen

Jag gick på min livs första ishockey-match

Emporia öppnade

Överlevde ännu en gång "jordens undergång"

Var på internationella Rönnen för första gången

Jag fick världens coolaste födelsedagspresent av A och L.

Föreläsare i D138 viftade till med armen under pausen så vi båda blev dränkta i kaffe

"Förstörde" motorn till vattnet i huset när föräldrarna var på semester

Grillfest med svågerns familj för första gången

Såg en mus i fönsterkarmen precis när jag skulle gå och lägga mig

Bjöd på shotar i regnbågens färger

Medverkade i Rönnen beercontest

Medverkat i två pantningsprojekt (I skolan och på Rönnen)

Hade en omtalad 13 timmarsfest

Louise och jag kom på ett ölspel

Restless legs

Fikat en massa

Varit på ungefär lika många vinkvällar


Med detta sagt önskar jag er alla ett gott nytt år!

Av Erika - 27 december 2012 17:58

Idag spelade jag ishockeyspelet mot Annie och hennes kompis och jag vann. Vinsten bestod av att slippa fixa middag. Det var en mycket jämn match, men självklart var det skönt att få maten serverad. Vägen ut till brevlådan har blivit svinhal så när jag skulle hämta den idag kändes det som att jag gjorde en kortfilm av Bambi på hal is. Det såg lika graciöst ut som det låter.

Av Erika - 25 december 2012 19:36

Jomen visst. En trevlig dag i Ruda är avverkad. Håkan och jag gick lös på traditionen - päronsoda (tror jag) och finlandia. Nu sitter jag i baksätet med morsan och syster. Det guppar på den här vägen så kan inte skriva mer. Hoppas alla hade en trevlig julafton. Punkt och slut.

Av Erika - 22 december 2012 22:19

Idag har jag varit och firat morfar. Insåg att jag inte varit hemma hos dem på flera år. Jag har inte heller träffat några av mina kusiner på över tio år. Jag kände inte alls igen R, fast har jag inte sett honom sen han var typ 9 år så kanske det inte är så konstigt. Utöver detta var det en trevlig kväll med mycket god mat, närmare bestämt min favoritmat -exotisk planka. Tack och bock!

Av Erika - 22 december 2012 00:33

Varför ska man inte åka tåg mitt i natten? Jo, för att möjligheten finns att man kör på en älg och blir stående mitt ute i ingenstans. Åh det är precis det som har hänt. Det var en jädra smäll det där!

Av Erika - 21 december 2012 18:42

Igår träffade jag på den som tog över Louise gamla lägenhet och jag fick vara inne i lägenheten. Det var en riktigt mysko känsla. Det var väldigt lustigt att öppna den dörren igen må jag säga. Den ser inte alls ut som jag är van att se den. Inredningen var helt annorlunda och den var inte ett dugg lik min s.k inredning heller för den delen. Vid en första anblick saknar den lägenheten två saker: En styck Louise och en styck basketkorg.


Idag var sista dagen på praktiken ever. Det var en ganska stabil dag. Jag kommer sakna barnen, pedagogerna och skolan för vi har haft väldigt kul tillsammans.


Nu sitter jag och väntar på att jag ska dra till tåget. Det är ganska tråkigt och jag är jättetrött, detta trots att jag har sovit middag. Det får mig och fundera på hur jag ska lyckas hålla mig vaken tills jag kommer till Rockneby. Hm..



Av Erika - 20 december 2012 14:14

Gutt, nu är jag färdig med alla julklappar. Bra att man har syskon man kan ringa när fantasin är lika med noll. Nu ska jag bara försöka hitta något som man kan ha på sig på julafton. Var hittar man sånt i den här stan?

Av Erika - 19 december 2012 22:28

Jag har lust och blarra på om absolut ingenting och det är precis det jag kommer göra. Den här dagen har varit härlig. Jag tog en ordentlig sovmorgon. Att vakna av sig själv är en mycket bra start på dagen. Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad som har hänt mer. Gitarren, datorn och tvn har i alla fall varit de främsta verktygen för dagens aktiviteter. Imorgon ska jag ge mig ut på stan och leta upp de sista julklapparna. Städning, tvättning och packning ska jag också försöka trycka in under dagen. På fredag blir det en långdag på praktiken och sen sticker jag till Rockneby på kvällen. Trodde verkligen att jag skulle ha mer och säga denna onsdagskväll, men det här var det hela.




Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards