Alla inlägg under maj 2013

Av Erika - 30 maj 2013 20:50

Idag blev det en lång arbetsdag för vi hade föräldramöte på fritidshemmet. Skönt att det kommer dröja till nästa föräldramöte. När alla föräldrarna stuckit blev det till att gräva en massa i sandlådan, vi ska nämligen ha skattjakt på jobbet imorgon. Jag tror att det blir sjukt lyckat! Jag måste bara se till att koka ihop en pirat-outfit till eftermiddagen så är allt lugnt. En mycket komisk grej som hände idag, hände alldeles nyss, min buss var en 30 minuter försenad och precis när jag hoppar av så kommer Louise lunkandes. Oddsen att hon skuttar förbi just då är inte särkskilt stora, men trevligt var det!

Av Erika - 28 maj 2013 20:34

God kväll i stugan, lägenheten och/eller i mobilen!

Idag har jag varit på cykelaktion för första gången. När första cykeln budades på över 2000 spänn insåg jag att jag nog hade lite för lite kontanter i fickan. Mina medbrottslingar lyckades i alla fall fynda varsin cykel. Härligt! För övrigt känns det som att jag har sand överallt efter att jag byggt en minigolfbana i sandlådan på jobbet idag. Mindre skönt! Som en avslutning vill jag bara konstatera att chilinötter är väldigt goda på tisdagskvällar!

Av Erika - 27 maj 2013 17:20

Nu är vi där igen, ännu en måndag är här! Starten på veckan, längtan till helgen, samma visa varje måndag. Fram till onsdag känns det som en evighet till helg och på torsdag och fredag hinner man knappt blinka innan de är över. Min måndag har varit stabil. Jag har en massa saker och göra nu dock, tråkiga som roliga. Jag vet inte riktigt vad jag ska börja med, det enda jag vill göra nu är och gå och köpa en glass eller två, sätta mig på balkongen och sitta där till läggdags.

*Önsketänkande*

Av Erika - 26 maj 2013 21:58

I helgen blev det utgång för första gången på väldigt länge. Det som fascinerade mig mest var att jag fortfarande var vaken vid kl. 04.30 Det måste ha varit något slags rekord! Arbetslivet har ju inte direkt förvandlat mig till en nattmänniska.

Av Erika - 22 maj 2013 21:10

Tjabba, tjena och hallå!

Idag slutade jag vid 12 och det var kanontrevligt! Detta firade jag med att åka och filma Turning Torso (till en jobbgrej) och gick och strosade i V. hamnen och på MAXI. När jag strosade runt bland paraflax och rengörningsmedel blev det plötsligt ändrade planer för dagen - Jag for mot Emporia! På Emporia blev det fika, 1½ kinderägg och sedan såg jag till att en av deras fotöljer blev maximalt nersjunkna. Emporiahänget var ett faktum! Nu har jag precis fixat färdigt melodikrysset som vi ska ha på fredag och är nu redo att avsluta kvällen. Med detta tackar jag för mig och önskar er en trevlig afton!

Av Erika - 19 maj 2013 10:04

Först och främst undrar jag var det fina vädret tog vägen! Igår var det typ något som aftonbladet skulle kallat för "supervärme i Skåne", idag skulle de kallat det för "nederbördskaos i Skåne". Hm..


Andra och näst främst tycker jag att det är väldigt kul och mycket otippat att Sverige spelar VM-final ikväll. Jag trodde verkligen inte att de skulle komma så långt. Ikväll blir det till att käka pizza och hålla tummarna för Sverige. En annan final hölls ju i Malmö igår och det kan nog ingen Malmöbo missat. Jag var hos Anna och kompani och kollade på det. Det roligaste med kvällen var att träffa folket som jag inte träffat på evigheter och jag var också ett fan av snacksbuffén. Jag tycker att det är lite småfånigt att nästa års final hålls 20 minuter bort. Något som jag chockades av var att jag faktiskt förstod vad dansken sa i segertalet. Min danska gör framsteg! *Stolt*

Av Erika - 17 maj 2013 14:18

Det är fredag, solen skiner och jag slutade redan vid kl. 12, redan där känner jag att det är en bra dag. Efter jobbet gjorde jag ett besök på Orkanen och sålde av lite böcker, alltid trevligt att dryga ut lönen. Det blev ett besök på systemet för att spendera pengarna och jag gick även lös på några trisslotter. Jag vann inga större summor, men en ny lott kommer jag i alla fall få och det är ju alltid något.

Sms

Av Erika - 12 maj 2013 21:39

Jag vill härmed meddela att det inte går att skicka sms till mig, min mobil är wierd som fan. Jag kan se att jag har fått sms, men jag kan varken se vem det är ifrån eller vad det står. Därför vill jag bara varna er för att jag förmodligen inte kommer att svara. Tack och hej!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards