Alla inlägg under september 2013

Av Erika - 24 september 2013 16:06

Nu känner jag mig väldigt läraraktig för jag har skaffat ett lärarelånekort. Jag vet inte om det det egentligen är ett riktigt ord, men nu finns det i alla fall ett ord som heter så och jag har det. Nu kan jag gå lös på Malmöskolornas bibliotek och jag har planer på att använda det snart... för att låna en VHS (!).

Av Erika - 22 september 2013 11:55

Det är inte varje dag jag är bilvakt åt folk, men när jag är det så säger min kropp emot och jag blir sängliggandes. Jag tycker att min kropp har blivit lite mesig på sista tiden och jag tycker att den ska sluta upp med det! Igår var ingen rolig dag men om man ska se det från den positiva sidan så mår jag bättre idag. Det kan nog ha att göra med de där 13 timmarna jag sov inatt. Det måste vara något slags personligt rekord! Äsch, nu kan jag inte sitta här och slöa, måste få lite grejer gjorda innan jag ska hämta upp bilägarna vid flygplatsen. Vi hörs och syns!

Av Erika - 11 september 2013 18:14

Den här dagen började ganska dåligt faktiskt. Jag blev tjugo minuter försenad p.g.a min första buss var en kvart försenad vilket automatiskt gjorde att jag missade mina närmsta anslutningsbussar och den som tilslut kom var även den mycket försenad. Det är såna tillfällen man bara vill gå hem och lägga sig igen. Dagen blev bättre och sen levde alla tjommar  lyckliga i alla sina dagar. The end!


Av Erika - 10 september 2013 20:01

När jag öppnar på jobbet blir jag ganska trött på eftermiddagen, idag var inget undantag. Idag fick jag jobba över två timmar och det tog fullkomligt knäcken på mig för jag somnade på soffan när jag kom hem. Detta gjorde att jag helt missade min tvättid. Jag surar inte för det, för det var väldigt skönt och sova faktiskt. Sova middag är underskattat!

Av Erika - 9 september 2013 21:11

Den där deprimerande känslan när man lämnar jobbet kl. 20 och ska vara tillbaka kl. 06 och man är allt annat än trött.

Av Erika - 8 september 2013 21:42

I fredags fick jag besök av två systrar som av en slump var mina systrar. På fredagen blev det en typisk slöarkväll med massa godsaker. Mina besök i Danmark är inte särskilt många så på lördagen drog vi till Köpenhamn. Vi började dagen på ett typiskt turistsätt - sightseeing.

   

 

Förbannat blåsigt var det! 


Käk visade det sig att de hade i Danmark också. Vi käkade på Jensens, där vi fick ett mindre trevligt besök av en flock getingar. Det visade sig att geting inte heter geting på danska, men efter en stund kunde personalen förstå varför vi sprang runt med våra tallrikar på uteserveringen. Jag som trodde att man skulle slippa getingar i september månad. Vi flydde till detta bord!

 

 

Vi avslutade dagen med att slösa pengar på tivoli. Sjukt mysigt, förstår inte varför jag inte gjort det tidigare.

 

Bilden är tillägnad till mamma som "tvingade" oss att vattna änglatrumpeter under halva vår uppväxt.

 

Jag har haft det redigt trevligt med de här tjommarna!

Av Erika - 4 september 2013 20:51

Efter en hårt arbetande arbetsdag blev det lite avkoppling i form av promenad. Jag har lärt mig att man måste låta kroppen återhämta sig efter fysisk aktivitet så det var därför det råkade studsa ner ett par nävar Polly i min mage. Det visade sig att Polly med smak av bilar var ganska gott.

Av Erika - 3 september 2013 19:25

Jag måste inleda med att säga att det här har varit en härlig dag. Förra tisdagen blev jag sjuk så idag var första dagen jag var tillbaka på jobbet och det kändes hur bra som helst. Jag ska säga er en sak, jag är ett redigt tradigt sällskap när jag är sjuk, jag höll på och gå mig själv på nerverna. Jag har varit så rastlös de senaste dagarna, då jag typ bara har kollat på tv. Det var inte bara dåligt för jag har sett program där de pratar om vilken tid på dygnet det är bäst att raka benen, vilken dag i månaden det är bäst att vaxa benen och för att inte tala om hur uppdaterad jag är på programmet "Hem till gården". Jag borde verkligen skaffa fler kanaler...


Okej, över till något helt annat, efter jobbet drog jag till Emporia för att kolla efter en grej och när jag ändå var där så passade jag på att testa lite kläder. När jag stod i ett av provrummen, som var ett handikappanpassat, drog en kvinna undan skynket, ursäktade sig och gick in till mig i provrummet. Hon började göra sig hemmastadd och där stod jag som ett fån i nån minut och sen gick hon ut igen. Det ögonblicket kan jag bara beskriva med ett ord: Awkward! 

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards