Alla inlägg under december 2010

Av Erika - 29 december 2010 17:46

Uppmanar nu alla att checka in sidorna om julafton på sjukhuset i kalmarposten. Där skriver de att det var fantastiska brickor med mat. Vill bara berätta att bilden på brickan har jag bidragit med. Så det så. Lokalkändis mini. Jobbar hela tiden. Varje dag. Suck. Skulle varit ledig en dag till, men fick självklart hoppa in och styra upp det hela. På julen ska man bli utvilad säger man, men de är jag inte i närheten av. Jag är mer stressad än någonsin annars. Jobb, plugg, jobb & jobb. Hade verkligen behövt vila upp mig någongång. Kommer gå i taket om detta inte lönar sig i slutändan. Jag är så trött på disk i stora mängder. När jag kommer hem till Malmö så ska jag *trumvirvel* diska....

Av Erika - 26 december 2010 18:18

Har tänkt på en sak nu efter julstressen. Julafton är lite som sex. Man längtar efter det i en evighet, men sen känner man sig så fåning när det är över. Man vet inte vad man ska säga och man vet inte riktigt vad man ska göra. Det slutar alltid med att man går och lägger sig i brist på idéer.

Av Erika - 26 december 2010 17:02

Lägger upp den här videon endast för att inspirera och irritera folk. Syrran hade den på hjärnan vilket resulterade att jag också fick den på skallen. Familjen Fransén är lagom glada på oss nu. Kom igen nu! Det svänger ju xD


Av Erika - 25 december 2010 18:47

Sitter här och har pimplat i mig ett antal glas alkohol. Någon som är på en onlinefylla kanske? Cam? Msn? Facebook? Jag är på! Ni vet vart mitt telefonnummer bor så passa på! ;D

Av Erika - 25 december 2010 17:57

Blidde inget inlägg igår. Så jag ger dubbelt idag. Tänker nog berätta om min julhelg. Detta kan ta sin lilla tid så jag rekomenderar att du tar och hämtar en kaffe, öl eller huvudvärkstabletter. Själv har jag korkat upp en smirnoff för att överleva. Hämtat det nu? Bra! Då så, då kör vi!

På julafton så jobbade jag som vanligt. Ni kan inte ana vilken hjärngympa det är att ge julmat till 270 pers. Det är veganer, laktoveger, minus fläskkött, minus helt kött, laktosfri, glutenfri, stomi, timbal, lättuggat, snr1, snr 12:or, A1:or, flytande och e-koster. Helst allt detta i kombination med varandra. Sen får man ju inte glömma alla som inte tål enskilda grejer utöver dessa. Själv tycker jag att det är jobbigt nog och vänta på att maten när man bara är fyra personer. Man blir tillslut så desperat att man hjälper till att fixa fram det för att det ska gå fortare. Den där hjärngympan jag snackade om sker vid klockan sju på morgon. Den tiden man vanligtvis inte vet vart man har sitt arsle. Utmärkt tajming!


Kom hem iaf. Vi var så duktiga att vi kom hem en timme tidigare än ordinarie arbetstid. Underbart! Dock hann vi ändå inte hem till Kalle Anka. I julklapp fick jag en massa saker som jag faktiskt hade önskat mig. Mest saker jag behöver till min lilla 1:a.


Gick och la mig tidigt på julafton för att jag var trött och för att det var dags för jobbet dagen efter. Annie var snäll och läste godnattsaga för mig som hon gjort någon gång tidigare. Somnade rätt kvickt. Somnade nog strax efter nio någon gång.


Juldagen (idag) så var humöret på topp och själförtroendet ännu bättre. Så jag började köra till jobbet. Stopp sa det! Så var jag fast i en snödriva. Jag tog mitt förnuft till fånga och lyckades faktiskt göra en kovänding och köra andra hållet mot stan. Vi har två möjligheter att köra på när vi ska till stan nämligen. Jag körde och körde...och det tog stopp igen. Denna gången var det en ännu större snödriva än den förra. Jag låg på gasen en bra stund, men insåg rätt snabbt att det inte gick. Bilen behövde mer än hästkrafter att flyttas så jag ringde pappa. Tänkte att jag kunde åka och hämta honom vid huset. Det gick inte så bra som jag trodde. Blev tvungen att backa. Det jobbiga var att det inte finns några gatlysen i min gata. Så jag backade utan lyse och utan sikt för eventuell snökaos. Tog mig nästan helt till honom utan att köra på honom. Han hjälpte mig sedan att få loss mig, även om det tog en liten tid. Väl på jobbet så blev jag glatt överaskad över att det varit fler personer på jobbet som fastnat på vägen in.. och som också fått ringa efter deras pappor.


Idag har humöret inte varit på det bästa. Är det något jag inte tycker om så är det irriterande klimateriekärringar!! Har märkt av en hel del på jobbet. Man har bara sån lust att skrika åt dom och be de hålla käften. Men det var inte läge för det. Så jag dränkte mina sorger i godis. Vi har masssssor av godis på jobbet nu. Lite väl mycket enligt mig. Skulle gissa på... 20 påsar av.. nu kommer jag inte på vad de heter, men sånna påsar med daim, japp, kokos, lakrits och annat gott. 5- 10 lådor med skumtomtar, x- antal mariannkolor, fyra after eight lådor, något annat som jag inte vet vad det heter och ännu något annat jag inte vet vad det heter. Tänkter låta bli och berätta vad min lunch bestod av...


Skadade mig på jobbet idag förresten. Skulle skura äckliga bandet där vi forslar käket och pang körde jag på en spikliknande sak. Så det blev förbandslådan direkt. 2 minuter senare gör en annan precis likadant på exakt samma ställe, men mycket värre. Flög blod överallt. Så jag fick leka sjuksyster två gånger om. Jag tyckte det var jättekomiskt. Var exakt samma finger på exakt samma ställe. OCH på en person som jag stört på mig hela dagen. Däremed var jag jätteglad. Låter som en jättehemsk människa nu. Suprice! Det är jag också!!


Ähe..fan nu slutar jag. Så ni inte somnar. Hoppas att ni har haft en bra jul!

Av Erika - 23 december 2010 17:45

En bra dag börjar alltid med sovmorgon. Man vaknar av sig själv och inte av någon obehaglig väckarklocka. Man kollar saker på datorn. Träffar folk. Filmkväll och eller utekväll. Inga måsten. Det är det absolut viktigaste. Ingen skola. Inget jobb. Ingen stress över något. Spontant ska det vara. Saker som man har planerat länge blir bara fiasko i stlutändan. Det är som när någon säger att de har sett en grym film och då förväntar man sig mycket mer, vilket också slutar med besvikelse. Nej, spontant ska det vara. Då hinner man inte få några förväntningar. Sommar. En bra dag är varm och utan snö. Att ha tillgång till bil är bra. Roadtrip. Ej ensam. Man måste vara bland en eller fler coola människor. En bra dag kan vara många saker. En bra dag är något som man ska berätta om för halva jordklotet.


Nu blir det julgodis, must och skinka. See ya!!

Av Erika - 23 december 2010 17:34

Min favoritmat är exotisk planka. Åh så gott det är. Förr så beställde vi alltid det från min mammas jobb(även mitt jobb nu förtiden). Sjukt gott. Blir aldrig trött på det.


Oxrulader. Pizza. Tacos. Korv med bröd. Pasta. Baconlåda. Oxfilé. Pommes. Potatisgratäng. Paj. Grekisk pyttipanna. Kinakäk. Dessa är inte helt fel det heller.

Av Erika - 23 december 2010 17:30

glömmer aldrig den gången jag åkte till O'learys i kalmar i min ungdom nykter. På detta var jag även sjuk. Väl där så blev jag mer eller mindre tvingad att sjunga karaoke. Med hostan i halsen så ställde jag mig där på scenen. Det var en intressant upplevelse när jag stod där och komisk nog sjöng "I will survive". Och jag gjorde det...jag överlevde. In your face!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards