Alla inlägg under maj 2011

Av Erika - 31 maj 2011 19:21

Har inget vettigare för mig än att ödla lite ord på den här arean. Har precis haft ett bråk med förpackningen till mina hörlurar. Asså fan jag förstår inte det här med barnsäkra grejer. Tänk dig typ hörlurar som jag hade i detta fall. Du går och köper de för att du vill ha dem direkt, inte sant? Till din stora besvikelse inser du behöver både en sax, yxa och ett bra IQ för att kunna öppna den. Alla människor borde egentligen gå runt med en sax i fickan.. man vet ju aldrig när man behöver den som mest. Inbrottsäkra förpackningar hamnar lätt på dagens ute-lista.


Vad ska vi sätta på dagens inne-lista då? Värmen vill jag ju inte sätta här för det är så fruktansvärt förutsägbart. Nej, jag tänker säga makrill i tomatsås. Så gott asså! Ganska nyttigt är det också, massa proteiner och och sån där fiskgrejsimojs som alla pratar om. Omega-3 heter det ju. Gott på mackan, gott på knäckebrödet. Ett vinnande koncept med andra ord.


Snart lördag, vilket innebär amerikanskt besök. Tror att det kommer kännas görlustigt. För det första så har jag inte riktigt greppat hur vi är släkt. Typ syssling, pyssling, pysslingsbarn? Jaja, verkar som att det blir värsta cateringen i alla fall. Flashigt! Kommer träffa massa kusinbarn som jag inte har träffat sen jättelänge tillbaka. Kommer inte ens ihåg va de heter. Wops! Slut på skitsnack. Punkt.

Av Erika - 31 maj 2011 17:59

Idag har jag inte gjort mycket. Har nästan känts som att sommarlovet har börjat, men du kan inte lura mig gosse, jag inga konster tål, att känna till att plugg finns kvar är ej mina drömmars mål... Gjorde lite ärenden efter lunch och sedan blev det någon timmes solning. Sjukt väder idag asså. Nu blir det dags för lite rensning, plugg och diskning. See ya!

Av Erika - 30 maj 2011 14:45

Sådärja, då var tentan avklarad. Känns skönt att den är gjord. Gjorde dock en tabbe så vet att jag har minst två poängs avdrag. Jaja, känns som att jag borde bli godkänd, ,men man vet aldrig. Om en vecka vet jag om jag måste plugga matte hela sommaren. Spännande! *Hoppas på godkänt*


Just nu sitter jag och käkar en hälsosam lunch i form av gifflar och vatten. Hade en påse liggandes här hemma och jag var för lat för att laga något riktigt innan jag påbörjar mitt nya projekt. Är inte säkert att det kommer genomföras, men kommer fila på det nu i en vecka och se om det går att genomföra. Uppdateringar om detta kommer inte förrän jag vet säkert hur det blir. Tänkte skriva att ni skulle hålla tillgodo, men det är inte alls så spännade som det låter. Så strunta i det!


Tänker avsluta med en låt som fullkomligt förföljer mig. Vet inte hur, vet inte varför, men var jag än är så är den här låten där. Går mig på nerverna.

Av Erika - 29 maj 2011 17:57

Idag är det söndag. Det är även mors dag så får la passa på att önska morsan en bra dag, även om den typ är slut snart. Vad jag har gjort idag är en rolig historia. Nada. Har hatat den här dagen ända sen den började. Har inte haft någon plugglust, matlust, träningslust och lusten att träffa folk har inte heller varit där. Det finns nog en logisk förklaring till detta. Jag säger så här..det var fest i huset igår som gjorde mig så jobbigt pigg att jag inte somnade förrän efter fyra någon gång. Det var i alla fall då jag kollade på klockan sist. Sen bar det upp vid 6. Försöker vänja mig vid att jag ska upp vid den tiden imon så det var därför. Imon gäller det! Tenta-time! Precis som min förra salstenta så känner jag mig mest nervös för att jag inte känner mig nervös. Hur logiskt som helst. Nu ska jag inte ödsla mer av er tid och återgå till pluggandet och försöka få i mig lite mat. Hoppas att ni inte haft en allt förjävlig helg!

Av Erika - 26 maj 2011 20:19

Vet ni vad jag skulle vilja göra nu? Jag skulle vilja parkera en husvagn utanför huset och chilla där hela kvällen. Detta skulle vara en möjlighet, men eftersom jag varken har en husvagn i fickan eller kunskapen att köra den så känns det lite orealistiskt. Hoppas jag får träna med familjens husvagn i sommar så jag kan sno iväg med den någongång. Shit, nu tappade jag nästan tråden ju. Vad jag vill göra i husvagnen är att dra dit lite folk, lite snacks, lite musik och en kortlek. Precis som den gamla goda tiden. Höra smattret på taket, mysigt värre! Några kanske inte vet om detta, men jag är typ uppväxt i en husvagn. Nästan. Alla semestrar spenderades i en liten vagn. Bodde på en säsongscamping (utan el!!!) tills jag var typ 11 kanske? Åh resten av mina semestrar spenderades på några ynka kvadrat någonstans mitt ute i tjottahejti. Så om det är någon som kan låna mig en husvagn innan det slutar regna så hojta till.

Av Erika - 26 maj 2011 17:37

Dagen har sett ut på följande sätt:

Vaknade ganska tidigt, käkade frukost och satte på en kampsportsfilm i hopp om att energin skulle höjas. Ojo energin höjdes så jag hoppade runt och låtsades vara värsta kung fu mästaren. Vad jag inte insåg då var att om man hoppar och studsar så blir man trött. Så trött att man inte orkar plugga. Sen upptäckte jag att det finns något som heter apelsin och poff! Energin var på topp igen. Ska sååå dopa mig själv med apelsin på måndag. Mohaha.


Kan väl flika in att det blåser en smula i staden idag. En liten rejäl vindpust om du frågar mig. Ser även ut att vara lite regndroppar på väg. Det gillar jag. Gjorde en deal med väderguden att det skulle vara mindre bra väder denna veckan så man får någoting gjort. Åh ja, HEN verkade ta mina önskningar på allvar. Trevligt tjomme det där!

Av Erika - 25 maj 2011 23:10

Har typ varit duktig och pluggat med Anna hela dagen. Skönt att vi ser ett slut på detta nu. Verkligen skönt! Efter plugget blev det lite häng med Louise som är tillbaka i stan. En månad sen sist!  Är seg så ska typ inte skriva mycket mer. Ska försöka att sova bort vetskapen om hur mycket jag har spenderat denna månad. Riktigt, riktigt tragisk historia. *Skäms*

Av Erika - 22 maj 2011 22:31

Hej!

Idag mår jag inte dunderbra. Fryser typ konstant och/eller kallasvettas. Får fan inte bli sjuk nu asså. Det är tentaplugg som gäller hela veckan ju. Hoppas det går över till imon. Det ska gå över till imon!! Ska nog fixa lite varma koppen för att få lite rolians i kroppen snart.


Har pluggat lite med Anna idag, men blev inte så länge för att jag gick halft i ide. Somnade någon timme efter det, men vaknade förskräckt av den extrema åskan som var i luften. Var inte kul och vakna till det. Stora jävla smällar och så kollade jag på klockan och klockan var strax innan sex. Innan jag hade vaknat ordentligt så trodde jag att profetgubben hade räknat fel på en dag. Sen insåg jag ju rätt snabbt att det bara var ett skitväder med regn, åska och blixtar. Näe, usch fan nu åker duntäcket fram igen...

xoxo

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards