Alla inlägg under april 2011

Av Erika - 30 april 2011 00:50

(svärord, svärord & svärord) Har så himla ont i ryggen just nu. Typ ryggskott light. Kan inte böja mig neråt och har även svårt med att sitta upp. Tror visserligen att det har gått över imorgon, men just nu är smärtan inte nådig. Jaja, Det kommer ordna sig, det gör det alltid. Jo, det löser sig, så brukar allt bli det kommer fixa sig till slut
det är inget tvivel om, fast nu känns skiten sur och flera mil ifrån, det ordnar sig...

Av Erika - 30 april 2011 00:40

 

Av Erika - 29 april 2011 01:09

Cissi och Sara går lös på kinectet.


 

Av Erika - 29 april 2011 00:28

Tjena mittbena!

Idag har jag gjort en massa saker. Var först i skolan i 6 timmar sen så mötte jag upp storbesöket från Ruda. Fick en present av dem och inte vilken present som helst utan en elvisp. *Gillar starkt* Nu kan jag göra glass utan att behöva vispa förhand i en halvtimme. tack igen! Hur som helst, när jag hade lugnat ner mig efter presentöppningen så gick vi ner till V.hamnen och checkade läget och därefter tog vi roadtrip till Pildammarna.

 


När detta var avklarat så var det dags för det stora testet. Skulle jag lyckas göra en trerätters utan att förgifta mina gäster? Tyckte det gick ganska bra förutom vissa småbagateller såsom att jag hade köpte vin med korkskruv utan ha tillgång till en korkskruvare. Lyckades även spilla champagne över hela köket och sånt där annat smått och gott som inte är värt att nämna. Jo, förresten! Nu när långa moster var på besök så tyckte jag att det var ett ypperligt tillfälle att utnyttja henne till att byta lampor i mitt tak. Det gick inte så smidigt som jag jag hoppats på. Hon var för kort för att lyckas byta lampan på ett smärtfritt sätt. Efter att ha attackerats av lampkåpor och andra innehåll från lampan så insåg vi att det var bäst att låta bli. Så jag lever fortfarande i mörkret. Hehe. Vilket i-landsproblem.


Som avlutning så blev det kinect spelande för hela slanten.

Av Erika - 27 april 2011 23:37

idag har jag hunnit med en massa grejer, men tyvärr har jag inte hunnit med allt jag borde hinna med. Har varit i skolan, gjort grupparbete, färgat håret, storhandlat städat, bakat, och pluggat ännu mer. Är dock en massa saker till jag borde göra. Typ inhandla det sista till imon, hämta ut paket, hjälpa syrran med en grej, maila min svensktenta till en som blev underkänd och sen har jag resten av plugget som jag inte hunnit med ännu. Suck!


Förresten! Insåg precis att jag inte har berättat vad som händer imon. Imon kommer mina "småkusiner" och moster på besök. De kommer hänga i Malmö med mig några dagar. Mer spännande skvaller om detta kommer imon :)

Av Erika - 27 april 2011 01:09

Idag har varit en rolig dag om man bortser från att jag hade långdag i skolan. Har lärt mig att en kvadrat är en rektangel. Känns ju inte direkt som att den informationen gör att jag kan rädda världen på något sätt, men det var i alla fall något som fastnade i skallen på mig under lektionen. Anyway över till det roliga. Anna och jag överaskade Louise med en lite avskedfest eller vad man nu kan kalla det. Det roliga är att Anna och jag verkligen hade planerat uti minsta detalj hur allting skulle gå till. Så efter mycket om och men så blev det lite champagne, käk och trevligt sällskap. Tyckte det var skitkul att luras lite granna, men mest är jag glad över att det inte gick åt skogen. Tyckte att det var ett mycket bra initiativ om du frågar mig.


Från en rolig grej till en annan så har jag fått igång min nya mobil nu. Gött! Dock var det lite försening på det hele, men det var det totally värt. Har en fungerande telefon!! Kan det bli bättre? Så jag kan ju upplysa folk som har försökt få tag på mig ikväll att jag har fått era sms nu. X-antal timmar försent, men ändå. Bättre sent än aldrig sägs det ju.


Av Erika - 25 april 2011 02:49

Kände för att prata med mig själv, men eftersom det skulle upplevas som konstigt så skriver jag här istället. Snart är påsken över. Påsken var det ja. Asså det måste vara den konstigaste högtiden vi har i Sverige. Det är meningen att vi ska fira att en snubbe dog för ett par år sen, men vad jag vet så känner jag ingen som firar påsken av den anledningen. Påsken går mer ut på att bjuda hem massa folk, äta så mycket som möjligt och detta ska göras inom loppet av några dagar. Är det egentligen inte dags att vi byter ut namnet på påsken? När jag tänker på påsken så tänker jag påskägg. Godis. Choklad. Mer godis. Så varför kan vi inte bara kort och gott byta ut påskhelgen till typ godisafton och godisdagen? Logiken talar för sig själv.

Av Erika - 25 april 2011 01:07

Fick nyligen reda på att några av mina amerikanska släktingar har startat en liten hemsida med ett släktträd på min pappas sida. Personligen tycker jag att det är skitskoj. Vem hade anat att det var så mycket drama på den tiden liksom. Det gör mig aspepp på att dra till USA efter mina studier. Vore sjukt spännande att träffa de folket, framförallt de som är i min egen ålder. Jag vet att det förmodligen är sjukt ointressant att se, men lägger upp länken för skoj skull. Skulle ni av någon konstig anledning kolla på den så kolla då längst ner på fjärde spalten. Uppenbarligen det coolaste på hela hemsidan.


http://www.tc.umn.edu/~kbuxton/history/Franseingene.html

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards