Alla inlägg under december 2013

Av Erika - 30 december 2013 19:28

Jag tycker det var en ganska lagom uppvärmning att komma tillbaka till jobbet för att jobba en dag och sedan vara ledig igen. Man måste ju bara älska alla helgdagar den här vintern! Jag tycker spontant att det borde vara såhär varje år. Den dagen jag blir statsminister, då jävlar ska jag införa det! För övrigt sitter jag och funderar på vad jag ska ha med mig till Köpenhamn imorgon samt vilka tjommar det är som tjuter raketer hela tiden. *Intresseklubben antecknar..*


Nähöni, nu måste jag sätta på mig ett par strumpor och sticka till affären.

Av Erika - 27 december 2013 20:42

Det här har jag gjort under året som gått:

- Tagit examen

- Börjat jobba

- Flyttat till min första riktiga lägenhet utan koppling till studierna

- Haft många besök från Småland

- Haft lite krångel med lägenheten (kylskåp, kökslampa, garderob, spis och toalett)

- Varit på cykelaktion

- Fått en cykel

- Blivit modern och fått en Blu-ray

- Spräckt brallor på lugn efterfest

- Besökt Danmark för första gången sen jag flyttade till Malmö (bättre sent än aldrig)

- Hoppat fallskärm första gången jag satt i ett flygplan

- Firat Annies student

- Haft min livs första betalda semester

- Läst ut en bok som jag började läsa för cirka två år sedan

- Gått på vinsafari

- Haft nyttiga vinkvällar med frukt och bär

- Gått med föräldrarna på puben

- Fastnat på ett tåg cirka en kilometer ifrån slutstation

- Varit på julbord i Stockholm

- Lärt mig äta sill

- Spelat en del biljard

- Gått på fortbildning på jobbet

- Varit mycket sjuk

- Satt upp tomtar för första gången sen fem år tillbaka

- Haft minus på bankkontot


Det här året har handlat mycket om nya saker, nya upplevelser och nya kapitel i livet. Jag skiter fullständigt i hur nästa år blir, bara jag passar på att hitta på nya spännande saker. Jag har massa saker jag vill göra under 2014 så håll till godo så kanske jag berättar om dem för er...

Av Erika - 27 december 2013 20:09

En styck Erika har studsat in i Malmö idag. Jag har haft en bra semester i skogen, men i natt ska det bli väldigt skönt att sova i min egna säng. Det roliga är, att jag under min vistelse i Rockneby har delat dubbelsäng med Annie, inte en vanlig säng utan en uppblåstbar. Det roliga med detta är att den andra flög typ två meter varje gång någon av oss vände på oss, vilket gjorde att Annie flög en hel del. Det har gått sjukt snabbt vid jul och vi har gjort massa saker tror jag. Igår var, som jag tidigare nämnt, släkten hos oss. Vi åt, vi åt och åt, egentligen så summerar det hela helgen. Mina favoriter bland godisets nykomlingar i år var nog ändå saffranspralinen och mintchokladgrejen som smällte i munnen.


Idag strosade jag och systrarna i stan och hade det bra innan tåget gick. Gött att passa på att umgås med de där tjommarna.


Helgens höjdpunkt var nog ändå när jag och Ida utnyttjade det faktum att vi inte behövde ta hänsyn till några grannar och körde allsång i vardagsrummet med mamma och mormor. Det visade sig att mamma och mormor hade en fallenhet för allsång. Don't drink and drive!



Av Erika - 25 december 2013 17:36

Tjena!

I söndags begav jag mig till nordligare breddgrader i hopp om snö och julstämning, det gick sådär. Vi har som mest haft 9 plusgrader. I måndags kom Växjöfolket så det blev lite födelsedagsfirande för syrran och gott käk i form av planka ala black and white. Igår kom tomten och det visade sig att jag hade varit snäll i år också för jag fick massa trevliga paket. Idag har vi haft slödag/speldag. Vi har bland annat spelat Alias med flera intressanta och helt ologiska förklaringar. Enligt traditionen brukar jag alltid spöa mamma på ishockeyspelet och även det har vi avklarat idag. Imorgon kommer resten av släkten för att käka juldagskalkonen, trots att det är annandagen. Sen beräknas hemfärd på fredag så att jag kan uppdatera lite mer. Mamma och pappas dator har en tendens att dissa mina inlägg...

Av Erika - 10 december 2013 17:43

Jag har efter lång forskning kommit fram till en slutsats angående mina öppningstider. Min hjärna slutar fungera vid 4-tiden när jag öppnar. Idag har jag hämtat ut massa olika paket, inget konstigt med det förrutom att jag ställde mig i en lång julkö för att sen inse att jag är på fel uthämtningställe. Det var bara att ta sitt pick och pack och åka till ett annat ställe för att ställa sig i en ännu längre kö. Det förde ändå med sig en del positiva saker, jag hjälpte en äldre dam med sin rullator. Hoppas jultomten såg detta..!

Av Erika - 5 december 2013 17:30

Tjohoo!
Idag blåser det en smula så jag håller mig inomhus, egentligen skulle jag behöva städa men det kändes inte fullt så lockande, så här är jag. Imorgon ska jag på fortbildning, på en rikskonferens för fritidshem. Detta innebär rejäl sovmorgon!!


Då ska vi se, kollar i kalendern för att kolla vad som har hänt sen sist... Jag har haft besök från Ruda. Vi drog på julmarknad på Tivoli och köpte absolut ingenting juligt, även om det fanns en del fräcka tomteluvor till salu. Det var stundtals svinkallt men när vi kom tillbaka till Malmö kom även värmen tillbaka. På lördagskvällen blev jag bjuden på käk och alkohol och det var himla trevligt.


I helgen var jag i huvudstaden och hängde och sen blev det julbord i Vaxholm. Det blev fart och fläng överallt men det var trevligt. God mat var det och jag blev chockad över hur mycket sill jag åt, verkar som jag börjar gilla sill på riktigt - Vuxenpoäng!


Julklappsinköp och födelsedagsinköp har det blivit en del på sistone. Inte bra för plånboken, men den här månaden får man ju lön redan den 23:e så förhoppningsvis överlever man. Kan alltid leva på nudlar i värsta fall, nudlar med julsmak.
 När jag inte har handlat till andra har jag handlat till mig själv. Jag har t.ex uppdaterat mina termobrallor - sjukt dyrt visade det sig bli!


En del fikande har det också blivit och det är aldrig fel! I söndags bakades det bland annat lussekatter och käkades pepparkaksglass. Angående pepparkaksglassen så måste man testa den för att förstå den, den smakar oväntat mycket pepparkaka. Den var god!


Firat folk har det också hunnits med.

Förrutom detta har jag jobbat och slitit på jobbet för att ungarna ska få en meningsfull fritid bla, bla, bla..

På återseende!


Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards