Alla inlägg under januari 2014

Av Erika - 30 januari 2014 22:27

Jag är sjuk (igen) och har varit det sen ett par dagar tillbaka. Idag tog jag nog pris i dumhet och jag tänker skylla allt på sjukdomen. Tidigare idag skulle jag koka nudlar, eftersom jag kände mig så pass pigg att klara av den sortens avancerade matlagning. Jag hade fel. Nudlarna var klara och jag skulle hälla av dem i en sil. Blev så jävla snopen när alla nudlar hamnade i diskon , siktade jag så dåligt..? Efter en bra stund kopplade jag att jag hållt silen upp och ner...

Av Erika - 27 januari 2014 19:26

Idag har jag varit och fixat skridskor inför morgondagen. Sist jag var och åkte skridskor med jobbet kom jag hem med blåmärken stora som fotbollar, så mitt mål är att inte se ut så när jag kommer hem imorgon. Det kommer bli svårt men jag kan nog klara det.


Lön har jag fått idag och därmed betalat räkningarna. Lagom spännande.


Idag det snöat som bara den och det gör det i och för sig fortfarande. Ska tydligen göra det hela veckan så nu jäkla blir det vinterkänsla. Nu kör vi!



Av Erika - 26 januari 2014 13:03

Igår blev det fest i Lund och sedan utgång. Det var riktigt skoj, känns som det var väldigt länge sen man drog ut faktiskt. Nu när jag skriver så kom jag på att det var på nyår och hux flux var det ju inte så länge sen, men ändå. Lite tradigt att det skulle vara så kallt ute, men så är det att bo i Sverige. Efter en sån här kväll tycker jag man känner sig så gammal. Man går och lägger sig när man vanligtvis brukar gå upp och nu skulle man behöva en vecka för att ställa om sig igen. Typ. Nu blir det att smäcka en pizza eller två. Känns inte som att det kommer bli många knop gjorda idag.

Av Erika - 25 januari 2014 16:55

Dag: Lördag.
Tid: Kl. 16.44
Plats: okänd.

Det visade sig att festivalbakelse var väldigt gott till sydamerikanskt kaffe. Varit på Malmös motsvarighet till Kalmars Kullzénska och trots att Malmö gav ett bra försök så är fortfarande Kalmar i ledning.

Onödig fakta: Systembolaget har ny färg på påsarna, åtminstone sen jag var där sist. Blå.





Av Erika - 24 januari 2014 18:14

Den här fredagen har jag haft det oförskämt bra. Jag har varit på toppenhumör hela dagen. Jag vet inte ens varför, men idag är det helt enkelt en jäkligt bra fredag!  Trevlig helg på er & grattis till mig själv.

Av Erika - 23 januari 2014 18:09

Idag är det årets fattigaste dag för den som kände för att veta det. Som om det inte var deprimerande nog så  fick jag brev från CSN idag. Kom hem och såg att det låg ett kuvert vid dörrmattan och tänkte "Yay, spännande! Jag har fått brev..". Asså, jag kan ju säga såhär, det är fantastisk hur snabbt det kan gå från ren glädje till djupa suckar.


Andra saker som händer i mitt liv är att jag ska på nätverksträff för fritidshem imorgon (vad det nu innebär). Så när jag drar iväg så är skolan två man kort. Jag är borta och sen har vi lite ledigheter och sjukskrivningar och sånt smått och gott på  lager. Det är ganska intressant att höra hur diskussionerna går för att vi ska lösa morgondagen. Viktigaste punkten, vem tar hand om fredagsfikan?

Av Erika - 21 januari 2014 23:22

Idag har jag varit och fikat på Mobilia. Man vet att det är en bra fikapaus när man käkar både cheesecake och mudcake special och det bara är tisdag. Kort och gott en bra tisdag!

Av Erika - 21 januari 2014 14:40

Det är ändå ganska fantastiskt hur mycket man lär sig som vuxen när man jobbar på en skola. Det finns till exempel begrepp  som "smält gröt" (jag har ännu inte förstått innebörden helt, men det kommer nog). För av alla mannagrynsgrötsportioner (som btw är ett bra ord till "hänga gubbe") som serverats så var det enligt mig den minst "smälta gröten" idag.


Jag har lärt mig att man inte bör googla bilder på "krokodil" bland barn. Lovar att 60% av er kommer att googla det nu, annars kommer ni leva i ovisshet för alltid...


Idag är det kramens dag, grattis! Om det någon gång är okej att krama vilt främmande människor på stan så är det idag.




Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards