Alla inlägg under november 2010

Av Erika - 30 november 2010 23:01

Vill uppmärksamma er om att jag varken har gått i ide eller förfrusit i kylan...än så länge. Så nu ska min trogna lilla skara av läsare få sina böner hörda! Här kommer ännu ett inlägg. Vill börja med att berätta om en helt klart intressant situation som jag råkade ut för när jag skulle ta bussen till praktiken idag. Jag frös, hade dragit ner luvan över huvudet och gick på bussen för att betala med pengar (eftersom jag hade varit så snäll och lånat ut busskortet till syrran). Konversationen såg i alla fall ut ungefär såhär:

E- Hej, en vuxen

Chaffis- Va?

E- EN VUXEN

Chaffis- Asså.. (mumlar)... vuxenbiljett går vid 20 och inte vid 15år..

E- Öööh...jaaah...

Chaffis- (mumlar, men ger mig min växel tillslut)

E- (tystnad)


Väljer att inte kommentera detta asså.


Har haft syrran här under en kortare tid. Mycket trevligt om jag får säga det själv. Vi har gjort massa roliga saker...som jag inte kommer på nu, men ändå. Det känns som att de var roligt i alla fall. Hoppas det. Trots min bittra förkylning så har vi ändå varit på stan lite och spenderat pengar. Framförallt på mat och annat strunt. Vi åt ute varje dag, allt för att överskrida den omtalande stundetbudgeten. Subway, hemkörningspizza, donken och åter igen donken. Lyx al'a Erika.


Av Erika - 28 november 2010 19:35

Nu är syrran här över helgen tills på tisdag. Hon gjorde ett väldigt fint intryck genom att ge mig födelsedagpresenter (bara tre månader försent men ändå). Trevligt värre! Utöver allt annat så fick jag också massa presenter, men framförallt....Jag har fått en kaffebryggare! Efter 1 och ett halvt år i Malmö! Awesome! Såå.. nu är alla välkomna på Erikas festliga kaffekalas. Har dock inte varit särkilt social nu här hon har varit här känner jag. Baskelusker och åter baskelusker är allt jag kunnat fokusera på. Så vi var på stan idag och inhandlade näsdukar, näsdukar, specialnäsdukar, kan jang, handinfektion, halstabletter och annat allmänt sjukligt. Har även inhandlat ett Kalaha, ett måste för en fritidspedagog. 40 kronor för flera timmars underhållning. Me like. Känner att de här inlägget börjar bli fantastisk ointressant. Så de e dags att sluta. Tjo!

Av Erika - 26 november 2010 19:54

Idag har all min kraft åt till att tycka synd om mig själv. Lyckas rätt bra tyvärr. Har bara kollat på film och tv-serier hela dagen. Tragiskt. Mycket tragiskt. Dock fått veta en sak som jag inte visste igår trots att jag bara har suttit framför burken hela dagen. Sten frisk, psykopaten i tre kronor. Han är tydligen född i Kalmar. Say whaaaat?! Sjukt scary människa! tycker faktiskt att han påminner lite om Anthony Hopkins. Att han typ Sveriges svar på honom. Btw! Har fått massa blåmärken från igår i pulkabacken. Ska anmäla den ungen för starkt frihetsberövande eller nått...typ. Blåmärken på smalbenen, armarna och på revbenen. Aj!


 

 

Well, Clarice - have the lambs stopped screaming?

Av Erika - 25 november 2010 20:14

Även om de är riktigt svårt att tänka positivt just nu så finns det ju alltid en sak som kan få mig att må lite bättre...En klassiker! Måste blir frisk till imon, så är det bara!

Av Erika - 25 november 2010 17:03

Idag kom min mentor ut och kollade på min lektion. Den gick helt okej, varit sjuk hela dagen och kände mig riktigt febig minuterna innan mentorn kom. De positiva med det är att jag inte har haft tid med att bli nervös eftersom jag mått så dåligt hela dagen. Min handledare var väldigt stirrig precis som jag hade förväntat mig, tror dock att han var ännu värre med Daniel. Efteråt sa de att jag hade gjort det bra och var väldigt imponerade över enkätliknande häftet som jag gav ut till barnen. Min handledare sa att när jag är färdigutbildad och söker en tjänst där så är jobbet mitt. Detta var helt klart de snällaste han sagt till mig någonsin. Har fått uppfattningen om att han inte tycker om mig annars. Så de var kul att höra att man inte är helt och hållet värdelös.


Tidigare på dagen så var vi i pildammsparken och åkte pulka. Ett himla liv med denna ofantligt jobbiga klass. Jag blev påkörd och vurpade som bara den. Stod med några vuxna åt sidan av backen och sa åt några barn att de skulle akta sig så de andra barnen kunde åka och vips så blev jag påkörd. Hann inte ta emot med händerna så blev hakan och knäna som fick ta stryk. Fan vad jag föll. Min handledare kutade fram till mig och kollade läget långt innan han kollade till barnet som jag faktiskt flög över. Stackars barn. Som min lilla instinkt så reste jag mig snabbt upp och kollade på hur de gick för barnet. Ett barn som är känt för att vara en gnällspik och lipar till allt och ingenting. Men fan vad ont det gör när en punka kommer rakt emot en och kör på en på smalbenen. Fy fan!


För övrigt så mår jag piss och om jag inte känner mig bättre imorgon så lär jag inte åka till praktiken.. Fan! Vill inte missa massa praktikdagar. Är ju så jobbigt att ta igen de sen.

Av Erika - 24 november 2010 16:48

Jag klarade den fucking första salstentan! :D Glädjen är obeskrivlig. Precis vad jag behövde idag. Helt fucking underbart. Hihi. Är man grym så är man!


Idag så har jag haft intressant dag på praktiken. Min handledare, som har hand om både mig och Daniel, är aldrig där han ska vara. Man vet aldrig vart han är helt enkelt. Han kallar sig själv för ADHD barn och jag tror lätt att han lider av det. Han har dock inte det på papper än. Jag och daniel höll i en halvgrupp när vi skulle göra en julkalender. Man tror att en halvgrupp borde vara hur enkelt som helst. Jo, tjena. I halvgrupp finns det chans att man får barnen att göra de de ska i en kvart om man har tur. I helklass kan man i stort sett glömma att ens försöka hålla i en lektion. Vi var två lärarkandidater och två ordinarie i förskoleklassen under halva dagen och vi blev överkörda totalt. Barnen har ingen respekt överhuvudtaget. Riktigt skrämmande är det. Så ni som vill göra en fältdag på min skola så rekomenderar jag förskoleklassen. Den är den värsta klassen på den delen av skolan som jag är på. Ni lär bli förvånade hur mycket det går att skrika på barnen under en hel dag.. Lär få en överdos av huvudvärkstabletter. Men men min skola är nog extrem.


Imon så ska min lärare komma ut och kolla på min lektion som kommer gå under temat vänskap. Känner mig rätt lugn just nu, men kommer nog vara rätt nervös imon. Vet inte vilka barn jag kommer ha än och Daniel hade sin lektion idag och Thomas, som min handledare heter, hade tydligen gjort bort sig totalt. Typ sprungit runt, pratat i munnen på Daniel och massa annat. Hoppas verkligen inte det händer mig. Dock är jag skeptisk. Det KOMMER hända. Ska fan kicka hans ass imon. Ser fram emot det.

Av Erika - 24 november 2010 07:09

Gick och la mig tidigt igårkväll faktiskt, redan vid nio tiden. Jag hade huvudvärk så de var lika bra att fösöka bli av med den. Detta gjorde såklart att jag vaknade hur tidigt som helst, redan vid 00:50. Var sjukt pigg och visste inte riktigt vad jg skulle hitta på så jag tittade genom fönstret....SNÖ! Fy fan asså! Snö på praktiken= dödens dag. Nu är det lika bra att jag letar upp mina termobralls och försöker förbreda mig mentalt för att orka med den här dagen. Blöta barn, blöt Erika, kalla barn, kall Erika, gnälliga barn, gnällig Erika.

Av Erika - 23 november 2010 20:10

Trött i huvudet. Trött i kroppen. Helt otroligt hur några förskoleklassbarn kan göra en lärarstudent så irriterad, trött och hopplös. Men ingen idé att älta för morgondagen lär väl se ut på ungefär samma vis. Suck. Om jag bara kommer jobba med sånna här barn i mitt yrkesliv så kommer jag behöva förtidspensionera mig vid när jag är 30. That's for sure.

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards