Alla inlägg under januari 2016

Av Erika - 30 januari 2016 20:46

Idag har jag testat att göra äppelchips. Det blir väldigt gott, men tar en halv evighet att göra.

Av Erika - 23 januari 2016 16:35

Igår var jag på Sherlocked och fick utmanas av den store Houdini. Så jäkla roligt och en timme har nog aldrig gått så fort. För ni som inte vet vad det är, är det som att vara i ett spel. Man får gå in i ett rum och man är tvungen att hitta en nyckel för att ta sig ut, annars blir man fast och man har 60 minuter på sig. Det är ett s.k escape room. Dessvärre blev jag och mitt sällskap inlåsta. Vi hade tydligen valt det svåraste rummet så det känns inte så hemskt. Vi var sååå nära men tiden hann rinna ut. Man var övervakad med både ljud och bild och vi fick ibland ledtrådar från "spelaren" vad vi skulle göra. I Malmö erbjuder de tre rum och jag kommer lätt utforska de två andra. Rekommenderar starkt folk att göra detta! Gillar man spel, gillar man detta!

Av Erika - 19 januari 2016 20:36

Just nu händer det mycket och inget alls. Håller på med bröllopsplanering, jobbar och ja, lite allt möjligt. Häromdagen körde jag i en biltvätt för första gången, råkade få med mig en unges klocka hem idag och jag tränar på att spela en hel del piano. Nu ska jag knapra lite halstabletter så min hals slutar jävlas. Peace out!

Av Erika - 18 januari 2016 18:04

Idag berättade en flicka i min klass att hon hade drömt om mig. Inget konstigt egentligen, förutom att hon hade drömt att jag hade ätit upp alla barnen. Först hade jag förgiftat deras mat så att den blev alldeles lila, sen hade jag ätit upp dem. Flickan åt jag inte upp, tydligen, jag hade bara gnagt lite på armen så att hon hade fått ont i halsen och i benet....

Jag börjar starkt fundera på min pedagogik.

Av Erika - 3 januari 2016 23:57

Igår hade vi en liten överraskningsfest för Jocke som snart fyller talet som jag inte får nämna! Tack till alla som hjälpte till med festen! Visade sig att jag har en riktigt talang att ljuga för folk, då han inte hade en susning om överraskningsfesten.
Sätter det på mitt cv - Check!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards