Alla inlägg under augusti 2009

Av Erika - 31 augusti 2009 00:26

Kändes som att de var dax för lite ointressant vetande på bloggen. Så här e jag.


Idag var de filmkväll=Chill =seg som satan=gutt att för en gång skull inte supa ner sig totalt


Igå var de ölbrännboll som slutade med att en person fick åka till sjukhuset för någon knäskada. Jag själv såg inte detta för jag fjäskade för domarna just då. Omg var sjukt de var. Alla blev aspackade. Konstigt nog e/var jag aldrig bakfull idag =D Grym rolig grej att göra, men gud vad man fick svepa och svepa och svepa. Försöka spela brännboll som full e skillat det. Men kul var de.


Sen bar de av till Kölsvinet (med danst ö men pallar inte att lista ut hur man gör de just nu. Klockan e ju trotsallt en del. Även om de väldigt tidigt i mina ögon just nu.


Men iaf sen mötte jag upp anna banana och skulle därefter ta en buss hem. Var sjukt seg då så tänkte att jag skulle unna mig de. Åh sen busshållsplatsen efter den jag hoppade på kommer några som jag snackade med på brännbollen. Kort och gott så avslutades kvällen med en utgång-Första riktiga i MALMÖ =) De var chill fast hade så grym skoskav. De märktes verkigen att de var storstan när man var där. Bara en sån liten grej som att man kunde spela Wii där tyckte jag var fett grymt när man kommer från lilla Kalmar. haha.


Jaja nu kan jag inte sitta här längre. Ska upp om vid sju imon och tvätta sen blir de systemet sen är de dags att supa igen. Då blir de såpafotboll. Dvs en stor presening med massa såpa där du ska spela fotboll. Känner redan att de e dags att boka ambulans. Så om jag inte skriver här på några månader så vet ni att jag typ har fått ambuterat benet eller en liten sån där världslig sak. Mors hej!!

Av Erika - 25 augusti 2009 23:46

Idag var de första dagen på insparken =D Grymt skoj!


Lekte en massa knäppa lekar xD Bl.a "knoullemohr" eller hur fasen man stavar de xD Dansk lek och vid de här laget vet ni ju hur glad jag e i danskan.


Har lite tips på hur man ska överleva Malmö på ett bra sätt...


Steg 1

GLÖM INTE KARTAN!

Visst sure första hjälpen väskan kan väl vara händig, men utan karta så e man KÖRD på ren svenska!!


Av Erika - 24 augusti 2009 20:30

Välkommen kära vänner, bekanta och folk som inte har en aning om vem jag e!


Från och med idag håller jag till i ribban.  Från att i stort sett bara sett kalmar i hela mitt liv så kan jag nog lätt påstå att de här e de bästa stället jag någonsin har bott på.

Hade ju så grymt många alternativ att välja på också xD

Ett ställe mitt ute i buschen där alla känner alla, man kan varenda steg och de mest spännande som händer e ifall de har några roliga extrapriser på ica.

Eller en fräsch, stor, underbar, kanonstad där man har nära till allt. De var ju nästan ett svårt val...NOT!!! xD


Har ju till och med fixat internetet nu så de kan tamefasen inte bli bättre.


Imon blir de upprop. 1,2,3 STARTA PANIKEN!


Av Erika - 4 augusti 2009 20:11

Tror allt att de e dax för er och märka skillnaden på skånska..

Jag kommer ju trotsallt snacka flytande om bara ett par dagar =D

Av Erika - 4 augusti 2009 19:52

Här kommer texten för de som inte förstår vad de säger xD Lägg märke till min lilla ändring xD


Baaaashtu

Lugn, va é de don Representation son
Malmö stad javisst, de é var ja é ifrån
Där jag bor, inte som du tror min bror
Exakt som ifjol stolt över min bro
Javisst, jag rullar ifrån Caroli city
Helt pixad helt kixad kör i 190
(Eyyy du har kurder efter dig)
Skiter i jag é helt fotad
Kör ifrån snutar om jag krockar jag kutar
Som ni vet, här finns föräldralösa barn
Detta går till blattar som härjar nere i stan
Har inget mer att tillägga, de é dax att vända blad
Fuck alla som flyttar från Malmö stad

Vi rullar på r:en varje dag, här i söder o-oj va vi é bra
Ingen annanstans släpper man loss som oss varje dag
Än i Malmö
träffa töserna, pågarna, välkommen till Malmö
Vi har det bra, så ska det va, välkommen till Malmö
Vi har det ni behöver, AP tar över, och vi kommer från Malmö
Här säger vi naj, här säger vi jo
Ingen annanstans släpper dom loss som oss varje dag, än i Malmö

Sitter på bussen på väg upp mot stan,
en Malmö veteran,
Old school som Kockums kran
Den här dan sitter ja på buss elvan,
hoppar av vid stan
Förflyttar mig ner till Möllan
Det é sällan jag rör mig, men Juan han stortrivs
mostasa y aji, handlas på Palmyras livs
Thieves be sneaking around to, tro va du tror
Korta små flicka med Buffalo skor
Och vi har, stora paraboler i varje balkong
Och vi har, en brottslista som é ganska lång
Och vi har, de närmaste ni kan kalla för strand
Så vi drar på 20 minuter till Köpenhamn
Ta hand om varann, öga för öga, tand för tand
Gente de todo el mundo.. en man från varje land
Så när du kommer håll hårt i plånboken
Juan han repar AP, mannen så checka hooken

Träffa töserna, pågarna, välkommen till Malmö
Vi har det bra, så ska det va, välkommen till Malmö
Vi har det ni behöver, AP tar över, och vi kommer från Malmö
Här säger vi naaj, här säger vi joo
Ingen annanstans släpper dom loss som oss varje dag, än i Malmö

Eh Yo Ni känner mig, ni vet var ja é ifrån
Malmö, och jag flyttar inte härifrån
De é klart, jag har bott här sen 86
Det var här jag fick komplex för min första text
Men ey, saker och ting, bara blir bättre
Vi har Mats Nileskär här på P3
Gidappa!! hör ni hur snearen klappar
Applåder!! ingen tystnad råder
När vi dyker upp, en avancerad trupp
Timbuktu é tillbaka, mannen, ord upp
Ha ha, Playground, javisst vår lilla lekstuga
Allt finns i Malmö, mannen va ska jag ljuga
Blattar från Sveriges värsta områden
Va é det, é det biff, kom ska du få det
En flicka från Småland hon heter Pauline (ERIKA!!!!!!!!!!!!)
Komman kicka in refrängen, låten é din

Träffa töserna, pågarna, välkommen till Malmö
Vi har det bra, så ska det va, välkommen till Malmö
Vi har det ni behöver, AP tar över, och vi kommer från Malmö
Här säger vi naaj, här säger vi joo
Ingen annanstans släpper dem loss som oss varje dag, än i Malmö

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards