Alla inlägg under juli 2010

Av Erika - 27 juli 2010 20:12

..som skulle gå till jobbet och tjäna pengar. Detta var ingen vanlig vikarie utan detta var en extra trött sådan. Så efter en tjugo minuters arbete så föll timbal grönsakerna över hennes helvita klädsel. Timbal grönsaker är mosade, extremt blaskig och i detta fall illgrön gegga. Slemmigt men mättande. Efter att vikarien bytt kläder lyckades hon även tappa lite porslin på golvet för att få lite action i tillvaron. Det var en väldigt tröttsam dag och så hon gick och la sig framför tv när hon kom hem och  jag skulle inte bli allt för chockad om hon befann sig där än idag.

The End

Av Erika - 24 juli 2010 20:05

Fan vad de regnar!!! Har ösregnat i 14 timmar nu så vitt jag vet. Helt galet! De e ju inte smådugg direkt utan de e ju verkligen ösregn! Stackars er som har semester i denna flodvåg. Var precis ute för att kolla hur många mm de hade kommit...problemet e bara att vår mätare bara visar siffror upp til 40mm, vilket de passerade för länge sedan.. Inte konstigt att man tycker att de regnar lite.

Av Erika - 24 juli 2010 18:31

är lite lättirriterad efter arbetsdagen..inget jag tänker älta i evighet. Man blir bara så jävla sur när folk inte kan sköta sitt jobb för fem öre. Folk kan tydligen inte ens stänga av vattenkranen efter sig.. så när jag och en till skulle stänga placet så upptäckte vi att hade en rejäl översvämning i disken. Vattnet rann i all oändlighet i stora diskhoar. Lyckat! Nu blir till att plugga in gammal VHS och slappa i soffan med lillsyrran. Välförtjänt vila!

Av Erika - 23 juli 2010 22:55

Hemkommen från en afterwork i Lindsdal. Blev massa spel, singstar och dans i otroliga mängder. Fy fan så svettigt de blidde. För min del blev de inte en särkillt alkoliserad afterwork eftersom jag både jobbar imon och hade bilen i baksläp. Nu väntar 20 timmars jobb i helgen. Längtar inte otroligt mkt direkt. Men men har inte särkillt mkt val. Tycker de e lite komsikt med våran vikariekris på jobbet nu förtiden. Typ ingen får hoppa in längre för att alla  jobbar så mkt redan och ändå behövs assistansen. Bra genomtänkt chefen! Mycket bra genomtänkt!! Verkligen!

Hoppas på en lugn helg bara...

Av Erika - 22 juli 2010 20:13

Åkte in till stan ikväll för att köpa min efterlängtade mobil...tror ni inte att alla mobiler utom den jag just skulle ha fanns. Så nu får jag vänta till början av augusti.. fan då! Irriterande när man var inställd på att ha kvällen bokad med teknik i mängder.


I sorgens tröst så svängde jag förbi kalmar marknad och köpte mig en polkagrisklubba. Mmmums!! Stötte även på ett par telefonförsäljare och inser att det ibland e de bra att inte se ut att vara lika gammal som man egentligen är. Först låter de trevliga, sen frågar de om man e över arton..och då säger man helt enkelt nej och dom släpper en som ingenting. Idiotsäker plan om man vill slippa dom. Många har gått på min lilla vita lögn.

Av Erika - 20 juli 2010 21:47

Måste tacka mitt kära kusinbarn som lyckats få mig att sjunga på en "sound of music" låt hela dagen. Hon hade tydligen lagt upp en film på hennes värdfamilj och deras version av en nunnesång som jag självklart snappade upp rätt snabbt...


"How do you solve a problem like maria?
How do you catch a cloud and pin it down?
How do you find a word that means Maria?"



Av Erika - 20 juli 2010 17:42

Efter Annies och mitt obligatoriska snäck-snack så blev de en liten titt på ansiktsboken för min del. Med en nyfiken lillasyrra i bakgrunden brsister de plötsligt ut:

"Vem e bordell..?"

"Hahahahaha!!! Hon heter Bodil!!!! xD"

Av Erika - 20 juli 2010 12:04

Blev inte som jag ville med håret :( De blir helt enkelt aldrig som man tänkt sig...

Är alltid så lätt att vara efterklok..hm..snaggning nästa kanske?


Hm.. förövrigt så ringde chefen vid 07 för att checka om jag kunde jobba på min lediga dag, men tackade nej för att jag jobbade så mkt i helgen och de hade blivit sexdagars arbete i rad, vilket e maxantalet man får jobba i sträck. Hoppas de löste sig ändå..Behövde verkligen denna ledigheten..!!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards