Alla inlägg under juni 2012

Av Erika - 29 juni 2012 17:10

Har snart jobbat i en vecka och vad ska man säga? Det är ett nytt system med nya rutiner, kruxet är bara att ingen har informerat mig om de här grejerna. På sett märker jag inte av de nya rutinerna förrän någon säger till mig att jag gör fel. Det tycker jag är lite lagom tradigt. Saker som var ett måste förra året för man absolut inte göra längre. Har någon berättat det för mig? Näe, skulle inte tro det. Segt! På jobbet finns även en person som jag innerligt irriterar mig på. Vid 06.45 imorse började hon klaga, svära med en röst som bara hon har. "Jävla maskinjävel! Fan så jävla dåligt väder det är med det där regnhelvetet. Igår fick jag vara med själv med det där satans maskinerna som jag hatar så jävla mycket. Jag fick vara själv med i den där jävla satans slurpen." Det där är en helt vanlig konversation med den här personen. I morse klagade hon mest på att hon fick ta hand om allt själv och att det var så jobbigt bla bla bla, men det sista jag gjorde innan jag gick hem igår var att fråga om hon behövde hjälp (eftersom hon hade klagat en timme tillbaka redan då) men hon ville inte ha någon hjälp. Blir så trött på den människan. Innan klockan 7 på morgonen är det bannemig INTE okej att gå lös så som hon gjorde imorse. Klaginlägg slutfört! För övrigt så gör jag inget annat än att jobba, fika och sova. Spännande värre.

Av Erika - 24 juni 2012 18:44

Imon börjar jag på sommarjobbet. Är inte särskilt pepp på att börja klockan sju eller diska varje dag, men man vänjer sig. Hade egentligen bara velat ta det lugnt i sommar, men har fått se summan jag får i lön på onsdag och helt plötsligt märker man att det är värt besväret.

Av Erika - 23 juni 2012 00:25

Jag är ingen person som brukar skrika till för ett småkryp kommer i närheten, men kvällens händelse gjorde mig lite nojig. Skulle gå och lägga mig för att jag började bli trött i ögonen. Jag gjorde mig i ordning och skulle sätta mobilen på laddning och vad ser jag? en stor jävla mus i fönsterkarmen. Den tyckte uppenbarligen inte om att det regnar ute så den hade trotsat mitt fönsternät (som är till just för att obehöriga djur inte ska komma in). Den blev rädd för mig när jag riktigt nog skrek till av ren chock så det blev lite svårt att få ut den igen. Nu är jag helt enkelt lite nojig över om det finns fler möss eller andra djur i mitt sovrum. Har en öppnad resväska som jag i nuläget inte känner för att rota i ifall något annat otippat skulle finnas där. Usch, är ingen djurhatare, men Usch!

Av Erika - 20 juni 2012 17:42

Vad har hänt sen sist? Jo, det ska jag berätta för er i ett långt och tradigt inlägg.


I helgen våldgästade Ida mig och Malmö. Det blev en ganska lugn visit och det var väldigt skönt att mest ta det lugnt tycker jag. På måndagen blev det en lång resa till Smålandet. Regnade typ hela vägen så jag blev hur slö som helst. När jag väl var framme så insåg jag att mina föräldrar slängt ut lite möbler så det låg en massa gammal skit överallt. Bland skiten hittade jag massa gamla brända skivor från högstadiet ocgh gymnasiet. Det innebar såklart en liten nostalgitripp för min del. Det fanns vanliga låtar och så fanns det de som var...låtar som man direkt inte skröt om att man lyssnade på. Hur kul som helst. Igår, tisdag, begav jag mig in i köket med Annie för att försöka överglänsa hennes bakkunskaper. Det gick inte så bra, men hon pluggar till sånt där så jag var ganska körd från början. Det var i alla fall kul och gott. -Sist men inte minst så kommer vi till dagens datum. Idag har jag varit på stan med Annie och köpt massa onödiga saker. Har fått betala sommarens första tankning. Hårda bud. Skönt att man snart får in lite extra slantar så man kan betala den dyra bensinen. Punk och slut.

Av Erika - 16 juni 2012 12:37

Zahra är en av sex finalister i en modelltävling så nu uppmanar jag er att rösta på henne.


Rösta på länken nedan..


http://plus-size.se/modelltavling/

Av Erika - 15 juni 2012 19:13

Det är alltid så svårt att packa grejer som kommer behövas över sommaruppehållet. Man kommer alltid på att man har glömt något som man lämnat kvar ändå. Har man mobilen, laddaren, internetdosan och plånboken så klarar man sig ganska bra. Så målet är att inte glömma de få sakerna. Jag drar till Småland på måndag och om jag har tur är så får jag lite bärhjälp. Imorgon kommer nämligen Ida på besök och vi kommer ta samma tåg norrut. Jag har lite svårt att ta in att jag är i Kalmar/Rockneby om några dagar. Det brukar alltid vara en massa saker som har förändrats sen sist man var där. Jo, jag har väl hört lite rykten om förändringar. Rockneby marknad (som är byn stora stolthet) kommer inte att vara de dagarna som det har varit i tiotusentals år. Okej, kanske inte så länge, men länge. Det är även planer på att fixa en järnvägsstation i min gata. Om jag har fattat det rätt så gör det att Rockneby kommer fixa en citytunnel. Citytunnel? Rockneby? City? Va? För er som inte vet så är det en liten byhåla för att prata klarspråk. Mysko.


..

Av Erika - 13 juni 2012 11:43

Den absolut bästa saken med att ha sommarlov är tveklöst att man kan sova hur länge man vill. Kan inte minnas en tid när jag sov så här himla bra. Har listat ut att när en och en halv veckas sommarlov har gått så kommer jag ha sovit lika mycket som jag vanligtvis gör på en hel månad. 5-0 till mig. Gör inte många knop om dagarna för att ladda upp batterierna tills jag börjar sommarjobba. Ska bli skönt att detta är sista året på det gamla vanliga sommarjobbet. Detta blir femte (!) sommaren som köksbiträde för min del. Känns lite länge om ni frågar mig. Oh på tal om länge, idag är det exakt fyra år sen jag tog examen. Man blir alltid så nostalgisk när man ser massa glada studenter som tjuter som bara den.

Av Erika - 8 juni 2012 23:06

Tänkte att jag skulle skriva upp receptet till de olika shotarna ifall jag någonsin skulle vilja göra om det här.


RÖD- Jägermeister, Malibu & Passoa passion


ORANGE- Tropisk juice, röd drinkmix & vodka


GUL- Mixad mango, fanta & vodka


GRÖN- Kick-off (En färdig shotmix som innehåller kiwi och melon)


BLÅ- Blue fish (En färdig shotmix som smakar som turkisk peppar och fisherman´s friend)


LILA- Blåbär, Lime, Sprite & vodka


Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards