Alla inlägg under mars 2012

Av Erika - 28 mars 2012 22:36

Idag blev det kursavslut och kursintro på den nya kursen som ska handla om entreprenörskap. Fan, har läst 50 sidor av kurslitteraturen och jag är redan trött på vad allt entreprenör, entreprenörskap och entreprenöriellt heter. Känns lovande. Inte för att vi brukar vara i skolan särskilt ofta, men efter en tentaperiod känns det alltid extra konstigt.

1. Träffa folk.

2. Ha något annat på sig än mjukisbralls och t-shirt.

3. Behöva ta bort smink på kvällen.

Herregud, detta är vad jag kallar händelserik dag.


Ääe, det blev mer än vad jag klarade av. Godnatt på er!


Av Erika - 26 mars 2012 22:34

De senaste dagarna har mestadels bestått av plugg, skipbo och godis. Har varit en ganska behaglig blandning, fast jag har slängt i mig på tok för mycket godis. Ni vet, tranan var ju här i helgen och då var man ju tvungen att äta upp det godiset...och lite till.


Idag var jag med om en halvspännande grej. Skulle gå till navet och då märkte jag att hela navet var dimmigt av rök. Det visade sig att det var massa tjock rök som kom från den där fimpmakapären. Som taget ur "112- på liv och död" sprang jag och hämtade en bunke vatten och räddade upp situationen. Jag är ändå ganska förvånad över att inte brandlarmet gick asså. Dörren ut till balkongen var tydligen lite öppen så all rök kom in. Slut på studentdramatik.


Avslutningsvis så blev jag tipsad om att kolla på vädret idag..



Damn...jag som alltid trott att de var till kalaset!

Av Erika - 23 mars 2012 11:31

Man får ett efterlängtat CSN =Happiness!

Man betalar motvilligt alla räkningar

Man tittar på kontot och ser att man har ca 2500:- kvar på av CSN-bidraget= .........(!)

Att vara student är underbart!

Av Erika - 22 mars 2012 20:47

Hade tänkt att lägga ner min själ i plugget idag, men så hittades skipbo-kortleken och sen var det kört. Himla beroendeframkallande spel det dära.

Av Erika - 16 mars 2012 17:03

Vilken händelserik dag det har varit idag. Större delen av dagen har gått åt till att baka scones. Bakade tillsammans med barnen, men för att alla skulle få tillräckligt mycket vid mellanmålet så fick jag börja långt innan barnen kom och hjälpte mig. Jag tror att jag kommer drömma om det där receptet inatt för hujedamig så många jag gjorde. På tal om scones så har jag upplevt en sån där härligt stressig sitation..Tänk dig att du står och bakar med ett barn som behöver full övervakning för att det inte ska slängas ner både det ena och det andra. Tänker du dig det? Bra! Tänk dig också att det mitt i allt ihop kommer massa barn inspringande och skriker att det är slagsmål på skolgården. Där står jag kladdig och får springa ut för att sära på barnen som allvarligt talat försökte ta ihjäl varandra.


Sen eftersom jag har bakat så mycket idag så ska jag ge ett tips till er. Vi hade tagit ner en extra ugn från ett klassrum för att hinna med. Mitt tips är att ni ALLTID ska kolla om det är någoting i ugnen. Vi råkade nämligen ut för att några ungar från den klassen hade busat och lagt en plastpeng i ugnen. Värme+plast=ingen trevlig luktupplevelse. Fick sluta nästan två timmar tidigare idag för att min handledare tyckte att jag hade gjort ett så bra jobb idag. Najs! Dagen i sin helhet har varit skitskoj faktiskt. Kommer nog sakna att inte vara där på ett tag.

Av Erika - 13 mars 2012 19:23

Glömde ju bort och säga att jag kickade viruset rakt in i arslet. Jag är friskförklarade mig själv på söndagen så nu är jag tillbaks där jag ska vara. Dagen har varit bra och lugn. Nu tar jag igen mig samt ordnar med resten av veckans planering. Mycket mer spännande saker har jag inte att berätta i nuläget.

Av Erika - 10 mars 2012 23:45

Har haft melodifesitivalen i bakgrunden och härmed fått reda på att Loreen vann. Var väl ganska tippat? När jag har sneglat på tävlingen så har jag inte funderat på vem ska vinna utan jag har mer tänkt på följande:


Hur skulle det låta om jag kunde growla?

Hur lyckas man stå på den där stora "gitarren" (kommer inte ihåg vad det instrumentet heter)

Vad kallas den där nya musikstilen när artisten varken sjunger eller rappar utan bara blarrar på?

Var får man tag i sånna där lysande dräkter? Fatta vad kul att gå runt på stan mitt i natten med dem.

Danny tackade nej till Davids och även Loreens låt. Tycker han att det är mest surt att han tackade nej till vinnarlåten eller är det mest surt att han kom tvåa två år i rad?


Sheet asså, det märks inte alls att jag lider av tristess..

Av Erika - 10 mars 2012 17:30

Vill bara upplysa alla om att jag tycker att det är dags för mig att bli friskt nu.  Känns som att jag ligger på eld hela tiden och har brännskador över hela kroppen. Som ni kanske förstår så har jag inga brännskador, men det är fett obehagligt. Kommer på mig själv när jag försöker släcka de s.k lågorna, men inser att min hud inte alls är så varm som den verkar. Tror att det finns en chans att jag har blivit galen. Behöver träffa folk, behöver sysselsätta mig, behöver få i mig lite mat. Nu är jag trött på vad allt feber, halsont, rethosta och förkylning heter. Om 24 timmar ska jag vara frisk så är det bara! Sen får alla virus i världen säga vad de vill.

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards