Alla inlägg under februari 2011

Av Erika - 28 februari 2011 22:35

Är nu hemkommen från handbollsmatchen mellan malmö och lugi. Så nu har iaf sett vm-stjärnan Kim Ekdahl Du Rietz spela live för första gången. Måste väl erkänna att han var rätt bra, gjorde typ hälften av lugis mål. Inte illa pinkat det inte.


Sådärja, vad kan jag mer berätta om mitt ofantligt spännade storstadsliv? Asså ska jag vara ärlig så händer det inte så mycket roligt just nu. Lämnar in andra examinationen på svenskakursen imon. Inte för att det är särskilt häftigt, men ändå. Bara för att jag inte har något bättre och berätta så kan jag la säga att den har handlat om att analysera texter som barn har skrivit. Snacka om att jag kommer vara grym på att bedömma allt ni skriver nu.. eller inte.


Oj! Råkade kolla på det finstilta på min kursguide och de visade sig att jag har missat lite saker som jag måste göra i veckan, typ läsa, läsa och läsa. Tyckte att det var konstigt att det har varit så "slappt" den senaste veckan. Woops. Får nog sätta mig och börja redan nu annars kommer jag aldrig komma i fas. Typiskt.



Av Erika - 28 februari 2011 15:34

Vet inte riktigt vad jag vill kalla det här, men inte fan vill jag kalla det bröd i alla fall...

mättande - nej

gott med hallonsylt till - ja



 

Av Erika - 28 februari 2011 13:43

Jajjemen nu har ni nog sett allt. Jag bakar bröd. Det hör inte till vanligheterna. Vuxenpoäng till mig. Haha. Så nu väntar jag bara på resultatet. Scary. Kommer bli sånna där... motsatsen till limpa..? Runda saker iaf. Har insett att baka utan elvisp är jobbigare än jag trodde, speciellt om man måste vispa äggulor och äggvitor för sig med respektive geggamoja. Blir värsta träningspasset ju. *pustar ut* 


För övrigt så har jag varit och tränat lite i gymmet. Känns nästan som de kvadratmetrarna är mitt andra hem, är där varenda dag typ. Men det är bara för att det är så skönt att träna på morgonen och även på kvällen i vissa fall. Har lovat mig själv att öka min procentuella muskelmassa till kategorin "normal". Just nu ligger jag inte riktigt där..


Har pluggat lite, men ska plugga lite till senare tillsammans med mitt (förhoppningsvis) fantastiska bröd och en kopp kaffe. Behöver läsa en massa böcker igen. Nu har vi haft en lucka med väldigt lite läsande, men nu måste jag läsa ett par böcker i slutet av kursen igen.


Och slutligen ikväll så blir det handboll.

Av Erika - 27 februari 2011 11:38

Råkade checka in nyhetsmorgon och där var en av medlemmarna i a-teens. Kunde inte låta bli och leta upp några av deras gamla hits. Att lyssna på den gruppen gör mig tio år yngre. Kommer ihåg att man lyssnade på dem på på discon som man hade i skolan. haha. Då när man hade föräldrar som "vakter" och man fick ta med sig lite godis och läsk för typ 30 kronor. Oj oj oj vad länge sen det känns som.


Hej

Av Erika - 26 februari 2011 18:14

Nu är jag tillbaka från stan med "mandis" och "rebus". Helt galet hur mycket människor kan förändras på bara...5-6 år. Man blir värsta självanalystisk och inser hur mycket man själv egentligen har förändrats. Var helt klart kul och se vilka olika vägar vi har valt i livet. Var en jädra blandning och ändå kommer vi från samma gamla töntiga högstadieklass. Det blev i alla fall pizza hut och snack om gamla klasskamrater som man knappt minns namnet på. Vi strosade även runt lite i stan och på vägen hem så höll jag på att gå in i Nassim al fakir som gjorde nått reportage. Duktig jag är på att göra bort mig.

Av Erika - 26 februari 2011 11:59

Tja liemannen här!

Erika drack en smula för mycket tequila igår så jag har tagit med henne och åkt i väg till mitt sommarställe. Hon erkänner i att hon inte borde dricka det nästa gång för hon blir helt död dagen efter. Nu ska jag tvinga iväg henne att träffa gamla klasskompisar. Frågar ni mig så ser hon inte allt för fräsch ut. Jag är inte så insatt i ämnet, jag är mer en death kind of person, men jag tror att man vill visa att man har förändrats som fan sen sist man sågs och samtidigt visa hur grym man har blivit under sånna här träffar. Erika kommer få det svårt att försöka utrstråla den energin.


Du lyssnar på liemannen och det var allt jag hade att komma med idag.

xoxo


Av Erika - 25 februari 2011 19:55

Shut up(and sleep with me) med öhh någon tjomme.


Enkla regler...varje gång det sägs "shut up" så ska det drickas.

Av Erika - 25 februari 2011 09:15

Skulle vilja gå tillbaka till sängen och sova nån timme till. Är sjukt trött. Somnade inte så tidigt i natt så ja, det sätter sina spår.

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards