Alla inlägg under augusti 2010

Av Erika - 31 augusti 2010 23:05

Idag har varit en händelserik dag med rätt så mycket att hitta på. Det började med att jag gick upp "tidigt" och städade, dvs plockade upp allt som fanns i resväskan som jag inte har fixat sen jag kom tillbaka. Riktigt bra med tanke på att jag aldrig hann plocka upp nått från den tiden jag var hemma i Kalmar. Så den här gången var jag ju nästan lite snabb. Sen drog jag in till city för att möta upp Anna där vi hittade Louise av en slump. Eller hon hittade oss snarare. Så de blev till att vålgästa stan, men köpte tyvärr inget förrut lite fika. Kanelbulle, munk och cola..de ni..det är ett vinnande koncept. Så det blev chill på balkongen (of course!) och lite tv-spelande. Sen blev det till att hälsa på Zahra en snabbis för att gå igenom det senaste skvallret. Med allt detta gjort så är det nu dags att slänga igång dvd:n och kolla på "Lilla kycklingen". Perfekt film på sitt egna lilla vis.

Av Erika - 31 augusti 2010 01:20

Okej, jag vet att jag skulle dra mig tillbaka nyss, men kunde inte hålla mig borta så länge. Nu undrar ni säkert om jag ska skriva nått vettigt? Kanske inte för er, men för mig är det en otrolig lättnad. Enorm lättnad. Kan vara så att jag har klagat hos er om att det nyligen kommit upp en "omtenta" mapp på min it's learning på nått jag inte vet vad det är.. så jag tog min nervösitet till fånga och skrev ett förrvirrat mail till min lärare och jag har precis fått svar: 


"Mappen gäller enbart de som ska göra omtenta. Inte du!"


Kan höra hallelujakören sjunga i bakgrunden. Fatta vad nervös man blir när det i slutet av sommaren kommer upp nått sådant. Kalla mig fjant or whatever. Men jag är en fjant i mina bästa år!!!

Av Erika - 31 augusti 2010 01:05

Stora nyheter på ingång. Efter en sväng på MAXI blev det lite häng på fyran hos Louise. Vistelsen började väldigt lugn och harmonisk, men utvecklade sig till något större och historiskt. Med BUZZ spelande och efter att jag blivit en trogen vinnare av "Losermedajen" så visade sig att...*trumvirkel* Louise och jag hade likadana pyjamaser när vi var yngre...Det är en väldigt sexig blå pyjamas med stjärnor och "2000" inristat. En kär gammal god pyjamas som jag använde överallt. På toan, i köket och på pyjamaspartyt i tredje klass på lågstadiet. Då när alla killarna ville önska "My heart will go on" hos DJ:n för att de ville ha en tryckare. Åh vi vet allihopa varför alla killarna ville ha det. Censur!! Med detta sagt är det dags för bingen.

Av Erika - 28 augusti 2010 19:04

Hej, du har kommit till Erikas blogg...

Hon kan inte blogga just nu för hon är too damn busy to live her life..

Men lämna gärna en kommentar..


*Piiiiiiiiip*



 

Av Erika - 27 augusti 2010 15:11

Då sitter man åter här igen vid bloggen och snackar strunt. Rogivande på nått sätt. Eller kanske inte. Sitter i alla fall och väntar på att första rundan med tvätt ska bli klar. Tvättar bara en massa tråkiga grejer. Så drygt. Typ handdukar, lakan, mer handdukar och ännu mer lakan. De tar ju så stor plats i tvättkorgen så fick bli en kraftansträngning idag. Typ det mest krävande jag kommer göra idag. Iofs så kanske jag drar och pantar och unnar mig nått smaskens så här en fredagsafton. Men det återstår och ses. Man har ju fått lön idag :-D Awesome dude! Blev betydligt mer cash än jag hade förväntat mig. Mycket bra överaskning måste jag säga.

Av Erika - 26 augusti 2010 21:58

Jaha då har man gått och blivit 21 sensommrar. Kul för mig. Dagen har inte riktigt varit som jag hade tänkt mig med tanke på att jag har varit bakis tills nu ungefär. Bra jobbat Erika, bra jobbat! Var inte riktigt tänkt att jag skulle supa som en dåre igår. Skulle egentligen bara chilla lite på balkongen i myskitet, men så råkade ett par grannar komma ut med några öl och rätt som det var så satt jag där med ett par drinkar i handen. Sen när dom insåg att jag fyllde år om några timmar så blev det helt plötsligt utgång på schemat. Drack egentligen inte så överdrivet mycket tror jag, men sen glömde jag bort att jag inte hade ätit på ett tag och vid den punkten var de kört. En rätt rolig komik i det hela var att jag fick reda på vart dom här människorna bodde på våningen...den ena...den ena var min sjukt irriterande basspelande granne. Woops. OCH de visar sig att han flyttar nästa vecka...till en annan korridor på samma våning. OCH minns ni att jag snackade om en Rockenbyare förrut? Han blir granne med henne. Visade sig att vi delade taxi med henne på vägen in till stan. Därav den lilla hemligheten. Hur liten är världen inte egentligen? Nu får jag hålla mig i lägenheten de resterande åren som är kvar för jag gjorde verkligen bort mig för all oändlighet. Sicken fjortis jag är xD

Av Erika - 25 augusti 2010 17:39

Minns ni att...eller rättare sagt har ni hört talas om att jag har letat efter en restaurang som min kollegor på praktiken rekommenderade? Bra pris, husmanskost och dyl, sjukt mkt mat och sånt där? Om portionerna som inte ens de kraftiga snubbarna där orkade äta upp? Kom varken ihåg namnet på restaurangen eller vart den fanns på kartan. Well.. Jag hittade den idag när jag var ute och gick på måfå. Fattar inte hur jag har lyckats missa den innan. Är riktigt sugen på att testa om det är så värt pengarna som det verkar vara.


Igår fick jag finbesök av en gammal högstadietpolare. Kul att höra massa smaskigt skvaller om vad alla andra håller på med. Både läskigt och underbart. Folk har verkligen tagit olika vägar här i livet. Var trevligt med lite iskaffe, skitsnack och sväng på stan i alla fall.  


Btw..tror att jag såg en tjomme från fucking Stojbygatan i huset igår!!!?!!! Var rätt likt och rösten sjukt likt. Vet visserligen att hon pluggar här nere någonstans, men kan de vara så att hon bor i samma hus..på samma våning???


/E

Av Erika - 23 augusti 2010 12:16

Sitter och laddar inför måndagens reggaekväll med "Kapten röd" och "Helt off". Kommer bli awesome! Är mycket förväntansfull.



















Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards