Alla inlägg under juni 2011

Av Erika - 30 juni 2011 19:46

Min dator har klyddat en massa de senaste dagarna och mitt internet ska vi inte snacka om. Har försökt blogga från mina föräldrars dator, men den dissade mig den också. Har hänt en del, åtminstone mer än vanligt, men har lyckats glömma bort hälften. Igår var jag ledig så det blev en sväng på stan och sedan grillning och mitt första dopp för året. *Stolt* Var mycket varmare än jag någonsin kunnat tänka mig. Har gått bredvid i sjukhusmatsalen i två dagar av en ordinarie som inte ens själv visste vilka rutiner som fanns. När hon väl kom underfund med det så kunde hon inte visa mig för att hon själv inte kunde det, exempelvis kassan. Säger ett ord, STABILT!


Imon jobbar jag extra, eller extra kanske var fel ord..kommer jobba fyra timmar mer än det var tänkt.Tack vare detta slutar jag en timme tidigare. Yay! Det innebär också att jag måste åka hemifrån vid 6 på morgonen. Inte så yay! Är ganska seg nu så vet inte vad som vore kul och veta, jobbar ju bara..


Av Erika - 28 juni 2011 22:34

Oj oj insåg precis att jag inte varit på datorn på 3-4 dagar. Det måste vara något slags rekord. Egentligen hade jag itne tänkt och sätta mig nu här heller, men hade lite räkningar som var tvugna att betalas så var så illa tvungen. Tvungen att sitta på datorn? Det i-landsproblemet har jag aldrig haft innan. Vad har jag gjort sen sist då? Tja, om jag det visste. Är mest jobb som står på schemat. Idag var jag faktiskt uppe i restaurangen och jobbade i lite flashigare kläder än de vita sjukhuskläderna jag vanligtvis brukar bära. Förutom att jag bytte outfit så fick jag även sovmorgon. Älskar sovmorgon! Annat än när jag annars börjar vid 7. Usch har fortfarande inte vant mig vid att använda kroppen istället för huvudet så är sjukt trött om kvällarna. Sjukt skönt att jag somnar innan ett varje natt nu. På tal om natt så har jag fått tillgång till en egen sagotant på kvällarna. Annie har läst ur en engelsk bok några nätter när jag har varit hemma. Sjukt tacksam för det. Däckar direkt xD


Imon blir det en check på stan och KANSKE ett dopp. Dags att kila. Glad påsk!

Av Erika - 24 juni 2011 23:14

Oboy vilken midsommarafton jag haft! Ni kan inte ana hur mycket röj det var. Värmde upp dagen med jobb och en sväng i mcdriven sen bar det av till Böda sand för att bli bjuden på en glass sen åkte jag hem. Var lite tråkigt att man inte kunde dricka, men hade inte något val när chefen valt att jag ska jobba 7-17 imon. Inte jätte pepp på detta, men borde inte klaga när jag känner folk som ska jobba 6-16. Det hade tamefan varit ett mardrömscenario. Med detta sagt vill jag tacka för sällskapet ikväll och önska alla en gemytlig midsommar. Godnatt!!

Av Erika - 23 juni 2011 14:11

Såg en liten tjej på stan som hade tomtemössa på sig idag..fel årstid or what? Jag säger då det, dagens ungdom. Är lite rastlös nu. Är ju inte van att sluta redan vid klockan 12...Vad sysslade jag med på det här stället i nästan 20 år när jag bodde hemma egentligen? Måste skaffa mig en hobby asså. Får la passa på att vara ledig för nu blir det jobb hela midsommarhelgen. Tack chefen för den ödmjukheten!

Av Erika - 23 juni 2011 13:33

Idag har jag haft brandövning med Conny och fem vikarier från sjukan. Det är ändå ganska skoj, i alla fall vissa delar. Känner brandmannen C sen långt tillbaka eftersom jag var barndomskompis med hans dotter och hans son var nära polare med min syster. Hans fru var även min mattant på mellanstadiet, så man kan la kort och gott säga att jag känner till den familjen rätt bra. Eftersom han känner/kände mig så pratar han med mig konstant...tror inte det var en enda där som missade att jag heter Erika. Erika hit, Erika dit...Det må vara ett sexigt namn, men hey någon måtta får de la vara. Vad vi fick göra var precis samma sak som förra gången dvs lyssna och kolla på brandfilmer, släcka bränder med olika brandsläckare, släcka en docka och en tv med brandfilt, använda sån där lång vattenslang och självklart den officiella övningen där man ska rädda demenspatienter i massa discorök. Brandposten som den där vattenslangen kallas gav mig blåsor och blodstänk bara för att jag är för klen i händerna. Vadå arbetsskada deluxe? Stod hur länge som helst för att försöka skruva på vattenslangen. Pinsamt! Dags att göra lite nytta. See ya!

Av Erika - 22 juni 2011 19:17

Idag har jag varit ledig och inte gjort ett smack. Har mest kollat på tv, storhandlat med morsan och ja det var väl ungefär allt. Känns lyxigt att kunna titta på fler kanaler än 1:an, 2:an och 4:an. Det slutar med att man ser varenda litet program tillslut. Det är nästan så att man får lite dåligt samvete, men hade ju ändå inget bättre för mig idag.


Vad ska jag mer berätta? Jo, jag ska elda i fyra timmar imon, blir brandövning för hela slanten. Fan, jag hade massa saker och berätta när jag startade datorn, men nu verkar det som bortblåst...Jag återkommer när mina hjärnceller har kommit tillbaka.

Av Erika - 21 juni 2011 18:00

Är väldigt trött och har fruktansvärt ont i fötterna efter mina jobbinsatser de senaste dagarna. Great! Jag har svinont efter två dagar..bara sisådär två månader kvar liksom. Tänk er att typ  springa/gå/stå still i träskor på stengolv typ 7-8 timmar varje dag.. *Aj* Ja, jobba det är typ det enda jag har gjort denna veckan. Veckan har väl i och för sig knappt börjat så är la inte så illa det. Hade tupperware-party igår. Det gick bra, kom typ 15 pers så det var precis lagom med folk. Blir så varmt om det är fler. På tal om varmt så har jag varit helt överhettad sen tordags. Jag brukar ha en maxad kroppstemperatur, men detta är helt galet. 'tycker att det är jävligt jobbigt, känns som att jag bokstavligt talat har hoppat in i ett brinnande hus och inte kommer därifrån förrän jag har somnat. Ska kolla upp det om det inte blir bättre snart..Önskar inte min värsta fiende det här.


På tal om något helt annat så är det officiellt att jag fick VG på mattekursen. Wihuu! Har indirekt vetat det länge, men det är först nu det är officiellt. Var jätteglad för det betyget, tills jag såg att en annan i min mattegrupp fick samma betyg. Känns jättekul att allt arbete som lades ner på gruppuppgifterna och paruppgiften var helt förgäves. Så många extra timmar det lades ner på den här skiten. Vad ska man säga?


Nu måste jag pysa! Min mamma leker med sina kompisar här idag så det har grillat lite och det finns tydligen lite över till lilla mig. Flintasteken here I come!

Av Erika - 19 juni 2011 22:27

Uppdaterar live från Rockneby.

Har inte hänt så himla mycket de här första timmarna i Småland, men imon börjar jag jobba så då kanske det blir lite mer rullians på det hele. Vill inte inte stiga upp vid kvart över sex imon, men det är bara att försöka tuta och köra. Godnatt!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards