Alla inlägg under februari 2014

Av Erika - 28 februari 2014 16:50

Jag såg precis en bil utanför min lägenhet som var ruggit lik Batmans bil. Den var inte särskilt diskret och ja, den var i svart. Såå är Batman i Malmö idag?

Av Erika - 25 februari 2014 21:18

Idag drog jag till Lund efter jobbet men jag åkte hem ungefär lika snabbt. Detta eftersom jag verkar ha fått tillbaka en del av min hjärna när jag väl kom till Lund så mina planer blev inställda. Jag passade visserligen på att ta en fika och en promenad genom stan när jag ändå var där. För den som är tvungen att veta vad det blev så blev det en chokladbiskvi och en kaffe för min del. 


Imorgon kommer lönen och det innebär 1. Storhandling 2. Betala räkningarna. Just nu fokuserar jag på nummer ett och studsar runt i lägenheten och försöker lista ut vad jag kan tänkas behöva den här månaden. Jag hoppas att dagens medarbetarsamtal gjorde susen så min chef ger mig en chockartad löneförhöjning. Önsketänkande på hög nivå! Men som trissreklamen säger - Plötsligt händer det! 

Av Erika - 20 februari 2014 22:14

ÅÅåh priset för veckans bästa nattamat går till....Mamma scans köttbullar! Det hade i och för sig varit gott att ha något till, eller åtminstone att de hade varit tillagade, men man får inte vara så kräsen såhär under den sena timmen. Jag är ändå ganska stolt över att jag fortfarande är vaken, känns lite som när man var liten och mamma sa att man skulle gå och lägga sig och man gjorde allt annat än att gå och lägga sig. Jag är inte trött nu, jag håller bara på att vila ögonen. Okej, jag är ganska trött, imorgon ska jag dricka kaffe. Jag har en aning om att det kanske är därför jag varit så trött i veckan, jag har inte druckit kaffe. Jag har liksom glömt bort den lilla detaljen. 



Av Erika - 19 februari 2014 19:56

Det är tredje dagen i rad som jag går och lägger mig innan kl. 20. Vet inte om jag håller på att bli gammal eller sjuk..igår gick jag tamefasen och la mig kl. 18, det var visserligen gött och sova närmare elva timmar.

Av Erika - 17 februari 2014 18:50

Känslan som uppstår när man går och lägger sig innan kl. 19. Awesome!

Av Erika - 17 februari 2014 15:32

1. Att få apelsin mellan tänderna som man inte kan få bort. 


2. Att glömma/missa saker. Att gå till affären för att köpa något, just detta glömmer man men man kommer hem med en andra massa onödiga grejer. Börja duscha för att sedan bli påmind om att exempelvis schampoot är slut. Sätta sig bekvämt i soffan för att sedan inse att fjärrkontrollen ligger någon helt annanstans.


3. Att bussen kör förbi en utan att passera gå.

Av Erika - 16 februari 2014 20:18

Igår åkte jag och Louise upp till Trollhättan för att fira en viss 25-åring. Vi fick den speciella guidningen på Trollhättans alla häftiga turistmål så jag känner mig numera som ett Trollhättansproffs. Det bjöds på tacos, kladdkaka och den magiska morotskakan. Sååå värt mina tre veckors väntan! Senare på kvällen blev det utgång och det var roligt. Jag har under helgen fått reda på att skåningar går runt och säger ägg hela tiden, jaja på skånska betyder nämligen ägg på serbiska. Tackar taxichaffisen för denna upplysning! Jag måste bara berätta om något riktigt klockrent. På tåget upp satt vi och diskuterade hur långt upp i Sverige vi egentligen skulle, jag började föreställa mig Norrland och joddlande samer och sa att vi nog kommer få se några sånna. Louise var lite mer tveksam till detta vilket känns ganska naturligt. Jag skojade om att hon skulle bli skyldig mig en tusing om hon hade fel, eftersom varken hon eller jag trodde det var möjligt. När vi stod och väntade utanför utestället, vad hände? Jo tamefasen, det kom ett gäng där en av tjommarna joddlade! Den stunden asså, det var en lycklig stund. Vad är oddsen på det liksom?

Fakta: Det finns joddlande samer i Trollhättan. Jag hade en awesome helg däruppe! Tack! Jag saknar dialekten lite granna, visade sig att taserudsljusstake kan vara ett riktigt roligt ord! 

Av Erika - 16 februari 2014 20:03

Alla hjärtans dag var i fredags och det innebar att jag slutade tidigt, bara det är ett plus i kanten. Långhelg är alltid trevligt, även om det bara rör sig om ett par timmars skillnad. Senare på dagen blev det käk på V.e.s.p.a och det var gott. Jag försökte träna upp min italienska och det gick inge vidare, kan man säga pizza och pasta kommer man ganska långt ändå. Det har blivit mycket ätandes på restauranger den här veckan och det är toppen. Älskar det faktum att slippa diska!  Efteråt drog vi till The green lion och sedan till Lilla torg. Det var en redigt bra fredag med andra ord. 

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards