Alla inlägg under november 2011

Av Erika - 30 november 2011 21:59

Den här dagen har varit väldigt händelserik. Det konstiga med det påståendet är att jag faktiskt inte är ironisk. Den började med att ha redovisning i skolan som jag själv tycker gick ganska bra. Jag skrämde tydligen livet ur min lärare i en av scenerna. Såg det inte själv, men jag smällde i en dörr och läraren satt precis framför så han hade tydligen hoppat till en hel del. Efter sex timmar i skolan så åkte jag hem och sov middag i två timmar.


Därefter drog jag till stadion för att kolla på matchen. Det är på vägen dit som den här storyn på riktigt börjar bli intressant. Ni vet det där sätet där fyra stycken kan sitta och man sitter mitt emot varandra? Louise och jag satt och åkte baklänges och så satt det en kille mitt emot oss samt en kille bakom honom. De snackade och plötsligt ser jag att det smäller till övervaknigskameran och strax efter så ger killen längst bak en påse knark till den andra. Vi blev lite smått chockade över att detta hände på bussen, men det var inte allt. Det fortsatte och pratade och så tar killen längst bak fram en big ass yxa som han visade den andra. Det var ingen liten yxa och det var ganska rejält vass. Först tyckte jag att det såg ut som en pistol,men det var det inte som tur var. Detta har jag aldrig varit med om tidigare och jag gissar på att det är ganska ovanligt. Innan ena killen gick av bussen så sa de följande: "Jag vill inte se dig inne, håll dig ute så att vi inte ses på kåken". Den ena såg ganska drogad ut så det verkade som att de hade lite erfarenheter av det stället.


Väl på matchen så var det förbannat trevligt, men resultatet blev dock 0-0 så det var lite tråkigt. Vi satt precis över holländarnas hejarklack så nu har jag deras hejaramsor på hjärna, utan att egentligen veta vad det sjöng för något. Nu är jag lite frusen så kommer avsluta kvällen på ett perfekt sätt, nämligen framför tvn.

Av Erika - 30 november 2011 17:28

Är på väg på att se fotbollsmatchen mellan MFF och AZ Alkmaar i Europe league. Återkommer ikväll.

Av Erika - 29 november 2011 22:08

Idag har varit och firat lilla Anna som har blivit gammal nu. Grattis igen! Hon bjöd på tårta och lite sånt och detta måste jag säga var mycket gott. Var nog lite för gott för att det ska vara bra för hälsan. Blev en ganska chill kväll med spel och trevligt sällskap i form av mig själv, Anna, Louise och Jens. Orkar inte skriva så mycket mer, men dagen i helhet har varit mycket skojsig. Hoppas din dag blev allt vad du hoppats på.

Av Erika - 28 november 2011 21:42

Nu var veckans fotbollsträning avklarad och benen sitter fortfarande kvar. Inte så pjåkigt betyg det inte. Nu sitter jag nerstoppad under täcket, kollar på tv och äter godis. Känns inte förjävligt det heller. Annars har jag inte gjort mycket vettigt idag förutom att vistas i skolan. Kanske så kommer jag göra lite nytta och läsa senare om energin fortfarande är på topp när det dåliga tv-programmen kommer. Åh förresten, man får ta och gratulera! Detta måste ju innebära att du överlevde stormen. Grattis!

Av Erika - 27 november 2011 16:23

Det blåser en smula må jag säga. Hörde något om att de är klass 3 varning här.Tycker att ni borde hålla er borta från den lite lättare brisen.

Av Erika - 27 november 2011 13:58

Idag är det första advent om ni inte visste det. Det firar jag på bästa möjliga sätt hos julfreaken nummer 1. Jag klev upp och traskade direkt över till Louise och plingade på. Dörren öppnades och med en gång kände jag lukten av julgröt, jag hörde julmusik i bakgrunden och framför mig öppnades ett underbart landskap av frukostbuffé. Jag satte mig snällt ner medans Louise dukade fram sak efter sak efter sak. Innan vi började äta så tände Louise första ljuset i adventsljusstaken. Exempel på vad som fanns på frukostbordet/första advenbordet var:

Julgröt

Ägg

Kaffe

Julmust

Clementiner

Pepparkakor

Yogurt

Grapefrukt m.m


Vilken frukost! En sån här frukost har man aldrig ätit som student. Efter frukosten så såg vi på "Musses jul i Ankeborg". Julkänslan var deluxe.


 

 

Av Erika - 26 november 2011 16:11

Idag har jag gjort allt jag skulle inklusive en snabbröjning i lägenheten. Jag har även slagit in lite julklappar och födelsedagspresenter. Nu chillar jag med lite godis i käften och gitarren i famnen. Försöker lära mig en finger picking låt och det är nu jag börjar inse att jag nog har tagit mig lite vatten över huvudet. Vad skönt det hade varit om man hade fötts som proffs.

Av Erika - 25 november 2011 23:11

Idag spenderade jag hela 7,5 timmar i skolan. Det är ganska tungt och behöva lyssna/ vara smart  så länge. Gjorde det värsta först (basgruppsarbete) och avslutade dagen med en föreläsning med mr B så det var ändå ganska lugnt. Han var typ lika skoj som vanligt, men vissa övningar och skämt hade jag redan hört i min förra kurs så det blev lite upprepning.


Vad har jag mer på hjärtat? Helt ärligt..? Inte mycket. Imon ska jag i stort sett inte göra ett smack som det ser ut nu. Måste betala räkningar och diska, men utöver det så är min dag ganska simpel. Ska bli ganska skönt och göra ingenting.


Trevlig helg på er!



Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards