Alla inlägg under september 2012

Av Erika - 28 september 2012 17:50

Snart är det dags för freeeeedagsmys. Hur kommer jag fira att det är fredag idag då? Jo, genom att bli bjuden på käk, bygga ihop soffa och kolla på bra tv-kanaler. Finfint!


Vill bara flika in att Restasy kan vara världshistoriens bästa uppfinning och man typ bortser från glödlampan, hjulet, bilen, tvn, datorn, mobilen, sängen, kylskåpet, duschen och klockan. Resteasy är en specialtillverkad stödstrumpa för folk med myrkryp. Kort och gott är det precis som en vanlig stödstrumpa förutom att den svalkar benen. Åh jag kan stolt säga att jag inte haft myrkryp på över två dygn. Sån häftig känsla! Jag kan inte minnas hur många år det var sen det hände senast. Min sömn har förbättrats på grund av detta. I nuläget var det värt varenda krona.

Av Erika - 27 september 2012 16:00

Om jag skulle beskriva mitt pluggande just nu så skulle jag säga att det är ett strukturerat kaos. Går sakta men säkert framåt.

Av Erika - 27 september 2012 12:09

Nu finns inte mycket mer och göra än och vänta på domen på dagens anställningsintervju. Kunde jag gjort det bättre? Absolut! Jag kunde också gjort det sämre. Jag vill bara veta hur det gick. Ja eller nej.

Av Erika - 25 september 2012 21:45

Jag tyckte att jag var smart när jag bestämde att jag skulle ta en tidigare buss från Malmö C när jag skulle hem. Kruxet var bara att den skulle stanna vid Värnhem. Ingen big deal och gå därifrån tänkte jag. Jo, men tjoflöjt! När jag stiger av bussen vid Värnhem så öppnar sig himlen. Jag vill poängtera att jag hade en vattentålig jacka på mig, men på den stunden blev jag genomblöt. Jackan, byxorna, skorna, hela jag går att vrida vatten ur. Nu måste jag försöka borta ut mitt genomrusiga hår. Det kan bli en spännande upplevelse.

Av Erika - 25 september 2012 12:20

Haft ett trevligt samtal med fackfolk så nu är jag påläst och redo för anställningsintervjun på torsdag. Blev ett intressant samtal då hon i andra luren sa att jag var för ung för att utgå från lönestatistiken...var det en komplimang..? Aja.


Om några timmar beger jag mig hemåt igen, men först måste jag trotsa ösregnet och lite andra grejsimojser.


XOXO

-gossipgirl 



Bio

Av Erika - 23 september 2012 02:10

Ikväll blev det bio och lite vin med härliga ölänningar! Imon, eller tekniskt sett idag, blir det invation av Småland. På återseende.

Av Erika - 21 september 2012 22:33

Idag hade jag nog den värsta attacken av restless legs ever. Fy fan säger jag bara. Jag var i skolan under attacken och det fanns inte en chans i världen att koncentrera sig. Jag höll på att bli galen och sprang och sparkade benen i skolväggarna. Det fick folk att kolla lite snett... Kändes som jag hade 700 miljoner myror i benen (i vanliga fall känns det bara som en miljon myror). Har blivit tipsad att köpa ett dyrt hjälpmedel som jag inte redigt har bestämt mig om jag ska köpa. Blev även tipsad om att LCHF grejen ska funka mot det, men vet inte redigt om jag är redo att ge upp mina kolhydrater ännu. Det har faktiskt blivit mycket värre på sistone så överväger att köpa det där dyra hjälpmedlet. Känslan som jag hade idag gjorde att jag  ville tömma mitt sparkonto om det så hade gjort att folk hade mörbultat mina ben. Det kan inte vara särskilt normalt.


Kvällen avslutades med fredagsmys i form av tacos, film och trevligt sällskap. Fan, ursäkta att jag klagar men fan vad jag har myrkryp igen..


Jag har klagat alldeles för mycket den här veckan så nu får de fanemig vara nog. Skärpning Erika!

Spa

Av Erika - 20 september 2012 19:56

Avslutar dagen på ett avkopplande sätt: Hemma-spa, ett glas vin, gitarrspel och film. Härligt avslut!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards