Alla inlägg under juli 2011

Av Erika - 31 juli 2011 20:46

Igår var det fest och utgång..

Idag mår jag som jag förtjänar..

Av Erika - 30 juli 2011 14:49

Igår blev det chillkväll med Anna så jag fixade lite käk och så kollade vi på film och spelade lite spel. Det regnade som bara den så vi bestämde oss för att övernatta i husvagnen som står på uppfarten. Sjukt vågat liksom. Värsta lågstadiet all over again. Jag personligen skulle vilja påstå att det var lite svårt att sova med så mycket smatter på taket, men ger man sig in i leken får man leken tåla. Senast jag sov i husvagn var väl typ ett halvt decenium sen så det var helt klart en upplevelse, speciellt eftersom husvagnen lutade så det kändes lite som man var full och inte kunde stå rakt. I-landsproblem nummer 74 helt klart.

Av Erika - 28 juli 2011 23:45

idag har jag varit hos familjen Ek och småfirat Sara som fyller år om några dagar. På menyn stod det grillat, vin och kakor. Jag och småkidsen spelade fotboll och det slutade med att jag och en hund blev på samma lag och tjejerna på ett lag. Självklart vann hunden och jag. Vi hade värsta briljanta taktiken som innebär att jag sköt upp bollen långt och hunden sprang in med den i mål. Klockren taktik om jag får säga det själv. Pia sundhage släng dig i väggen! Här kommer jag, taktikernas taktiker. Vi spelade även massa spel och hade oss. Nu är jag lagom trött efter dagens bravader så nu väntar sängen.

Av Erika - 27 juli 2011 18:35

Senaste nytt från köket.

Tidigare i veckan tog sig en oidentifierad person sig in i korridorerna vid omklädningsrummen, öppnade toalettdörren och satte sig och sket i handfatet. Detta ser kökspersonalen som ett vårdslöst beteende och de söker genast efter den skyldige. Vi ängnar våra tankar åt städpersonalen och deras familer för att de fått städa den där skiten. Varför gärningsmannen valde att skita i handfatet istället för toalettstolen som fanns någon decimeter bort är ännu oklart.


Av Erika - 26 juli 2011 18:21

Tjenixen!

Med kaffe i handen och musik i lurarna så ska jag berätta om min dag var det tänkt. Har haft en redigt trevlig dag på jobbet. Vet inte riktigt vad som skiljde den här dagen från alla andra dagar, men tyckte att det var för jädra bra stämning idag. Slog på stort och tog med mig halva styrkan och drog och fikade på sjukhuscaféet. Det är precis så flashigt som det låter. Människor i vita uniformer och neutrala väggar blandat med sjuka människor runt omkring oss. Vad mer kan man begära?


Av Erika - 25 juli 2011 21:18

Idag har det som sagt varit jobb på schemat och tja, allt var la ungefär som vanligt. I slutet fick vi vara två man kort. En var tvungen att gå tidigare och den andra blev yr och illamående och fick ledas ut ur rummet. Det är lite komiskt egentligen, men på det jobbet så brukar folk bli yra och svimma likt en dominoeffekt. Brukar va så pass många att det har mer eller mindre blivit tradition. Kanske inte så konstigt med tanke på hur varmt det kan vara. Hoppas att jag och mina arbetskamrater lyckas hålla oss på benen i fortsättningen.

Av Erika - 24 juli 2011 23:42

Blev inte speciellt pepp på att jobba imon när jag insåg att jag måste samåka med morsan som ska börja tidigare än mig. Känns lite tufft att behöva åka hemifrån vid klockan sex när man har hunnit vända på dygnet under helgen. Det kommer sannerligen bli morgondagens i-landsproblem.

Av Erika - 24 juli 2011 21:15

Fem och en halv timme senare parkerade jag bilen på uppfarten. Roadtripen hem bestod av ett donkenbesök och en långsam omväg p.g.a en lastibilsolycka på E22:an. Sen lämnade jag såklart av L på Öland som avslutning. Har varit en trevlig visit i skånelandet må jag säga. För övrigt så har jag fått den där saxobeat-låten på hjärnan. "Oh oh oh oh eh hm yeah eh.."

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards