Alla inlägg under maj 2012

Av Erika - 24 maj 2012 16:06

Visst, jag hade glömt bort det så jag får väl skylla mig själv lite grann... Måste plugga och det är sol ute = elakt. MEN att MKBs mingelfest är ute på gården, dvs precis utanför mitt fönster, är ju bara brutalt. Öppet fönster= jag hör all musik hur tydligt som helst. I och för sig ganska trevligt när de kör igång en låt som man inte hört på länge och man bara känner sig allmänt harmonisk. MEN det gör att min hjärnas kapacitet minskas med sisådär 75%, vilket inte är bra i min tidsplan för plugget. Ska bli intressant och se hur detta ska gå.

Av Erika - 24 maj 2012 11:49

Den där lilla paniken man får när man hör att byxorna sprack, men fortfarande inte har en aning om var.


Btw så hatar jag att ha morgonsol i nuläget. Känns som jag har blivit en smula friterad på sistone. Efter klockan 8 på morgonen är det en pärs att vara i lägenheten. Man vet att det snart är sommar när man har tagit ur täcket ur påslakanet, har öppet fönster och man fortfarande tycker att det är för varmt för att sova. Vet att jag egentligen inte borde klaga, men just nu har jag inget bättre för mig. Sitter mest och väntar in tiden tills jag ska på handledning i skolan.


Är det btw inte elakt att alla tentor kommer i slutet av terminen (typ nu) och det är strålande väder ute..gräsfläcken utanför ser ut som en myrstack full av människor och här sitter jag i den heta lägenheteten och ska försöka hitta motivation till att skriva tenta. Det är elakt av högskolorna.


Vill även slå ett slag för vattenmelon, meloner i alla valörer egentligen, satan vad gott det är till frukost, mellanmål, lunch och middag.


Köpt hem en ny smak av saft (man blir aldrig för gammal för saft) och då slog det mig att om man dricker något äckligt flera gånger så kommer man tillslut tycka att det är gott.



CSN

Av Erika - 21 maj 2012 18:09

 


Blev glad när jag insåg att vi får pengar på fredag. Glädjen försvann fort när jag insåg att de pengarna inte ens kommer räcka till räkningarna. Maj är en tradig månad.

Av Erika - 21 maj 2012 17:50

Idag hade vi delex. nummer två för den här kursen. Var jätteomotiverad till att genomföra den så blev väldigt chockad över den responsen jag fick. Hursomhelst så ska jag påbörja delex. nummer 3 imon. Hade frågat en klasskamrat om hen ville jobba med mig och fick ett ja, men på något sätt hade hen misstolkat mig och trott att jag menat c-uppsatsen. Hur detta är möjligt har jag ingen som helst aning om. Så ja, är lite surt eftersom jag inte velat börja skriva  på den eftersom jag trott att jag skulle jobba i par och då var tvungen att ta hänsyn till hens tankar. Alltid skönt att bolla lite idéer med någon. Men nu är det bara till att gilla läget och göra det bästa av situationen...

Av Erika - 20 maj 2012 17:38

En person som pratar otydligt + en trött person = givande samtal


Jag: Vad stel man är!

X: Vadå Norge???


Jag: Ska du ta tag i ditt liv nu?

X: Ska du sätta fram en grill?



Jag: Jag kan ta lite av din kallhet.

X: Vadå kaffepiller?


Av Erika - 19 maj 2012 19:50

 

När jag dricker kaffe går ingen säker....(!)

Av Erika - 19 maj 2012 19:32

Som sagt så hade jag ju lite besök häromsistens så tänkte att det kanske var dags att berätta vad vi sysslade med. Det blev Redfellas ett antal gånger (såklart), båttur med Rundan, besök på chokladmuseet, restaurangbesök och annat smått och gott. Min mobil vägrade ta kort så har inte så många bilder från de här dagarna, men här är några...


Skolan...  

   


TVÅ MINUTER SENARE....


       


 

 

Av Erika - 17 maj 2012 11:41

Norges nationaldag

Kristi himmelfärdsdag

Folknykterhetens dag
Internationella telekommunikationsdagen
Internationella dagen mot homofobi
Första metardagen


Damn, många temadagar idag! Snart beger jag mig mot stationen för nya äventyr.

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards