Alla inlägg under januari 2012

Av Erika - 30 januari 2012 15:46

Nu är det dags för en exklusiv rapportering från det kalla skånelandet igen. Det har varit en ilande kyla i luften de senaste dagarna och jag ogillar det ganska rejält. Efter en liten kort promenad så känns benen som iskalla timmerstockar, vilket jag upplever som oroväckande. Man kan ju i och för sig ta på sig mer kläder, men det känns som överkurs. I skolan blev det inte många barn gjorda så efteråt bar det av till Espresso house för en måndagsfika. Jag fick en sån där "gratis kaffe" kupong häromdagen så notan blev chockerande liten. Gratis är gott!

Av Erika - 26 januari 2012 22:22

I morse blev det en seg föreläsning om budget som vi uppenbarligen ska ha hjälp av till vårt projekt vi ska göra snart. *Hemligstämplat projekt* Det mest spännande under den föreläsningen var när en klasskamrat lyckades sätta på musik på sin mobil utan att veta om det. Till storyn hör att han inte lyckades stänga av den utan istället bytte han bara låt. Det är roligt när folk lyckas sätta på pinsamma låtar. Hur som helst, när alla hade genomlidigt föreläsningen så blev det basgruppsarbete i en kvart och resterande två timmar blev det bara skitsnack. Awesome! När kvällen sakta började närma sig så blev det tacos för hela slanten. Jag vill inget annat än att påstå att det var gott, FÖR gott. Det var länge sen jag var så "hej jag är så mätt att jag inte kan sitta upp" -mätt. Bra torsdag.

Av Erika - 25 januari 2012 17:38

Någon som har koll på datorvärlden och kan tipsa mig om en prisvärld Pc? Det verkar som att min håller på och sjunger på sista versen nämligen.

Av Erika - 25 januari 2012 00:27

Jag, Erika, har antagit utmaningen. På en månad ska jag försöka att lära mig att dricka en 33cl öl på mindre än tio sekunder. Det kommer att krävas mycket träning framför allt eftersom jag inte druckit öl på hur länge som helst. Anledning att jag utsätter mig för det här? Jo, jag ska medverka i vårterminens upplaga av "Rönnen beer contest" och denna gången ska fjärde våningen vinna. Det kommer bli jättesvårt att klara av alla deltävlingar...Vad har jag gett mig in på?

:P

Av Erika - 24 januari 2012 18:10

Idag är ingen vanlig dag för det är Erikas namsdag idag...uppenbarligen. Har inte så bra koll, men andra tjommar verkar ha det. Hur "firar" jag detta på bästa sätt?

Av Erika - 24 januari 2012 13:58

Såja nu ska ni äntligen få reda på vad jag har sysslat med de senaste dagarna. Som jag skrev tidigare så blev det fest på lördagen och den varade i 15 timmar (!?!). Man kan säga som såhär att man var lite sliten dagarna efter. Det var en sån där kväll jag kommer minnas ett tag. Så ja, söndagen och måndagen var jag inte särskilt aktiv. Har under några dagar haft en inneboende hos mig och kommer ha det ett tag till. Inneboenden gjorde ett bra första intryck och serverade pannkakor på sängen första morgonen. Det är deffinitivt något jag skulle kunna vänja mig vid. Hade en föreläsning idag och mycket mer än det har ni inte missat. På återseende!

Av Erika - 21 januari 2012 15:16

Ikväll är det partajande som gäller för hela slanten. Det verkar som att hela huset tänkte samma sak för det ska typ vara bokat minst en stor fest på varje våning. Interesting.. Igår verkar det också som folk har festat eller så tryckte de bara att det var kul att förstöra min korridorsdörr. Just nu är det en stol i vägen så man kommer in, men tas den bort finns det inte en chans i världen att jag kommer in till min lägenhet utan assistans. Ut kommer man tack vare nödutgången, men in är lite värre. Aja, det är inte världens undergång direkt. Jag ser fram emot ikväll och eftersom det blev lite pre-festande igår så kan det gå hur som helst. 


Av Erika - 20 januari 2012 16:50

Det är en mycket bra fredag idag. Jag känner mig harmoniskt och jätteutvilad efter en lång natts sömn på nästan nio timmar. Känns som att jag har vunnit på lotto för det är nästan lika många timmar som jag har sovit sammanlagt de tre senaste dagarna. Yay mig. Dagen har spenderats med att göra läsläxan och lyssnat på målarnas musik ute i korridoren. Just det ja, har inte nämt att de målar om hela Rönnen typ. Ni som har varit i korridorerna här någon gång vet att de brukar vara i någon stark färg typ blå eller röd..Kort och gott så kan jag säga att korridorerna känns mer sjukhusaktiga än tidigare. Saknar färgklicken! Men man kan inte klaga för snart blir det freeeeeeedagsmys!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards