Alla inlägg under mars 2014

Av Erika - 30 mars 2014 21:46

Lördagen började med fikande på Mobilia, där de visserligen glömde bort och fixa mitt käk men det var gött ändå. Vi körde nästan på en cyklist eftersom hen körde rakt ut i gatan. Vi spelade spel där Malmöborna mer eller mindre spöade skiten ut Växjöborna. Vi sprang upp för rulltrappor som inte fungerade. Vi kunde inte parkera hemma hos mig eftersom en polisbil blockerade ingången. Jag såg till att vi körde fel med bilen ett antal gånger. Helgen bjöd på härligt väder och härligt sällskap. Tack för att awesome helg! 

Av Erika - 29 mars 2014 10:30

Jag har städat, varit och handlat, bakat kaka och diskat och klockan är inte alls mycket. Jag känner mig så pigg och alert just nu! Njuter i värmen med jordgubbar på balkongen medan jag väntar på Växjöbesök. Bra start på lördagen! 

Av Erika - 28 mars 2014 22:35

Jag funderar starkt på om jag ska införa ett transportförbud till mina nära och kära. Ni kommer ihåg att jag häromdagen såg en cykel bli påkörd? Idag vurpade en moped några meter från mig. Jag såg inte vad som hände jag bara hörde och såg kraschlandningen. Så mitt råd till er, kör inte i närheten av mig. Punkt slut.

Av Erika - 28 mars 2014 17:49

Idag fick jag reda på vad jag får tillbaka på skatten. Det var tyvärr inte alls så mycket som jag hade hoppats på. Jag blev nog lite bortskämd när jag jobbade i köket. Nu är deklarationen färdig i alla fall så man har ryggen fri. 



Världen är bara så liten ibland. Senare ikväll ska jag käka med Louise och eftersom min kollega var snäll och släppte mig tidigare passade jag på att hämta ut ett paket på vägen hem. Tog en kölapp och ställde mig till sidan, strax därefter kollade jag upp och vem ser jag? Jo, Louise! Hon hade ett nummer efter mig, vad är oddsen? På riktigt vad är oddsen? 

Av Erika - 27 mars 2014 20:25

Lönen kom, lönen gick. Idag har jag varit och storhandlat på Maxi och fixat med räkningarna så nu känner jag mig inte lika rik längre. Hyran har höjts, alltid lika skoj när det händer. När jag var på Maxi passade jag på att köpa hem massa onödiga saker. Det är så lätt att strosa runt där inne och lägga i massa saker i korgen, men vad jag inte tänker på är hur fasen jag ska kunna ta med allt hem. Ännu en anledning till varför man ska ha bil...eller en fungerande cykel. Gärna en kombination. Samma veva varje månad. Jag förstår inte varför man längtar till lönen så mycket för i slutändan är det inte så många slantar kvar ändå. 

Av Erika - 26 mars 2014 20:43

Efter en promenix efter jobbet kom jag hem till detta. Hux flux kändes det lite fånigt att jag mellanlandande i affären och köpte en chokladkaka på vägen hem...

Av Erika - 25 mars 2014 20:04

När man bara sover tre timmar så vet man att man kommer vara lite seg och öppnar man på jobbet i samma veva så är det inte det minsta hjälpsamt. Jag hade ändå en bra dag på jobbet, försökte invadera med småländska traditioner i form av trandagen. Redigt lyckat! Efter jobbet fixade jag pass i Lund och hängde med lite folk där. Kvällen spenderade jag på samma sätt som dagen började, med jobb, rättare sagt kvällskonferens. Asså jag var så trött i huvudet att jag bara svamlade. Det är ju ett fullkomligt under att de överhuvudtaget förstod något av det jag sa. Eller det kanske dem inte gjorde? Aja, tur att jag börjar sent imorgon så jag förhoppningsvis hinner sova lite. 

Av Erika - 23 mars 2014 18:30

Idag blev det en geocachingsöndag. Resultatmässigt gick det inte alls så bra som jag hade hoppats, trots att jag klättrade på och under det mesta. Kändes lite som man var med i fångarna på fortet på dagens rutt. Måste leta upp lite verktyg som jag kan ha med mig till nästa gång så jag kan ta cachen som jag inte kunde nå idag. Andra saker jag gjort idag är att jag har varit och fikat på EH. Det blev en kycklingbagel och såklart min goda vän Chai Latte. Jag har även hunnit med att tvätta lite grann, dock inte så mycket som jag önskat då jag var skittrött i morse. Imorgon är det måndag, ny vecka, nya tag. Bring it on! 

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards