Alla inlägg under augusti 2012

Av Erika - 29 augusti 2012 03:28

Nu tycker jag att mina ben borde fatta att mitt huvud vill sova. Samarbetsförmågan mellan dem är inte särskilt bra just nu.

Av Erika - 28 augusti 2012 22:53

Idag har jag, Louise, Anna och Heléne flyttat ut Louise från Rönnen. Det gick ganska smidigt, men nu är man ganska trött faktiskt. Känns som man har varit med om ett träningspass...eller två. Jag har ju inte flyttat på två år så hade nog glömt bort att det kan vara jobbigt att bära exempelvis en säng upp för en trappa. Jag får ju inte glömma att vi blev bjudna på pizza för besväret och det var mycket uppskattat. Blev en massa pizza över så nu känns det som att jag har matlådor för resten av veckan. Gutt, slippa laga mat! *gillar* Summa sumarum så var det en trevligt dag. Känns dock lite konstigt att Louise inte kommer finnas 30 sekunder bort längre. Det kommer nog kännas lite tomt.

Av Erika - 26 augusti 2012 23:28

Suprice! Jag är äldre än vad jag var igår. 23 år. 23 år!!! Herregud!


Hade jag en bra födelsedag?

Ja! Jag fick spendera den med två fantastiska människor som är som två receptfria lyckopiller. Blev även lite gott, men ack så mättande saker. Lite för mättande saker faktiskt. Så någon som vill ha tårta, och kakor i plural så hör av er!

Av Erika - 23 augusti 2012 18:31

stortorget nu. kapten röd väntar.

Av Erika - 21 augusti 2012 20:27

Skulle bara ha blivit en fika i solen, men nu super Anna mig under bordet och  bjuder mig på middag. Ska tvinga henne på receptet men hon vet inte om det än. Precis provsmakat och ja, hon är en bättre kock än mig. Man trodde inte det kunde gå, men det är sant. Annas mirakel gryta (som hon kallar det) inväntas i v. hamnen. Två recept rikare...snart! Kan inte skriva mer nu för nu vill hon att jag ska svepa så nästa drink ska blandas. Ha en kanondag till tisdag! vänta det är tisdag i dag va´?

Av Erika - 20 augusti 2012 22:44

Uppdatering från mitt crib på Rönnen:


Vänta. Vänta måste vara det tråkigaste en människa kan göra. Om det så är för ett läkarbesök, toalettbesök, ett viktigt samtal, installationsmojs eller vad det nu kan vara.. det är så tråkigt. Det är ju nästan som att tiden rullar bakåt efter ett tag. Har väntat på ett viktigt samtal hela dagen utan positiva resultat. Man vill ju inte göra några saker som kan hindra en från att svara i telefonen om det väl skulle ringa. När det visar sig senare att personen inte ringt fyra timmar efter avtalad tid får man bara en blaha-känsla. Hur som helst så blev det bio med Louise på Entré ikväll. Vi såg den där nya batmanfilmen. Därefter blev det "efterfest" hos mig med lite pizza. Pizzan kom väldigt sent med tanke på att det är måndag. Folk ska inte äta pizza på en måndag, det är ju långt ifrån helg. Knäppgökar! Studenter får äta pizza på vardagar, inte vanligt folk. Det trodde jag alla visste.


Av Erika - 20 augusti 2012 13:56

Fan vad varmt det är! Hur överlever folk i den här värmen? Seriöst? Jag skulle behöva en portabel  fläkt som kan lufta kläderna. KAn inte förstå att jag skriver det här, men just nu längtar jag efter en skvätt snö. Bästa känslan ever nu är när man går in i en matbutik och ställer sig vid kyl och frysavdelningen. När det är så här varmt så är jag i alla fall byggd på det sättet att jag tappar matlusten klite grann, framför allt varm mat. Sjukt, i sommar har jag sett så mycket mat att det är vidrigt. En arbetsdagdag innebär att diska och duka en årsförbrukning på mat för en person. Säg att jag i genomsnitt jobbade sex dagar i veckan  i åtta veckor.. det resulterar i att jag har diskat och dukat nästan lika mycket som en privatperson gör på femtio år.. Om inte det är vidrigt så säg mig! Åh så tappar jag matlusten för att det är lite varmt, hur kinkig får man bli?

Av Erika - 20 augusti 2012 13:09

Efter en trip till Telenor är nu internetproblemet löst. Efter att ha slagit krok Telenortjommens hjärnceller så var lösningen följande:

Jag var tvungen att använda mig av deras internet för att installera nya inställningar manuellt, men för att kunna göra det så var jag tvungen att pausa mitt virusprogram en stund för att inställningarna skulle kunna installeras. Nu när man vet vad det var för problem lät det ju inte så farligt, men som jag nämt tidigare var jag ju hur som helst tvungen att ha tillgång till ett annat internet.



Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards