Alla inlägg under april 2014

Av Erika - 28 april 2014 19:31

Hej på dig nya vecka!


Förra veckan blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig, på både gott och ont. Glass och fint väder kan inte lösa alla världsproblem, men det är en jädra bra bit på vägen. Mer glass åt folket! 

Av Erika - 24 april 2014 17:50

När man har bestämt sig för att jaga glassbilen och inser på vägen hem att den var i mina krokar tidigt på morgonen.


När man inte har haft myrkryp på hela dagen.


När man måste lista ut vad man ska göra för matlåda.



När lönen kommer imorgon.


När man har börjat se en serie och inte kan låta bli att se avsnittet som kommer efter. 


När syrran sitter och gäspar under vårt halva telefonsamtal.




Av Erika - 20 april 2014 21:42

Idag har jag varit duktig. Jag har röjt i varenda skåp, garderob och förråd i min lägenhet. Det slutade med lite mer än sex svarta sopsäckar till sophuset. Det har då aldrig varit så lite i mina garderober och skåp som nu. Det känns kanon att man faktiskt kan se var alla grejer finns nu. Det var kanske inte världens bästa dag att vara inne på, men jag har hängt på balkongen en hel del också så jag har fått i mig lite D-vitamin ändå. Jag har även hunnit med att träna och nu sitter jag och njuter av en hemmagjord smoothie så här på kvällskvisten. Note to self: Köp sugrör med större hål! 

Av Erika - 19 april 2014 22:36

Den här veckan har varit mycket trevlig. Jag har gjort saker varje dag och det har ju typ inte hänt sen andra världskriget. Körde ett stenhårt träningspass i måndags som jag precis har blivit av med träningsvärken ifrån. Visade sig att en gammal klasskamrat från högskolan går på samma gym. Det är en person som typ har sagt 3,5 meningar till mig under de 3,5 åren vi pluggade tillsammans så det var ju lite spännande. Vilket intryck jag måste ha gjort på den tjommen. 


I tisdags blev det häng med Louise och det var himla trevligt. Vi tog det ganska lugnt och det var himla skönt måste jag säga. Det behövs såna dagar när man typ inte gör någonting och när är det bäst att göra ingenting? Jo, när man gör det tillsammans!


I onsdags var jag ledig och egentligen skulle jag varit på spa, men det var visst stängt så det blev inget med det. Istället drog jag och Jocke på utlandssemester till Danmark. Det var hur härligt som helst och kanonväder var det också! Vi drog till Tivoli o och kollade läget i resten av Köpenhamn. Jag har väl alltid varit lite av en fegis när det gäller karuseller, vilket egentligen är redig lustigt. Jag tycker att det är helt normalt att hoppa ut från ett flygplan, men en del karuseller är jag bestämt emot. Trots detta lyckades jag bli övertalad att åka den näst läskigaste karusellen på hela stället. Den läskigaste hade jag inte ens åkt om jag fått en miljon. Efter långt övervägande och några nervösa sammanbrott gick vi till karusellen och möts av en skylt: Ur funktion! Så jag slapp och vi åkte en annan mindre läskig karusell istället. Var verkligen en sån här heldag jag behövde för att ladda om batterierna. 

 

I torsdags hade jag tacos-och vinkväll med Anna. Okej, jag vill inte skryta men det blev en del choklad också. Det var ett perfekt sätt att avsluta arbetsveckan med om jag får säga det själv. 

 

Fredagen bestod av tvättning av främst lakan och handdukar. Vad ska man säga, det är väl aldrig särskilt spännande men ett måste. Senare på kvällen hjälpte jag påskharen med att leverera påskägg. Jag skulle passa på att ha en ordentlig överraskning till, men jag somnade på soffan så den blev inte så spektakulär som jag hade hoppats. Det var helt enkelt svårare att hålla sig vaken till 03 än vad jag trodde...

 

Lördagen bjöd på soligt väder och därmed långpromenad och glass. Det är helt orelevant, men jag åt en Tip Top. På kvällen drog jag och Anna på chokladpåskäggsjakt runt halva stan utan någon större jaktlycka. Vi letade efter såna där ägg som har choklad inuti och har ett färgglatt lager runt samt chokladstänkt på själva ägget. Om någon vet var man brukar kunna hitta såna runt påsk så hojta! Kvällen bjöd istället på tröstätning i form av snittar med lufttorkad skinka och ostbricka ala päronstyle. Det var inte dumt det  heller. 

 

Det blev visst en del text här, men det här är mitt sätt att säga Glad påsk!

Av Erika - 13 april 2014 19:13

Igår hängde jag med Jocke, Bea och Adde. Blev bjuden på god mat och fick mig en ny  dessertupplevelse: äppel-och hallonpaj. Det var redigt gott, trots att det ser ut som att någon dödat äpplena i pajen när man skär upp den. Blev bjuden på drinkar som jag inte druckit innan och det var gott. Fick en blå ananasdrink som jag inte riktigt har bestämt mig om jag gillar, det var lite förvirrande att dricka.. Jag fick även smutta på "asfaltsshoten" som nog kan ha varit det vidrigaste jag någonsin druckit. Aldrig mer! 


Idag har jag inte gjort någonting och det känns helt okej. Sov 13 timmar i natt och jag har gått på halvfart sen dess. Nästa vecka blir det nya tag. Nu är jag trött på att känna mig trött och bitter. Det matchar inte mina gardiner. 


Av Erika - 12 april 2014 13:02

Igår var jag jättetrött, hade bara sovit två timmar och mitt tålamod var obefintligt. Vid kl. 15 gick jag och la mig och sov på soffan, vid 18 gick jag och la mig i sängen och sen vaknade jag inte upp förrän strax innan 10 idag. Jag var nog inte riktigt mig själv igår. Jag tycker i och för sig att jag inte riktigt varit mig själv de senaste två veckorna. Jag har inte hittat på så himla mycket, inte träffat folk, mest försökt vila upp mig. Myrkrypen har tagit knäcken på mig. Biobesöket i torsdags var inte kul, filmen var bra men resten var inte alls kul. Jag tycker att det är sjukt tradigt att bli utskälld och bli kallad idiot varenda gång jag går på bio. Jag förstår att jag stör när jag skakar benet i fem minuter, jag förstår det, jag hade också tyckt det varit störande om jag varit du. Men vad många inte förstår är att jag inte gör det med flit. Om jag inte får skaka benet lite under ett "anfall" blir det ett helvete för mig. Du klagar över fem minuter, testa att leva med det 18 timmar varje dag. Jag kan inte ens beskriva den känslan. Jag förstår att det är störande för dig och det är helt okej att du säger till mig, men det finns ett bra sätt och ett dåligt sätt.... 

Av Erika - 10 april 2014 17:44

Hallå, 

Den här veckan har varit bra, bättre och nästan bäst. Nu är jag igång med träningen ordentligt, jag har beställt såna där myrkrypsstrumpor så jag hoppas att det hjälper. De senaste veckorna har varit extrema när det gäller myrkryp, hade till och med i armarna idag, vilket jag aldrig brukar ha. Det håller inte riktigt i längden att be folk misshandla mig. Just nu håller jag egentligen bara på att fördriva tiden tills jag ska på bio. Det blir Captain America, hoppas den är bra! 

Av Erika - 8 april 2014 22:22

Ikväll när vi kollade på film så fick jag maximalt med myrkryp. Misshandeln funkade inte så jag gick bort till en hållplats lite längre bort och kutade mot min busshållsplats i samma veva som bussen körde iväg. Jag var sjukt nära att vinna racet men jag fick ge upp strax innan mållinjen. Stackars busschaffis som nog trodde att jag skulle med. Mötte en tjej på tillbakavägen som skrattade och sa jag nog hade hunnit om jag varit liiiite snabbare. Eeh.. hon fattade nog inte hur snabbt jag faktiskt sprang, Usain Bolt hade varit imponerad, jag blev imponerad. Jag är helt slut nu, men mitt myrkryp är i alla fall borta. Nya träningstrenden - Kör springtävling mot bussar!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards