Alla inlägg under september 2010

Av Erika - 29 september 2010 21:58

Har inte mycket vettigt att berätta idag men av någon mysko anledning fick jag för mig att skriva ett par rader ändå. Har köpt in lite saker till några övningar jag ska göra med barnen imorgon. Bland annat en övning som jag själv har gjort när jag var yngre..Om jag inte minns fel så var det syrrans snöparty.. Ett snöparty som var snöfritt. Lite som en bar utan alkohol. En skola utan läxor och bloggar utan skitsnack. Anyway moving on... Kostade på mig en middag på china box efter mina fynd inne på coop också. Det är ju trots allt lillördag idag. Sjukt mättande!! Sen för att göra kvällen komplett så blev det till att flumma med en annan övertrött praktikant...

Av Erika - 28 september 2010 20:32

Tagit mitt förnuft till fånga, efter mycket om och men, och börjat grovläsa den danska avhandlingen. Tog ett bra tag tills jag kom på hur jag lättast ska förstå texten. Nu har jag kommit på det och otroligt nog så förstår jag! Wiihu..! Det enda jobbiga nu är att jag inte började tidigare så det får bli att läsa fler antal sidor per dag än jag hade tänkt mig från början. Men men, nu när man har hittat sin stil så borde det inte vara några större problem. Plus att man lär sig en hel del danska på köpet. Två flugor i en smäll så att säga!

Av Erika - 28 september 2010 18:10

Idag åkte vi till Torup med några ungar och sprang runt i någon ödslig skog. Vi gjorde lite utematematik och sånna vettigheter. Vi hade fixat pastasallad som middag MEN någon glömde tallrikar så vi fick leka vildmarksliv på riktigt och äta mat i bland annat vita plastmuggar som brukar finnas på offentliga toaletter. De var en ny upplevelse. Blir sjukt små portioner när man har pastasorter som är stora. Sen glömde de förbandslådan också. Som tur var drabbades ingen av några större blödningar eller brutna ben. Blev en billig dag i och med att skolan (för en gång skull) bjöd på mat OCH mellanmål som bestod av en kall hamburgare..sen bjöd min handledare på en red bull på hemvägen för att jag hade skämtat om att han nog skulle behöva en för att överleva mötet som vi var tvungna att gå på efteråt. Gratis är gott!!Trodde dock att det var vi lärarkandidater som skulle fjäska för handledaren, inte tvärtom. Inte mig emot!


Slutade faktiskt tidigt idag, redan vid halv 4 även om vi tyvärr fick göra en kvarts övertid. Så jag bjöds på ett stort dilemma. Jag är i ett akut behov av tvättning.. något som jag helst inte vill göra. Så stack och akutletade en outfit till imorgon. Har nog aldrig varit så pepp på att shoppa. Men det klart...alternativet hade varit att ängna kvällen åt tvättning. Nej tack!

Av Erika - 27 september 2010 21:45

Nu börjar förvandligen..(förhoppningsvis)...

Av Erika - 27 september 2010 20:03

Hann inte mer än att starta spisen innan det ringde på dörren ikväll. Var hyresgästföreningen som kom förbi. Hann bara säga några få ord innan han frågade om jag kom från västervikhållet, men när han fick veta att jag kom från kalmar blev han salig. Han var tydligen uppvuxen i Funkabo och bad mig upprepa lite kalmaritiska ord. Wierdo. Han jämförde Kalmar med den fula ankungen...vet inte hur man ska tolka det? Men älskade tydligen dialekten..en av de få som gör de.. Han påminde så sjukt mycket om grannen i beck-filmerna. Så väntade bara på att han skulle fråga om jag ville ha en stänkare.. han sa aldrig så. Besvikelsen var ett faktum.


Praktiken har gått bra.. inga barn har rymt eller haft seriösa bråk. De värsta som hänt var typ att jag fick leka sjuksyster. Annars inget. Ser lovande ut för veckan minsann. Imon blir det att åka iväg till Torup med barnen. Har inte riktigt förstått vad vi ska göra där eller förstått vart det ligger så känns lite intressant. Pastasallad till middag blir det iaf. Nu väntar en stekhet dusch. Morsning!

Av Erika - 26 september 2010 17:52

Insåg precis att jag har sovmorgon imon. Inte helt fel på en måndag, verkligen inte! MEN!! Som Tony Erving hade sagt, så insåg jag även att jag stänger imorgon. Så slutar inte förrän 18.00 Inte lika skoj med tanke på att jag måste  gå upp tidigare än vanligt dagen efter... Hoppas på en vecka där barnen inte rymmer från skolan eller har gängslagsmål. Mycket att önska, men hoppas på det bästa iaf.

Msn

Av Erika - 23 september 2010 18:40

En msnkonversation som visar att det ibland kan finnas saker som annat folk vet om en som man själv inte vet om ännu...


...säger:

hej gumman hur är läget?


Erika säger:

Hallå där :) Det e bara bra lite seg bara :P Sj då =)


... säger:

Samma här seg som attans ^^

Hörde att ni skulle få tillökning! Grattis :D


Erika säger:

Ööh va??


... säger:

ja ska ni inte ha en knotte till?


Erika säger:

Vad snackar du om? Du snackar nog med fel person :S


...säger:

Sorry fel erika ^^

lol :P

Av Erika - 23 september 2010 17:03

Det har varit en händelserik dag med mycket saker som vanligtvis inte brukar hända. Först så blev jag utskälld av någon random kvinna som gick förbi skolan, hon brukade tydligen springa förbi ibland och anklaga personalen för konstiga saker. Jag märkte rätt snabbt att hon inte hade alla hästar hemma, men eftersom jag först trodde att det var en förälder så försökte jag vara så trevlig som det gick även om det var svårt när en vilt främmande människa står och svär på en bland barnen. Jävla galna människa!! Sjukt att sånna hur lätt som helst kan komma in på skolgården.


Sen så kom min gamla handledare fram till mig vid ett tillfälle och sa nått som gör att jag kommer sova gott i natt. För att sammanfatta det så sa han att jag är grym på det jag gör (ingen överaskning där direkt) och att de andra från högskolan sög. Asså han tyckte verkligen att de var urkassa och frågesatte framför allt min klasskamrats kompetens. Mohaha!!! skadjeglädje är den enda sanna glädjen!! In your face!! I'm so happy xD


Sen så vid mellanmålet så skulle vi grilla korv så min handledare fick för sig att göra någonting som gjorde att jag fick höra varningsklockorna ringa, men han gjorde det ändå. Så det slutade med att en bänk på skolgården tuttade eld så jag fick leka brandman. En mycket tuff sådan om jag får säga det själv. Hur lyckas man som pedagog sätta en bänk i brand?? Haha. Vilka fantastiska förebilder jag har xD

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards