Alla inlägg under augusti 2013

Av Erika - 26 augusti 2013 20:42

Facebook säger att jag fyller år idag så då gör jag nog det. Min dag har varit lite tja, blandad. Jag öppnade på jobbet, slutade vid halv elva för att gå till tandläkaren. Jag har inte sagt det här men för några veckor sedan fick jag åka akut till tandläkaren för att käften svullnade upp så jag varken kunde sova, äta eller andas ordentligt. Idag var jag på återbesök för att se om min ena visdomstand skulle opereras eller tas ur. Dock hade inte antibiotikan och den andra geggiga grejen jag fått varit så effektiv som jag hade hoppats på så de kunde inte göra något åt det idag, men jag fick det glada beskedet att jag slipper opereras. Skönt och slippa den kostnaden! Jag fick känningar i en annan visdomstand idag så de passade på att dra ut den direkt så jag har varit bedövad i halva ansiktet idag, kändes som jag hade fått en käftsmäll. Om några veckor ska jag tillbaka för att förmodligen dra ut en till. Funderar starkt på att dra ut varenda en, det visade sig att det inte var så dyrt som jag trott (850 kr/st) att dra ut dem. Om det gör att man slipper att ha så där ont så är det värt varenda krona. Hur som helst, över till något roligare, Anna och Louise kom över idag med en god tårta och förgyllde min kväll. Jag fick presenter som jag gillar starkt! Men den absolut bästa presenten, som till och med slog tårtan, var att umgås med dem. I ärlighetens namn har inte mitt humör varit på topp på sistone i och med magsjuka, antibiotikakurer och det faktum att jag inte har fått träna på en evighet, jag har känt mig som en maximalt osocial surkärring. Det kändes bra med positiv energi och att slänga kaffe över halva köket ikväll! Med detta sagt vill jag tacka för alla gratulationer och säga godnatt!

Av Erika - 16 augusti 2013 20:10

Veckan började med att jag och mina kollegor klarade att komma på alla USAs delstater och Sveriges landskap. Detta var inte tillräckligt utmanande så vi bestämde oss för att namnge alla världens länder. När jag gick från jobbet idag var vi uppe i 171 länder. Kompetent fritidspersonal vi har!

 



Helt random, jag var med på mitt livs första personalfoto till skolkatalogen idag, kändes mysko att att stå bland "de vuxna". Att jag skulle förevigas varje år fram till pensionen var inte riktigt något jag tänkte på när jag sökte till lärarutbildningen. Jobbigt!


Av Erika - 15 augusti 2013 21:32

Den här dagen har absolut inte varit bra men det viktigaste är att den börjar bli bättre. Jag är väldigt tacksam för mina kollegors omtanke och jag hade inte klarat dagen utan den. Nu hoppas jag på en bättre morgondag!

Av Erika - 7 augusti 2013 21:16

Det har hänt en del sen sist, jag kommer inte riktigt ihåg exakt när jag skrev sist men ni ska få er en liten uppdatering. Så att.. förra veckan var jag magsjuk och det var exakt så kul som det låter. Detta gjorde att jag fick skjuta upp lite besök men som tur var gick det över och då kom Annie och gjorde stan osäker med mig. Annie har aldrig varit hos mig själv så det var riktigt trevligt. Vi spelade bland annat minigolf, körde trampbåt, åt en hel del ute, drack gjorde vi också en hel del ute. Det var härligt att sitta på uteserveringarna nu när det har varit så fint väder. Det var första gången jag var ute med henne så det var kul. Det får vi göra om! Igår drog hon hem och på kvällen blev det käk och pubrunda med Emelie.


Nu börjar man inse att det snart är dags att jobba igen. Jag vill inte börja jobba på måndag! Jag börjar bli riktigt duktig på att ha semester, att ta det lugnt visade det sig att jag hade en fallenhet för.

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards