Alla inlägg under mars 2013

Av Erika - 31 mars 2013 18:35

I helgen har jag haft besök av familjen, vilket innebar att de för första gången slapp bo på hotell. Det innebar också att jag har blivit bortskämd. Jag har fått hjälp med lägenheten, jag har fått massage och jag har sluppit diska. Fan-tas-tiskt! Den här helgen höjer ribban för nästa helg. Det enda negativa med helgen var väl min lilla incident i köket idag. Tänk er liksom att jag skulle bjuda på en maträtt som jag aldrig bjudit min familj på tidigare, ah hur som helst, det första jag gör är att göra ett "papercut" av creme fraiche-locket. Blodet forsade, vampyrer samlades runt mig... okej det kanske inte riktigt gick till på det sättet, men det kom mycket blod i alla fall. I mitt försök att låta dramatiskt nu har jag helt glömt bort min poäng.  Skitsamma. Nu tänker jag sätta mig framför tvn och kolla på en film.

Av Erika - 25 mars 2013 19:54

Att svara i telefon utan att gegga ner telefonen när man har fullt med gips på händerna är en konst....som jag inte behärskar. När jag fixade till de sista gipsäggen inför morgondagens äggjakt passade det på att ringa i min mobil och det var en mindre smidig upplevelse. Det måste ha sett roligt ut.

Av Erika - 24 mars 2013 21:59

Den här helgen bjöd på lite gott och blandat. I fredags jobbade jag sent för att sedan bli bjuden på en väldigt god middag. Finns det något lyxigare än att slippa laga mat och att slippa disken efteråt så säg! Jag har jobbat som köksbiträde, jag vet vad jag snackar om. Jag tycker i alla fall att det är helt underbart. Jag är så bortskämd. Dagen efter spenderade jag i bowlinghallen med massa nya människor. Det var inte lika kul som jag hoppats på, även om bowling alltid är roligt. Söndagen använde aom en rejäl avkoppling. Nu är jag redo för en ny arbetsvecka!

Av Erika - 21 mars 2013 21:28

Jag är precis hemkommen efter mitt första riktiga föräldramöte. En postiv grej är att det blev kakor över så fredagsfikat är i alla fall fixat. Just nu vill jag bara ha helg, semester och pension. Jag är helt död i huvudet.

Av Erika - 20 mars 2013 19:57

Idag kom en elektriker och fixade förra hyresgästens fuskbygge i mitt kök. Det känns skönt att det är fixat och det ser betydligt mycket bättre ut nu, även om jag hade börjat vänja mig vid att det hängde ner aluminiumfolie från taket.


När jag började det här inlägget hade jag massor och berätta, men jag kommer inte ihåg vad det var nu. Jo förresten! Glöm inte bort att det är internationella sömndagen imorgon. Detta firar jag med att ha veckans längsta sovmorgon. Du borde göra detsamma!

vin

Av Erika - 19 mars 2013 16:39

Ett kallt glas vin har aldrig varit godare. smuttar på ett glas och passar på att andas innan jag sätter igång och röjer inför morgondagen.

Av Erika - 11 mars 2013 18:29

Är inte poängen med IKEA att det ska vara superduper enkelt att få ihop grejerna? Känner mig lite uppgiven efter att jag tagit fram delarna till det senaste tillskottet från IKEA och för att inte tala om de 65 olika momenten jag måste göra. Vad har jag gett mig in på?

Av Erika - 6 mars 2013 15:49

Funderar på om det här fritidspedagogiska yrket verkligen var min grej...

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards