Alla inlägg under mars 2011

Av Erika - 31 mars 2011 23:17

Finns det något mer rogivande än en äkta disney klassiker? Förmodligen. Vem bryr sig.

Av Erika - 31 mars 2011 22:38

Kan härmed berätta att ni har gjort så att jag har slått mitt 1½ år gamla besöksrekord. Det tycker jag var rätt så kul, med tanke på att jag inte direkt har flashat med den här bloggen. Om jag verkligen försöker så kanske jag kan komma på tio personer som jag vet läser min blogg. Absolut inte fler! Vet att den här siffran förmodligen inte är jättehög..eller jag vet inte, vad brukar medelmåttliga bloggar ha? Jag menar..det är ju inte så att jag skriver om något vettigt och mitt bloggnamn är ju inte världens smidigaste. Med de förutsättningarna så tycker jag att 155 unika besökare denna månad är helt OK. Tack!

 

Av Erika - 31 mars 2011 22:02

Idag har varit en görbra dag. Var i skolan och blev indelad i min nya grupp som jag ska leva med fram till sommaren. Stackars människor! Det känns som jag kom i en mycket bra grupp. Det blev Anna, Elin, Filippa och en tjomme som jag inte kände innan vid namn Beatrice. (tror att hon hette så iaf). Känns stabilt! Firade med att slänga i mig en daimtårta med sprutgrädde som egentligen skulle räcka till fyra pers. Glupsk-varning!!


Har även gjort ett seriöst försök att lära mig sjunga "lilla snigel" med stängd mun. Kan säga så mycket att det är under arbetande process...

Av Erika - 30 mars 2011 22:51

Haha trodde aldrig jag skulle säga det, men just nu känner jag mig som en liten skolflicka. Imon börjar den fruktande mattekursen och jag gör allt för att vara förberedd uti minsta detalj. Jag har skrivit ut det allra viktigaste dokumenten, schema, tentabeskrivningar och dyl. Detta resulterade i 51 sidor. Snacka om att min skrivare har gått varm ikväll eller. Nu har jag packat ner allt i den lilla skolväskan, ställt klockan och borstat tänderna. Nu behövs bara en god natt sömn så är redo för denna kursen! Är faktiskt väldigt trött nu. Den senaste månaden har jag somnat runt klockan 3 varje natt så att jag känner mig trött redan vid klockan 23 känns som ett mirakel. Så passar på att säga god natt! 

Av Erika - 30 mars 2011 00:21

När jag tvättar så är jag en sån tjomme som helst bokar hela tvättstugan för att få tvätten gjord dubbelt så snabbt. Detta innebär att tiderna blir lite kassa, typ nattetid. Så jag tänkte, precis som vanligt, att jag väntar uppe ett tag och slänger in maskinerna snabbt och vips så kan jag gå och lägga mig..MEN just idag så var två maskiner sönder så jag fick samma utgångslänge som om jag hade tvättat under normala tider. Fan! Nu har jag suttit och väntat på tvättid i onödan. Ska man ha otur så ska man!

Av Erika - 29 mars 2011 18:16

Satt här lite lätt uttråkad och funderade på vad jag skulle hitta på. Vet inte hur

många gånger jag har gått ut till mitt exklusiva kök och kollat om det fanns något gott snacks att bita tag i. Till min stora besvikelse så fanns det inget. Så nu har jag gått över till plan B och skriver av mig lite granna. Dagen i skolan var inte mycket att hänga i granen. Vi hade högläsning på "Mamman och den vilda bebin" och diskuterade boken i ett s.k boksamtal. Boksamtal på barnbok var helt klart ett oväntat sätt att avsluta kursen på.


På stan därefter försökte jag vara så där lite extra snäll som jag varit den här veckan. Tycker nog att jag har varit lite snäll de senaste dagarna, vilket är en väldigt främmande och obekant känsla för mig. Eller snäll och snäll kanske var fel ord..men idag köpte till exempel en jeansjacka i byte mot att få låna matteböcker. Så nu kan jag bara sätta igång och läsa igenom allt. Det tänker jag inte göra än, någon måtta får det ju faktiskt vara. Är otroligt tacksam för de få böckerna det är i mattekursen. Det var tio färre än i svenskakursen. Jihoo! Blev även en fika på stan och därefter en välbehövlig promenix.


Annars har jag snackat massa strunt med rocknebyborna. Var inte jag som betalade samtalet den här gången så tänkte att det var lika bra att passa på.


Nu ska jag inte trötta ut er mer så hejs!

Av Erika - 29 mars 2011 09:24

Om cirkus fem minuter så måste jag kuta till bussen som går till inget mindre ställe än skolan. Nu ska sista lektionen på kursen genomföras med lite utvärdering och inlämning av tentan. När det tramset är över så ska jag göra stan osäker med Zahra. Oj, nu måste jag springa!!! Bye bye!

Av Erika - 28 mars 2011 21:58

Sitter och har lite överenergi i min ensamhet. Hade massa kramp i magen tidigare ikväll så låg mest i sängen och försökte "krysta" bort smärtan. Kändes som att den smärtan aldrig skulle försvinna. Nu är jag pigg igen och har mer energi än någonsin så jag kom och tänka på den nya trenden "fuego". Är lite sugen på att testa det, har hört så gott om det och det är tydligen sjukt populärt. Någon som har testat det och kan  skriva en kort analys om hur upplevelsen var? För er som inte vet vad det är kommer en liten video nedan som visar hur det ska gå till. Ett tips är att spola fram till typ 1:08 för snubben i början kan upplevas som läskig.


Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards