Alla inlägg under mars 2011

Av Erika - 17 mars 2011 11:35

Nu har jag smakat den nya smaken till kexchocklad som är blåbär. Måste erkänna att jag trodde att det skulle smaka värre. Det var inte särskilt gott, men trodde det skulle vara värre. Smaken påminner om något annat som jag har smakat, men vet inte vad. Kommer inte köpa den igen, men det var kul att äntligen ha testat den.


 

Av Erika - 17 mars 2011 00:04

Hittar alltid nya bilder på mig själv när jag snokar runt på facebook. Här är ett tre år gammalt exempel. Fan vad den här bilden ger mig sjukt många olika känslor; Glädje, rädsla, avundsjuka, ilska, nyfikenhet, sentimentalitet.. kommer aldrig glömma hur sjukt varmt det var den dagen och hur roligt jag tyckte skämtet på bryggan var...

 

Av Erika - 16 mars 2011 23:38

Den här kvällen utveckade sig till en filmkväll. Såg filmen "The boy in the striped pyjamas" som var en film om ett koncentrationsläger under Hitlers tid. Det är en film som jag rekommenderar. Hemsk, men bra. Nu i efterhand så får jag sån där deja vu känsla och det känns som jag har sett den här filmen innan, fast ändå inte...


 

Av Erika - 16 mars 2011 16:18

Idag är jag tröttare än vanligt. Har bara sovit två timmar i natt, men är glad för de få timmar jag fick. Det är tur att jag har polare som ser till att jag kommer iväg till skolan sånna här dagar som denna. Var visserligen redan vaken när jag fick mitt "upp och hoppa"-samtal, men hade jag inte vetat om att jag skulle få ett sådant så hade jag förmodligen inte sovit de två timmarna som jag faktiskt sov.


Efter skolan blev det fika på Espresso house. Såg det som ett litet firande att det var sista lektionen i svenskakursen. Vi har ett lektionstillfälle till om två veckor, men på det tillfället är det mest utvärdering av kursen som gäller. När den lektionen är över så har jag gått halva min utbildning. Känns skönt.


Av Erika - 15 mars 2011 22:48

Jag sitter och äter ost. Snacka om att jag har ett händelserikt liv. Idag har jag invigt basketsäsongen på Rönnens egna lilla Rivercourt. Det märktes verkligen att man inte har kört det på länge. Tyckte det var jobbigt nog att bara sitta på bollen och titta på korgen. Jag tycker att det var kul att känna på det igen. Det är nog bara en tidfråga tills fotbollen kommer fram också. Blev lite sentimental när det pratades om gamla fotbollstider för några dagar sedan. Vore kul att dra ihop ett litet gäng och lira loss.


Nu har jag inte tid att skriva mer för nu ska jag hämta en ostskiva till. Ha det gutt så länge!!

Av Erika - 15 mars 2011 12:30

Här kommer ett typiskt tisdagsklagande inlägg. Läsning sker på egen risk!!

Tycker att denna dagen är en flopp rakt igenom. Har totally vaknat på fel sida idag. Borde plugga, städa, diska, träna, duscha men min energi finns inte där. Ställde klockan tidigt för att jag skulle ner och träna i morse, men självklart hörde jag inte klockan och det slutade med att jag inte vaknade förrän klockan 11. Visserligen så somnade jag inte förrän vid tre-tiden i natt så behövde nog få sova lite, men sova är överskattat. Jag har liksom inte riktigt tid med sånt trams. Ligger sååå efter i min hypotetiska planering. Frågan är om jag borde springa ner till gymmet en stund, bli pigg, sen gå och köpa snabb energi och sen sitta och plugga järnet resten av dagen..(?) Då kan jag ju passa på att köpa laxeringsmedel också så jag kan "ordbajsa" riktigt ordentligt. Eller så går jag, skappig som jag är, och köper godis direkt så kan jag börja plugga direkt..Hm...

Av Erika - 14 mars 2011 23:16

God afton!

Ska snart lägga huvudet på kudden, men tänkte slänga in lite bokstäver här först. Vem försöker jag lura? Jag har fan inget roligt och berätta. Gå och lägg er folk! Det är en dag imorgon också..!

Av Erika - 14 mars 2011 14:59

Sitter och skriver på hemtentan nu. Började få slut på undanflykter så det var lika bra att köra på. Känns som att det var jättelänge sen jag skrev en tenta, men det är ju bara för att det har varit parexaminationer ett tag nu. Har väl inte skrivit enskilt sen typ i höstas. Precis som alla andra tentor så tycker jag att det är så svårt att börja. Jag vet vad jag vill ha med i texten och det känns som jag underlag för det mesta än så länge, men hur jag ska lägga upp det är ännu oklart. Hur jag vill hålla i en svenskundervisning vet jag, men hur jag ska få ner det på papper vet jag inte. Eftersom vi läste rätt många böcker i början av kursen så innebär det också att jag har massiva läsanteckningar. Den här kursen har förbrukat nästan två hela anteckningsblock. Vanligtvis brukar man väl göra av med en halv, möjligtvis lite mer. Så det är många anteckningar att gå igenom och det är lätt att man missar viktiga synpunkter. Får börja ordbajsa och se vart jag slutar. Målet för idag är att jag MINST ska skriva en sida och läsa ut den sista kurslitteraturen. Borde inte vara en omöjlighet, eller?


Har inte den bästa pluggmiljön just nu...hittar typ ingenting..

 

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards