Alla inlägg under april 2013

Av Erika - 30 april 2013 18:20

Då jag upplevde att jag hade mycket pengar denna månad passade jag på att unna mig en helkroppsmassage idag efter jobbet. Jag testade på att gå till en "skönhetsskola" för att få lite billigare pris. För att sammanfatta upplevelsen så kommer jag gå till en "riktig" massör nästa gång. Varför? Stämningen är bättre, hade lite svårt för upplägget av massagen på det här stället, det var en blandning mellan avslappning och idrottsmassage, vilket gjorde att när jag väl blivit avslappnad så väckte massören mig med en elchock, typ. Ni som har fått idrottsmassage av mig vet vad jag snackar om, det är inte mysigt. Det var lite andra grejer jag reagerade över också, men som sagt, jag var på en skola så jag kan ju inte förvänta mig mirakel. Jag blev faktiskt lite sugen på att repetera mina gamla färdigheter inom friskvårdsmassage.

;P

Av Erika - 25 april 2013 22:04

Spontan fråga:

Hur i all sin dar överlevde man utan google förr?

:P

Av Erika - 25 april 2013 21:45

Alla som är glada över att lönen kommer imorgon klappa tre gånger!

*Klapp, klapp, klapp*

Namn jag haft den här veckan: Erika, Fröken, Mannen, Zahra, Jennie och Frontén. Min chef sa fel namn till mig idag och sa att jag när som helst får använda detta emot honom. Några förslag på vad jag ska hitta på?

Antal kexchoklad jag ätit i veckan: 3

Antal blommor jag dödat: 2,5 stycken

Låtar jag haft på hjärnan: In the summertime - Shaggy & äppelmelodin

Genomsnittstiden jag har och gått och lagt mig:  kl. 21.30 (haha är uppe längre idag)

Min klocka ringde tidigast: kl. 03.40

Bästa känslan: Nyss, då jag fick en genialisk idé



Ugn

Av Erika - 17 april 2013 18:13

Nu kan jag använda min ugn utan att vara en kvalificerad inbrottstjuv. Stabilt. Jag vet inte om jag nämt det tidigare, men min ugn saknade en "barnlåsplugg" vilket gjorde att jag tidigare fick använda en brödkniv för att komma in när den var varm. Idag kom husvärden och förenklade min vardag och det är jag positiv till.

Av Erika - 16 april 2013 19:44

Jag vill flika in att jag är glad över det fina vädret som drabbat Skåne. I och med väderförändringen har jag börjat använda min cykel igen (var närmare två år sedan sist). Det är ganska skönt och cykla, men efter att mina växlar blev vandaliserade så byter cykeln växel lite hux flux. Det är inget världsproblem direkt utan bara lite irriterande.

Av Erika - 14 april 2013 19:25

I fredags var jag på afterwork med några kollegor. Jag tror personligen att det hade varit lite roligare om fler hade hängt på. Dricka öl och slippa fixa käk är väl aldrig fel även om kycklingen var lite för stark för min smak. I lördags hade jag Louise på besök så vi hängde på balkongen och drack vin. Väldigt mysigt. Det ska bli skönt när det ska bli varmare väder för då kommer jag att bo på balkongen. Idag, söndag, har jag inte gjort så mycket vettigt och helt ärligt är det ganska skönt. Mina söndagar brukar alltid innehålla tråkiga sysslor så det är skönt att bara slöa och öka på elräkningen idag.

Av Erika - 9 april 2013 18:09

Äntligen! Nu är jag redo för att börja leva lite igen efter en lång sjukperiod. Jag har typ inte gjort annat än att vara sjuk den här våren.  Det mest sura än så länge var att jag var hemma med feber förrförra veckan, var frisk i fyra dagar och så BANG fick jag varenda symtom i världen känns det som. Hur som helst så är jag frisk (typ) nu i alla fall. Det var underbart att jobba idag och se levande människor igen! Jag har saknat det. Nu har jag lovat mig själv att inte vara sjuk mer den här terminen, vi får väl se hur det går...

Nu ska jag ge mig på ett mission impossible - Röja lägenheten!




Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards