Alla inlägg under oktober 2012

Av Erika - 23 oktober 2012 20:14

  • Städat - Nu ser jag både golv, soffa och köksbord.
  • Tvättat - Tvättkorgen har minskat. Sket dock i att ta lakan och handdukar. Finns det något tråkigare att tvätta?
  • Diskat - Ogillar starkt detta evighetsarbete.
  • Pantat - 160:- rikare. Jag borde panta oftare. Eller dricka mindre pantdrycker.
  • Sökt jobb - 3 jobbsökningar blev det idag. Det är tråkigt att skriva om sitt personliga brev hela tiden.
  • Handlat - Basgrejer.
  • & Betalat räkningarna - Tv-mannen gjorde mig fattigare idag. Dumma snubbe.


Av Erika - 18 oktober 2012 15:46

Känslan som uppstår när du inser att att du har blarrat på i flera sidor utan att kommit fram till det du egentligen tänkte presentera i kapitlet.

:P

Av Erika - 17 oktober 2012 18:48

Kära hjärnceller!


Jag vet att jag begär ganska mycket, men nu vore det tid att komma fram och prestera så in i helskotta. Jag lovar, om 13-14 veckor ska ni få en lång och välförtjänt semester. Då krävs det dock att ni hjälper mig lite på traven nu.


Med vänliga hälsningar

Erikas fingrar

Av Erika - 11 oktober 2012 18:57

Snart beger jag mig till Lund för att checka in Malins spex...grej. Jag tycker att det är allmänt jobbigt och vänta in tiden. Är vi säkra på att tiden faktist inte har stannat..? Det kanske är fler som upplever detta? Äe i så fall får vi nog nästan lösa problemet genom att starta en facebookgrupp.

Av Erika - 11 oktober 2012 18:36

Gutt, då är jag en vinterjacka rikare. Tjänade in 1300 spänn på den och det känns inte helt fel. Så snart är jag redo för vintersäsongen. Over and out!

Av Erika - 10 oktober 2012 19:33

Insåg precis att jag har ätit fem isglassar den senaste halvtimmen. Slutsats: Glass är gott!

Av Erika - 9 oktober 2012 15:00

Om man skriver examensarbetet själv så har jag luskat ut både positiva och negativa delar med detta.


Positiva:

Du kan disponera din tid hur du vill! vill du skriva på morgonen eller kvällen så kan man göra det utan att ta hänsyn till någon annans vardagliga rutiner. Vill du hitta på något roligt i veckan så kan du ta igen det på helgen om inte annat.

Det är ditt arbete! Skriver du med någon som är inte är på din akademiska nivå så behöver du inte leka lärare och rätta saker, eller du behöver inte känna dig som en inkompetent idiot för att personen är mycket smartare än dig. Du lämnar idiotförklaringen till opponeringstillfället.


Negativt:

Pushning! Det är ingen som tvingar dig att göra saker när du inte känner för dig. Det är heller ingen som kan lugna dig när du drabbas av panik.

Sjukdom! När du inte känner dig riktigt kry (som jag gör nu) så är det ingen som gör att arbetet går framåt. Går inte arbetet framåt så kan du känna dig stressad - panik = ingen som lugnar dig.

50/50! Du behöver automatiskt inte lägga ner lika mycket tid på arbetet för att det hypotetiskt är någon annan som ska hjälpa dig. Ska du transkribera exempelvis intervjuer så ödslar du inte lika mycket tid. Typ 2h transkribering för den enskilda personen blir ju automatiskt 1h per person om man är två. Ödslar man mindre tid på sånt kan arbetet hypotetiskt bli mycket mer välarbetat. Åh det skiljer ju faktiskt bara fem A4-sidor om man skriver ensam eller par.


Just nu är jag inne i en fas där jag önskar att jag inte skrev själv, men det går väl över tills jag gifter mig.




Av Erika - 8 oktober 2012 22:03

Kan Jang, glass, te, halstabletter, kall dricka, clementiner och choklad är inhandlat. Sådär, nu hoppas jag att mina förskylningssymtom ska försvinna över natten.

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards