Alla inlägg under februari 2012

Av Erika - 27 februari 2012 20:54

Idag var första dagen på praktiken med min nya handledare. Vad ska man säga? Den var helt okej. Om vi först går över till de positiva sakerna så fick jag tårta. Ett bättre sätt att välkomnas på finns inte, sen att tårtan inte var till för mig utan två tjommar som har fått barn behöver man ju inte nämna. Vem bryr sig, jag fick ju tårta i alla fall. Det är första gången jag har en kvinnlig handledare och det är ju en upplevelse i sig. Stämningen blir helt olik än tidigare på både gott och ont.


En negativ sak är att min handledare precis har börjat med någon slags läsmodell som hon gör enskilt med barnen. Den här modellen säger att ingen förutom läraren och eleven får medverka och bla bla bla..så jag kommer att sitta tyst i ett hörn långt ifrån dem och titta in i väggen minst 30 minuter varje dag. Det kan upplevas som ganska frustrerande att inte får hjälpa till eller att ens få röra mig. Kändes lite som jag satt i skamrån när jag fick testa på detta idag. Är ju lite tråkigt att man inte får visa framfötterna eftersom jag själv inte får hålla i detta av någon anledning. En annan sak som var negativ var la att jag inte slutade förrän 18.00 idag. Det kändes lite tungt si sådär första dagen, men är lika bra att man vänjer sig.

Av Erika - 26 februari 2012 19:06

Lördagen: Fest i Lund!

Söndagen: Tar igen mig efter festen i Lund


Sheet asså..imon börjar praktiken igen...


Av Erika - 25 februari 2012 01:57

Idag blev det bowling och sedan en spontan kväll med vin och gott sällskap. Det har varit en go dag helt enkelt. Det är såna här dagar jag kommer tänka tillbaka på när jag är gammal. Åh det är de kvällarna när jag kommer somna med ett leende på läpparna.

Av Erika - 21 februari 2012 20:13

Det händer allt för ofta att jag råkar ut för sån där vardagsproblematik som det så flashigt heter. Den senaste veckan har jag framför allt råkat ut för dessa scenarion:


1. Du står och väntar någonstans (förslagsvis vid busshållsplatsen) och du undrar vad klockan är. Så du får en briljant idé att ta fram mobilen eller den hederliga armklockan för att få svar på din fundering. Du lägger undan den, men lagom till du har lagt undan den så har du helt glömt bort vad klockan var så du måste kolla igen. Detta gäller inte bara klockan. Det kan även vara när du ska kolla bussar, schemat eller rent av när ett visst tv-program börjar. Mitt korttidsminne är helt fantastiskt dåligt ibland.


2. Ingen vill ha torra och typ rispiga händer som man lätt får på vintern, right? Jag personligen tycker det är ganska trevligt att inte ha händer så att man ser ut att vara femtio år äldre än vad man är. Jag har den turen (eller oturen) att inte drabbas av detta så ofta, men även motsatsen kan skapa problem. Tänk dig detta.. du är i affären och för en gångs skull tänker du vara duktig och köpa hem äpplen för att det är nyttigt och bla bla bla. Du går lite kaxigt fram och tar en påse. Du försöker att öppna den, men det går inte. Du försöker igen och igen, men det funkar fortfarande inte. Du lägger då ifrån dig påsen för att du tänker att just den påsen du tog var sönder. Så du tar en ny. Vad händer? Jo, du får inte upp den heller för att dina fingrar typ "glider" så att du inte får ett fäste. Du försöker och försöker tills du märker att folk börjar kolla konstigt på dig (vanligtvis efter fem minuter). Du blir då lite frustrerad och går och hämtar en klase bananer istället som du lägger direkt i korgen...utan påse.


3. Du går till affären igen. Fasligt vad det finns problem i affären då. Du är där för att hitta en sak av ett visst märke som i mitt fall var en av ICAs produkter. Du går fram till hyllorna och blir lite fundersam varför du inte hittar din produkt, tills du fem minuter senare inser att du är på COOP.


Av Erika - 18 februari 2012 18:19

Eftersom det har regnat hela dagen så har jag inte varit ute så mycket idag. Hade planerat en promenix, men den blev det inte mycket av. Istället gick jag och våldgästade C för att göra hennes omtalade morotskaka. Den var väldigt god om jag får säga det själv. Jag blev även bortskämd med käk och dyl. Nu tar jag igen mig lite för om några timmar får jag storfrämmande.

Av Erika - 17 februari 2012 17:17

Sitter och småäter på mina ostbullar som jag bakade igår. Yes, ni hörde rätt! Jag bakade brödbullar igår. *Stolt* De är inte de stiligaste bullarna jag någonsin har skådat, men goda det var dem.   


Idag har jag varit på mentorsdag och det var ungefär som mentorsdagar brukar vara. Tyckte dock att det var ganska kul när mentorns mobil ringde och en av hennes polare sjöng "ja må hon leva...". Till storyn hör också att mentorn hade ganska högt ljud på mobilen så hela vår mentorsgrupp hörde skönsången. Sen skrattade vi och alla blev vänner precis som i "The breakfast club". Okej, kanske inte riktigt så, men ändå.


För att fira att man har överlevt en vecka till så blev det fika med A efter skolan. Trevligt värre!

Av Erika - 15 februari 2012 18:51

Idag har jag varit och arbetat med projektet i Hörby. Over and out.

Av Erika - 15 februari 2012 11:33

Igår blev det tacos, banana split, vin och trevligt sällskap. Vad mer kan man begära på alla hjärtans dag? Mycket bra initiativ det dära!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards