Alla inlägg under augusti 2014

Av Erika - 29 augusti 2014 14:55

När folk frågar om jag har resfeber trodde jag inte att de menade den faktiska febern. Japp, igår blev jag hemskickad från jobbet för jag kände mig jättedålig och förskyld. Kul.. jag har inte tid att vara sjuk nu. Jag har massa att göra inför måndag. Jag mår lite bättre idag och jag hoppas verkligen, för min egen skull, att jag blir helt frisk idag. Håll tummarna att jag hinner bli frisk! Tack på förhand! 

Av Erika - 29 augusti 2014 14:30

Det var länge sen sist och ja, det finns en förklaring. Jag har haft fullt upp med jobb, resan, flytt och att fylla år. Japp, i tisdags blev jag det heliga talet 25. Jag känner mig lite äldre och lite mer vis. Min dag var kanon! Jag firades på jobbet och fick ett fint halsband och en halv miljon kramar.  Det roliga var att vi dels firade mig på 25-årsdagen och dels en 50-åring som fyllde år i helgen. Kände mig ganska ung då, det var värre för 50-åringen. Jag bjöd på Dumle cupcakes och det var uppskattat av de flesta. En kollega trodde att jag hade lagt i en skalbagge in hans cupcake, men det var dessvärre bara en dumle. Efter jobbet mötte jag upp Louise och fick massa ballonger och presenter. Ballongerna är numera en stylish lampa i sovrummet, som man dock inte kan ha tänd så länge p.g.a sprängrisken.   

Sen drog vi till Mando och mötte upp Anna och tog en jättegod fördrink, huvudrätt och deras magnikfika chokladkaka. Märks att dom känner mig för de visste redan vad jag skulle käka innan vi hade kommit in. På restaurangen fick jag ännu mer presenter. Jag blev jätteglad! Mina presenter var allt från coola, interna, fina, goda, sköna och roliga. En perfekt dag! Jag skulle kunna tänka mig att fylla 25 flera gånger! Tack så mycket alla inblandade!! 

Av Erika - 21 augusti 2014 17:14

Var med om en arbetsskada idag, den värsta sorten också, papercut. Jag är känner mig under omständigheterna bra. Läget är stabilt efter att jag fixat ett tjusigt plåster på fingret. Så kan det gå när man har bråttom med pappershögar.

Av Erika - 21 augusti 2014 17:03

Igår var jag på handboll. Det fanns en kändis på läktaren, jäkla osis att jag inte visste vem han var..

Av Erika - 18 augusti 2014 17:12

För det första, hur blev jag så här gammal? Tekniskt sett är jag inte 25 än, men ändå. I lördags firades min dag i förskott. Det bjöds på en favorit, en variant av exotisk planka och två olika tårtor. När jag skulle hämta ut sakerna på Maxi tog det en jädra tid för det visade sig att en av mina tårtor som jag beställt inte existerade. Snopet minst sagt. Jag var inte bitter för det, jag fick två prinsessstubbar gratis istället. Gratis är gott! Jag fick också massa presenter som jag hade önskat mig så det var lyckat. Stort tack till släkten min!

Av Erika - 13 augusti 2014 21:45

Jag tror att det fortfarande är onsdag men är inte hundra. Dagen på jobbet, hmm...galet vad planering kan göra ens huvud mosig. Efteråt blev det fika med Anna och Louise och huvudet blev genast mindre mosigt. En trevlig överaskning minst sagt! Sena kvällstimmen spenderade jag med att städa inför lördagen då släkten kommer. Tragiskt nog kommer det nog bli dammigt igen innan dess. Men men.. vad är en bal på slottet..?

Av Erika - 12 augusti 2014 07:09

Jag skulle kunna göra vad som helst bara jag fick lov att gå och lägga mig igen. Jag är så äckligt trött. Planeringsdag med heldagsföreläsning väntar. Energisparläge aktiverat.

Av Erika - 10 augusti 2014 17:51

Igår kom vi hem efter en vecka i de norrländska skogarna. Vi bodde hos Jockes bror, flickvän och deras två hundar Socker och Harry. Harry har varit min egna lilla livvakt, ingen har fått gå i närheten av mig och jäklas för då var han alltid där och skällde på dem.  Överlag har jag träffat många hundar under veckan.

 

Socker 


 

Harry


Jag blev ganska tja,jag vet inte redigt, värdparet hade ingen fungerande toalett så vi fick varken duscha, göra nummer 2 och nummer 1 fick vi bara göra utan papper annars blev det stopp. Värsta vildmarkslivet! Tack gode gud så kom avloppsrensarna och fixade det i mitten av veckan. 


Jag har umgåtts med svärföräldrarna, alla Jockes syskon med barn och respektive, morföräldrarna, gammelmoster, gammelmosters man, en moster, morbror, några vänner och ja, jag tror inte jag har missat någon... Det var trevligt att hänga med dem och kanonhärligt att göra typiska norrländska saker.


 

Utsikten från Nina och Rogers lya i stadsdelen som jag har döpt om till Stackarsliten, eftersom det låter som det när norrlänningarna ska säga det riktiga namnet snabbt. 



Vi har fiskat några gånger och då var vi på ett ställe som heter Brännvattnet. Inte för att skryta, men jag fick fisk inom fem sekunder första gången vi var där och en till strax därefter. Alla andra fiskar blev så skräckslagna efter första gången att de inte vågade komma i närheten av mig de andra gångerna, därav ingen firre. 

 

Brännvattnet 


Vi har åkt runt i skogen och kollat in vilda djurlivet. Vi såg dessvärre varken någon björn eller ren, men vi såg massa grodor, mygg, broms och knott. Jag ser ut som en prickikorv efter alla bett. Sexigt värre.

 



Naturen kan man verkligen inte klaga på. Inte heller på vår allsång när vi passerade älven, vilket var ganska ofta.

Font ja en körv så hoppa ja i älva....

       


Vi har käkat inhemska maträtter och tro mig, en del var jäkla mysko. Ta till exempel Calskrove, det är en Calzone med en hamburgare och pommes i. Det var bara wierd. vi har käkat Bureburgaren, butterbullar och Bergsbynglassen. Asså seriöst den glassen, det var kämpigt att få i sig den, värsta träningspasset, men jag klarade det! Sjukt gott!

 


Tack för en kanonvecka! 

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards