Alla inlägg under april 2012

Av Erika - 30 april 2012 21:48

Wow! Sitter och dricker vin, tittar på skilda världar och kastar en strumpboll mot väggen. Jag tror jag precis blev utnämd till att ha 2012 års mest patetiska valborgfirande. Näe, vänta lite nu...jag kör ju min egna dans-stopp med mig själv, det måste ha förbättrat min situation lite. Tycker det var ganska rejält tråkigt att jag inte slutade förrän 18.00 idag. Saknar Lund och folket som är där. Hoppas alla har det riktigt kul ikväll

Av Erika - 26 april 2012 22:37

Ser fram emot morgondagen. Har fixat eget fredagsfika, mentorn kommer ut och ska checka hur jag sköter mig och sist men absolut inte minst så kommer Ida och José på besök. Morgondagen kan inte bli annat än perfekt. Ska bli himla skojsigt med Växjöbesöket. Inte varje dag man får såna där spontana storfrämmande.

Av Erika - 24 april 2012 20:37

Fy satan vad trött jag är idag. Ungarna tar verkligen musten ur en. Nu ska jag gå och lägga mig. Sova vid innan 21 är VÄLDIGT tidigt. Vi ska ha städdag imon så kommer behöva all energi jag kan få. Godnatt.

Av Erika - 22 april 2012 21:15

Det har flyttat in massa nytt folk på min sida på sista tiden. Det får mig osökt och tänka på hur det ser ut när jag börjar prata med dem eller de börjar prata med mig. Jag har kommit på att jag är ganska dålig med att lyssna på vad folk säger när de introducerar sig själva. Jag är så fokuserad på vad jag ska säga att jag glömmer bort och lyssna på vad de säger att de heter. Det händer att jag lyssnar noga, men sen har jag glömt bort det fem sekunder senare. Absolut värst är det ju om det är många man ska hälsa på. Folk står mer eller mindre på rad och väntar på att hälsa att det blir alldeles för jobbigt att komma ihåg vad de heter. Det är då man försöker tjuvlyssna på andra för att se om de råkar nämna vad personen/personerna heter. En annan jobbig sak är ju när man ser personen nästa gång och de kommer ihåg vad jag heter, men jag har inte en susning om vad de heter. Man kan ju inte fråga vad personen heter varenda gång man träffar på tjommen, det hade ju bara varit wierd. Bara jag som brukar vara med om detta?

Av Erika - 22 april 2012 15:09

På fredagskvällen blev det inflyttningsfest hos Malin. Kändes dock inte som en inflyttningsfest eftersom hon bott på det stället x-antal månader nu. Blev lite avundsjuk på hennes lägenhet vad de gäller storlek och dylikt. När man är van att vistas i lägenheter på max 25kvm så blir man så imponerad om någon bor i något större. Vår fest var inte så himla galen, men på Rönnen hade de tydligen gått lös i fredags då polisen hade blivit inkallad. Folk hade tydligen kastat glasflaskor och liknande ner från balkongen, kissat i korridorerna och massa småglin var där. Det mina damer och herrar är baksidan med att bo på ett studentboende som detta, som tur är brukar detta inte hända så ofta.


Igår blev det chillkväll med pizza och film med Louise och Anna. Vad ska man säga? det var lika trevligt som vanligt. Stort minus var att de hade bytt ut utkörningssnubben som är så härlig på det stället vi brukar beställa. Varje gång man träffar honom så känns det som man har varit polare i flera år. Plus att han lovade att betala min nästa pizza om jag kom ihåg vad huvudstaden i hans hemland hette. Kommer dock inte ihåg vad det var för land så jag är ganska körd på den fronten. Fast pizzan var god så jag kan nog leva med det. Filmen vi såg var trassel som är en himla trevlig barnfilm. Vi råkade ha igång menyn på filmen i tre timmar så nu är jag lite trött på den melodin dock.


Idag sysselsätter jag mig med tradiga söndagssysslor såsom tvättning, städning och pluggning. Det är inte alls så spännade som det låter.


Hasta la vista!

Av Erika - 19 april 2012 21:58

Idag började jag mitt andra tema på praktiken detta år. Nu kommer jag köra fullt ut på detta och hålla det andra lite i luften. Jag tror minsann att jag kan väva in det gamla temat i det temat jag började idag. Gick hur bra som helst idag och hoppas att det går minst lika bra imon. Då får nämligen barnen inviga min livs första tipspromenad i skolans värld. Insåg nyss att jag kanske gjort det lite för lätt så bytte ut några av frågorna till ett par riktigt kluriga. Ska bli kul se vad ungarna tycker om frågorna. Ganska svårt att anpassa frågorna när barnen är från årskurs 3-5. Jag är så van vid att hålla mig till de yngre åldrarna, men det ska nog gå bra ändå. Snart helg!!! Fantastiskt!

Av Erika - 18 april 2012 18:57

Idag var det många som var sjuka så jag fick bland annat hoppa in på en mattelektion. Märkte att eleverna tappade fokus i slutet av lektionen så jag introducerade multiplikationsleken "Blurr". Bad call! Eller nja, det beror på hur man ser det. Eleverna var hur duktiga som helst, men jag däremot fick en blackout på sjuans tabell när vi började komma upp i talen 40 och framåt så eleverna rättade mig när jag hade glömt och säga till när någon annan gjort fel. Jag var så fokuserad på att hålla reda på elevernas namn och ordningen så min hjärna slutade fungera där ett tag. Klockrent. Ännu mer klockrent var att det ungefär vid den tiden var 4 vuxna i rummet. Jag, min handledare, en högstadiepraktikant och läraren som skulle ha nästa lektion med den klassen. Pinsamt. Det bjuder jag på och om någon skulle fråga så tänker jag säga att det var meningen att inte säga något för att göra eleverna uppmärksamma.


För övrigt så rullar det på som vanligt på praktiken. Kan inte fatta att det snart är helg igen. Dagarna går så in i nordens fort.

Av Erika - 15 april 2012 21:41

Gårdagen bjöd först på en fika i solen med Anna. Det är sjukt härligt att sitta i västra hamnen när det är fint vårväder. På kvällen blev det fest hos Alex med allt vad det innebär. Körde partyversionen av alias på engelska. Asså att se ett svenskt ord, översätta det till engelska och sedan förklara det på engelska är ganska svårt. Extra svårt är det om det är ord som man liksom inte kan förklara på svenska. Sen kryddar man på med lite alkohol och sen är det kört. Fick även smaka på holländska våfflor som btw inte ser ut eller smakar som svenska. Hur som helst var de himla goda. Innan det var dags att däcka så drog jag, Anna och Louise till donken. Summa summarum var det en härlig dag. Idag har inte många barn blivit gjorda. Var och lämnade lite böcker på förmiddagen och sen dess har jag typ bara kollat på serier. Riktigt skönt att bara leva i sin egna lilla värld för en dag. Imon blir det till att ta tag i sitt liv och göra allt som jag borde gjort idag och lite till. Godnatt!

Presentation


~Mitt liv som storstadsbo~

Översätt min blogg

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards